Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: wahacze tylne - skrzywienia

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie wahacze tylne - skrzywienia

    Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie tylnych wahaczy. Byłem na "trzepakach", ponieważ chciałem sprawdzić czy coś bellę nie boli i po dokładnych oględzinach tyłu okazało się, że bodajże 2 wahacze poprzeczne są lekko skrzywione. To samo jest z jednym wahaczem wzdłużnym - widać, że troszkę się różnią między sobą. Czy to jest normalne, że lekko te elementy mogą się skrzywić? Czy na lekkim skrzywieniu poprzecznych można regulować zbieżność czy też bezdyskusyjnie wymiana całości. Mam również do wymiany tuleje na wahaczach wzdłużnych i teraz zastanawiam się czy mogę wymienić tylko te tuleje czy lepiej zainwestować w całkowicie nowy wahacz lub jakiś używany w dobrym stanie i niepokrzywiony.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Jeżeli są krzywe to oczywiste że wymiana całości..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Jeżeli są krzywe to oczywiste że wymiana całości..
    Rozumiem, że poprzeczne do wymiany bez dwóch zdań, ponieważ są odpowiedzialne za zbieżność. Co jeśli wzdłużny jest minimalnie krzywy ?? Po prostu zauważyłem, że troszkę jeden od drugiego się różni. Czy to ma jakieś większe znaczenie. Nie jest krzywy jakoś w bok, że mogłoby go dyskwalifikować całkowicie. Jeden jest bardziej w górę, inny w dół. Nie chciałbym się pchać w niepotrzebne koszty, ponieważ mógłbym wymienić tylko tulejki i póki co targać dalej.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    A co ci powiedzieli diagności na szarpakach ?
    Moja Bella

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    A co ci powiedzieli diagności na szarpakach ?
    Diagnoście najłatwiej powiedzieć "do wymiany" Poprzeczne do wymiany - to rozumiem skoro za zbieżność odpowiadają, a i cena ich nie jest straszna. Gorzej natomiast z wahaczami wzdłużnymi. Tam skrzywienie nie jest duże, nie wiem dokładnie też który dokładnie odbiega od normy. Skrzywienie nie powoduje, że wahacz jest zbyt blisko koła lub podłoża. Cena tych wahaczy nie jest najniższa, więc jeśli ich forma jest w normie to wolę wymienić same tuleje póki co.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Jeżeli wydłużny jest krzywy to wędruje w przód auta co jest jednoznaczne z krzywym ustawieniem koła.
    Wiec tez do wymiany, inaczej bedzie mocno zadzierać opone i zbieznosci nie bedzie.

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaro1984 Zobacz post
    Cena tych wahaczy nie jest najniższa,
    Wiem że boli.
    Skąd jesteś kolego?
    Moja Bella

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    Wiem że boli.
    Skąd jesteś kolego?
    Obecnie głównie Wrocław, czasem Jastrzębie Zdrój. Właśnie cena boli i dlatego pytałem czy można coś kombinować czasowo, ponieważ akurat teraz nie uśmiecha mi się taki wydatek, a chciałem sobie jeszcze kilka innych rzeczy zrobić, że bella była już zrobiona kapitalnie.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Nic nie zrobisz trzeba wymieniać.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Nic nie zrobisz trzeba wymieniać.
    W takim razie poczekam jeszcze i zrobię komplet. Wtedy zobaczę ile faktycznie wytrzymuje zawieszenie w Alfie, a w zasadzie czy nie jest zbyt delikatne na nasze drogi. Drogi, którymi ja jeżdżę głównie i czy warto akurat w moim przypadku trzymać Alfę. Wiadomo jeden ma asfalt z kilkoma łatami pod nosem, a inny (czytaj ja) zagryza czasem zęby, żeby przejechać dany odcinek, a innej drogi nie ma, albo jest w gorszym stanie

Podobne wątki

  1. [159] Tylne wahacze?
    Utworzone przez Pierre w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-03-2014, 16:31
  2. [GTV] Wahacze GTV tylne
    Utworzone przez Slepecci w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 03-03-2012, 23:19
  3. [145] tylne wahacze pomóżcie !!!
    Utworzone przez john270 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2010, 20:04
  4. [145] tylne wahacze
    Utworzone przez czopas88 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-04-2009, 09:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory