Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Głośna eksplozja pod maską dym i rozerwany kolektor ssący

  1. #1
    WNS
    Gość

    Domyślnie Głośna eksplozja pod maską dym i rozerwany kolektor ssący

    Dziś rano w pośpiechu, bo już i tak byłem spóźniony na uczelnie, odpalam silnik i usłyszałem naprawdę głośną eksplozję i zobaczyłem kłąb dymu. Otwieram maskę i szukam co się stało i widzę rozerwany kolektor ssący
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	380
Rozmiar:	56.8 KB
ID:	96763
    Co może być przyczyną takiej sytuacji ? Dlaczego go rozerwało ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał WNS Zobacz post
    Co może być przyczyną takiej sytuacji ? Dlaczego go rozerwało ?
    Podtlenek butanu lub jak kto woli - LPG

    Powiedz co masz za instalację, daj foto spod maski. Na moje oko puszcza Ci wtryskiwacz gazu któryś albo masz instalację na śrubę i LPG się zbiera nad zaworami. I teraz - albo stare, zużyte świece i/lub kable albo wypalone zawory/gniazda. Albo i to i to.

    Stało się, że się cofnął zapłon mieszanki z cylindra do kolektora.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Brzesko
    Auto
    Alfa Romeo 159 Ti JTD Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    337

    Domyślnie

    Jak kolega wyżej powiedział nieszczelność układu LPG prawdopodobnie była tego powodem,ciesz się że tak tylko się skończyło kilka dni czytałem jak koledze z forum trochę zjarała się komora silnika też od LPG
    'Nie uważaj się za fana motoryzacji póki nie kupisz Alfy,póki nie doświadczysz huśtawki bólu,rozczarowania i agonii po krótkiej chwili gdy wszystko jeszcze działało i byłeś na dobrej drodze'
    Jeremy Clarkson

  4. #4
    WNS
    Gość

    Domyślnie

    informacje o instalacji:

    Zbiornik - typ troidalny
    parownik - Typ G Sequenziale
    elektromagnetyczny zawór gazowy OMT
    system elektronicznej regulacji przepływu paliwa gazowego - Injector Rail


    Kable i świece były wymieniane. Ale czujnik położenia wału korbowego coś mi zaczął ostatnio szwankować, bo autko odpalało za 2 czasem 3 razem. Tylko, że zawsze odpala na benzynie.
    Ostatnio edytowane przez WNS ; 24-05-2013 o 10:31

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał WNS Zobacz post
    informacje o instalacji:

    Zbiornik - typ troidalny
    parownik - Typ G Sequenziale
    elektromagnetyczny zawór gazowy OMT
    system elektronicznej regulacji przepływu paliwa gazowego - Injector Rail


    Kable i świece były wymieniane. Ale czujnik położenia wału korbowego coś mi zaczął ostatnio szwankować, bo autko odpalało za 2 czasem 3 razem. Tylko, że zawsze odpala na benzynie.
    Wrzuć foto spod maski, bo info z kartki nic nie daje. Ale już Ci mogę powiedzieć, że to nie czujnik wału Ci szwankuje, tylko instalacja gazowa. Puszcza gaz po wyłączeniu silnika do kolektora dolotowego, a mieszanka gaz+paliwo+powietrze się nie pali. Dlatego kręcisz kilka razy, żeby silnik zassał gaz znad zaworów i wywalił przez wydech. Jak z mieszanki zniknie LPG to auto zapala na benzynie

  6. #6
    WNS
    Gość

    Domyślnie

    Dodam, że gdy silnik jest ciepły i przejadę na gazie już spory dystans, to odpalenie po zgaszeniu jest o wiele trudniejsze niż jak auto stoi i jest zimne.

    oto zdjęcia.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	253
Rozmiar:	67.4 KB
ID:	96786Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	233
Rozmiar:	82.3 KB
ID:	96787Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	217
Rozmiar:	65.7 KB
ID:	96788

    - - - Updated - - -

    Proszę o opinie czy to mogło być powodem. Moje problemy z odpalaniem zbiegły się w czasie z wymianą kompletnego rozrządu od tamtego czasu też silnik nie równo przyśpieszał, ale czytając forum doszedłem do wniosku, że to wina przepływomierza. Teraz zdjąłem plastikową osłonę silnika i okazało się, że kable na zdjęciu poniżej nie był podpięty:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	01.jpg
Wyświetleń:	417
Rozmiar:	92.6 KB
ID:	96797
    Czy to mogło być przyczyną problemów z odpalaniem i w konsekwencji do mojej dzisiejszej usterki ?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał WNS Zobacz post
    Czy to mogło być przyczyną problemów z odpalaniem i w konsekwencji do mojej dzisiejszej usterki ?
    Pewnie że tak, ja mam co prawda jtd ale moim daniem jeździłeś bez jednej cewki, na 3 cylindrach... Nie czułeś że silnik chodzi na 3 gary??

  8. #8
    WNS
    Gość

    Domyślnie

    No właśnie czułem, że jest słabszy ale wszyscy fachowcy mówili mi, że to przepływka.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał WNS Zobacz post
    Dziś rano w pośpiechu, bo już i tak byłem spóźniony na uczelnie, odpalam silnik i usłyszałem naprawdę głośną eksplozję i zobaczyłem kłąb dymu. Otwieram maskę i szukam co się stało i widzę rozerwany kolektor ssący.
    Nie ty jeden miałeś z tym problem :] U mnie poszły z cugiem dwa kolektory Teraz mam aluminiowy i muszę go przerobić, choć 500km na nim przejechałem i jestem pod wrażeniem

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Jeździłeś bez jednej cewki. mogło mieć o wpływ, ale też może być zbieg okoliczności - jak nie ma kabla to nie ma iskry, czyli zapłon poszedł z innego cylindra.

    Masz wtryski rail i reduktor tartarini - w nim szukałbym najpierw wycieku gazu, może lecieć w kolektor z cienkiego wężyka podciśnieniowego. Standardowa usterka. Przetestuj - parkując wieczorem odepnij ten wężyk z reduktora, niech wisi. Rano przed zapaleniem załóż i odpal. Jeśli nie będzie problemu, to znalazłeś winnego.

    PS - nie pali Ci więcej gazu przypadkiem?

Podobne wątki

  1. Kolektor Ssący
    Utworzone przez Irek28 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2014, 13:43
  2. AR 156 1.6l Kolektor ssący
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 08:39
  3. [146] Kolektor ssący
    Utworzone przez nebeu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-08-2012, 10:31
  4. [155] Kolektor ssący
    Utworzone przez Marian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-03-2009, 18:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory