Fakt.
Sprawdzić dokładnie czy widać powyżej max olej.
Dużo zostało do wymiany oleju?
Fakt.
Sprawdzić dokładnie czy widać powyżej max olej.
Dużo zostało do wymiany oleju?
chyba nie powinno być tyle oleju.Z tego co się orjentuje na bagnecie powinno być pomiędzy max a min chyba w polowie albo trochę więcej niż pol??
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
Wie ktoś może ile ml oleju jest miedzy kreskami na bagnecie?
hmm ja zawsze po wymianie oleju zalewam nowym do poziomu ok 2 - 3 mm poniżej max. Gdzieś czytałem że poziomim miedzy min a max to ok 1 L. Ale nigdy tego nie weryfikowałem. Przy następniej wymienia to sprawdzę. Co do oleju to każdy silnik go przepala. Dlatego miedzyinnymi oleje do DPF sa z norma c3 - czyli niskopopiołowe żeby przy ich spalaniu nie zatykało DPFu. Bilans mniejwiecej wyglada tak że jak masz cały czas ten sam poziom oleju to silnik przepala go tyle ile oleju napędowego spływa do miski. I jest na 0. Jak masz mniej oleju i dolewasz to nawet dobrze bo jak juz pisałem każdy silnik przepala olej a pomimo wypalania DPFu Ci go nie rozrzedza . Najgorzej jak go przybywa. Dlatego jak juz pisał kolega sickboy mamy w FES paramet degradacji oleju.
Ja olej wymieniam co 10 tys i poziomu degradacji nawet nie sprawdzam. A u Ciebie przy pięciu garach ta dolewka po 14 tys km .... ja bym się niczym nie przejmował.
Ale oczywiście wszystko ma swoje granice i jak przepala go za dużo to turbinka może padać![]()
Ja wymieniam co 15 tys i nie czekam na kontrolkę. Nie mam DPF-a i pomiędzy wymianami dolałem ostatnio około 150 ml.
Jak turbo zaczyna brać olej to naprawdę trzeba uważać aby nie zassała turbina oleju i silnika nie rozwaliło. Ostatnio trochę pogadałem o tym ze swoim mechanikiem i powiedział, że takie sytuacje występują w naprawdę zajechanych turbinach. Trzeba obserwować filtr powietrza , czy nie zbiera sie na jego ściankach za dużo oleju. Widomo niewielka ilość zawsze będzie ale trzeba to kontrolować.
Filmy na youtube np. ten
http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ
masakra
- - - Updated - - -
Olej zbiera się oczywiście nie na filtrze powietrza a na ściankach obudowy filtra od wewnątrz.
w tych silnikach trzeba patrzec czy oleju nie przybywa raczej a nie ubywakwestia DPFu i rozrzedzania oleju.
U siebie nie mialem koniecznosci dolewek ani przed ani po wykastrowaniu DPFu. Olej wymieniam co 12-15 tys.
Jak pokazuje degradację? Nigdy na to uwagi nie zwracałem (olej wymieniam co 10tyś km)
Od 0%-100% czy od 100%-0%?
od 100 (nowy olej) do 0% W ASO widziałem na egaminerze, że teoretycznie w warunkach labolatoryjnych olej powinien wystarczyć na przjechanie 50 tys km.
- - - Updated - - -
Wymieniam olej w ASO dla potwierdzenia przebiegu samochodu. Może się to kiedyś przydać jak bella będzie miała zmienić właściciela. Ale na razie nie myślę o tym.
Tylko, że w fiacie nie masz pełnych danych po VINCzyli w ASO nie powiedzą Ci co się działo ( cała historia ) z autem które było serwisowane w innym ASO ( też fiat/alfa ).
Aby wyszło to co było robione, musi być taka informacja wysłana do centrali do Turynu - poważne naprawy najczęściej na gwarancji.
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S