Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Prędkość maks a obroty silnika i bieg

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar solaris2007
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,9JTDM (150KM) 2005r.
    Postów
    331

    Domyślnie Prędkość maks a obroty silnika i bieg

    Dziś na autostradzie pogoniłem mojego sportwagona 1.9 16v 150KM do 195km/h szedł w szybko do 200 chwilkę mu zajęło od 200 do 205 już ma co robić od 205 w górę już praktycznie nie przyśpieszał.Fabryka podaje max 212km/h nie wiem czy by doszła do tego moja alfa. Przy 200 km/h obr silnika koło 3850 przy 205km/h kolo 3900obr. Fabryka podaje moc max przy 4000obr/min Czy prędkość maksymalna powinien osiągnąć na 5 i 6 biegu czy tylko na 5. Predkość maksymalna powinna być przy 4 tyś obr. Skoro stanęła na 3900 tzn albo obrotomierz ma błąd pomiaru albo nie osiąga maksymalnej mocy. Co o tym myślicie jak jest u Was.

    Testowałem na nowych oponach zimowych r16 205/55 i 3 osoby dorosłe po 85 kg

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Wsiądź sam to pojedzie więcej

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Oblicz ile tras jezdzisz gdzie pozwalaja tak szybko smigac :p

    Wartosci maksymalne sa laboratoryjne i sie nie spodziewaj takich na drodze.

    Ja swoja w 4 os z gorki do 230 rozbujalem na 3 pasmowym odcinku autostrady i jeszcze 4k niebylo :/

    Wysłane z mojego GT-I9000
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Ja tam bym nie cisnął autem do maksimum. Jesli bardzo Ci na tym zależy to po prostu przeciągnij ją konkretnie na każdym biegu. Kiedyś miałem honde civic 1.3 gdzie napisane było, że max predkosć 170km, a mnie się udało dojsc do 195km/h

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Bartol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    291

    Domyślnie

    Ja swoja przed programem jechalem w 2 osoby 220 i to nie był jej koniec , ale mysle ze 156 juz bedzie miala inne skrzynie tak samo kombi i sedan moga roznic sie 6 biegiem

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bartol Zobacz post
    Ja swoja przed programem jechalem w 2 osoby 220 i to nie był jej koniec
    Bo sie nie rozleciala?

    Jest juz podobny temat i podobne przechwalki








  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar solaris2007
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,9JTDM (150KM) 2005r.
    Postów
    331

    Domyślnie

    tzn tyle pokazywal Ci predkosciomierz. mojemu koledze w astrze jedynce 1.6 pokazywal 240 i sie zarzekal ze tyle jedzie jak sie okazalo 200 nie przekroczyl. Mi chodzi konkretnie o silnik 150KM czy na szostym biegu dojdzie do 4tys rpm i jaka wtedy osiaga predkosc
    Ostatnio edytowane przez solaris2007 ; 02-05-2013 o 21:52

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Ja swoją 240 na autostradzie A4, a potem się zestrachany obudziłem

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał solaris2007 Zobacz post
    Dziś na autostradzie pogoniłem mojego sportwagona 1.9 16v 150KM do 195km/h szedł w szybko do 200 chwilkę mu zajęło od 200 do 205 już ma co robić od 205 w górę już praktycznie nie przyśpieszał.Fabryka podaje max 212km/h nie wiem czy by doszła do tego moja alfa. Przy 200 km/h obr silnika koło 3850 przy 205km/h kolo 3900obr. Fabryka podaje moc max przy 4000obr/min Czy prędkość maksymalna powinien osiągnąć na 5 i 6 biegu czy tylko na 5. Predkość maksymalna powinna być przy 4 tyś obr. Skoro stanęła na 3900 tzn albo obrotomierz ma błąd pomiaru albo nie osiąga maksymalnej mocy. Co o tym myślicie jak jest u Was.

    Testowałem na nowych oponach zimowych r16 205/55 i 3 osoby dorosłe po 85 kg
    Weź poprawkę na kilka spraw.
    1. Opona oponie nie równa. Mimo tego samego rozmiaru średnica często się różni. W dodatku zużycie opon też ma na to wpływ. Ciśnienie w oponach też.
    2. Opory aerodynamiczne nie rosną liniowo a to właśnie one najbardziej utrudniają jazdę z taką prędkością. Wystarczy lekki wiatr z przeciwka i może się okazać że zabraknie mocy na szybszą jazdę.
    3. Liczniki samochodowe z założenia uwzględniają błąd pomiaru. Miarodajny jest pomiar przy pomocy GPS. Fakt, że licznik przy np 100 kmh nie kłamie wcale nie musi oznaczać, że tak samo jest przy 200.
    4. Obciążenie w samochodzie również przekłada się na osiągi - tyle że bardziej na przyspieszenie. Mimo to fakt, że np tył auta siedzi bardziej pod wpływem obciążenia może wpłynąć na aerodynamikę pojazdu a tym samym na prędkość maksymalną.
    5. Pamiętaj, że Twój samochód nie jest nowy. Zużycie silnika itd wpływa na wykres mocy silnika - nie tylko na wartość maksymalną ale i na kształt. A kształt gra tutaj niebagatelną rolę. Np w moim aucie dłuższa skrzynia podniosłaby prędkość maksymalną - nie dlatego, że uderzam w odcięcie obrotów, po prostu powyżej 5800 RPM mam już sporo mniej mocy niż przy 5300. Przy 6500 mam już blisko 20 koni mniej niż przy obrotach mocy maksymalnej. W moim wypadku przy niemal 6500 wypada 240. Gdybym włożył dłuższą skrzynię to osiągał bym tą prędkość łatwiej bo miałbym do dyspozycji więcej mocy. Jeśli np zużyte turbo, katalizator, wtryski etc przesunęły maksymalną moc w dół to zwyczajnie może jej zaboraknąć w okolicy prędkości maksymalnej.
    6. Producent podaje moc silnika wg określonej normy. A ta norma określa warunki pomiaru, m. in. temperaturę i ciśnienie powietrza. Pamiętaj, że do spalenia paliwa potrzebujesz tlenu. Im cieplejsze powietrze Twój silnik zasysa tym mniej w nim tlenu (ciepły gaz ma mniejszą gęstość). A im mniej w nim tlenu tym mniej spalonego paliwa a tym samym mniej mocy. Każde 10 stopni celsjusza więcej to około 4 koni mniej. W dodatku w aucie z turbo efekt jest potęgowany bo gdy rośnie temp otoczenia to nie tylko silnik zasysa cieplejsze powietrze ale i intercooler ma niższą sprawność. Jaki z tego wniosek? Auto ma dużo więcej mocy w zimie przy -30 niż w lecie przy +30. Na to nakłada się ciśnienie atmosferyczne które również wpływa na gęstość. To samo auto w Holandii ma więcej mocy niż w Alpach. Dlatego zależnie od pogody Twoje auto będzie jeździć różnie. I co ciekawe zależnie od warunków będzie miał mniej lub więcej mocy w stosunku do tego co podaje producent a to ma również wpływ na osiągi.
    7. W większości wypadków ostatni bieg lub biegi to tzw nadbiegi służące obniżeniu spalania a nie osiąganiu prędkości maksymalnej.


    Podsumowując: fakt, że Twoje auto nie jechało 212 nie świadczy o niczym a powodów tego, że nim jechało może być multum. W każdym razie doradzam bicie rekordów prędkości w oparciu o GPS a nie licznik - wyniki będą pewniejsze.


    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    teoria jaką gdzieś tam się dowiedziałem mówi o realnym 250km/h w JTD 150km, mi zdaje się trochę wybujana, ale jeśli weźmiemy pod uwagę że na 6 dojdziemy do 5200rpm... ale co do tematu myślę że dokręcisz ją do 4tyś rpm przy dobrych warunkach.
    co ciekawe
    2.0 TS próbowałem parokrotnie osiągnąć maksa i raz udało się rozpędzić powyżej 230km/h czego już nie udało się mi powtórzyć następne razy były w okolicach 220-215, jadąc samemu i we 2 osoby a rekord padł w 3 osoby... tłumaczę sobie że było wtedy koło 10 stopni i powietrze było gęstsze i stąd te pare km więcej. Więc i pogoda będzie miała znaczenie

    generalnie 200 to już szybko i nie ma co wyżej gonić
    [

Podobne wątki

  1. Temperatura silnika maks 80 stopni 2.4 JTD 175KM
    Utworzone przez Krystian# w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-04-2016, 20:10
  2. [156] Gaz do dechy, obroty rosną, prędkość stoi 1.9JTD
    Utworzone przez Eldenor w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 28-01-2013, 17:55
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-08-2011, 09:26
  4. [156] obroty silnika/przełożenie/prędkość
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-03-2011, 12:22
  5. [155] Licznik - obroty a prędkość.
    Utworzone przez grzelutek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-12-2007, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory