Strona 17 z 26 PierwszyPierwszy ... 7891011121314151617181920212223242526 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 253

Temat: 2,4 JTDM nierówna praca silnika

  1. #161
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Zagadaj do TomekKRK i _cinek, oni takie rzeczy robią.

    Czyścić nie ma sensu, bo robocizna jest męcząca i w związku z tym droga, a problem i tak powróci. Ja wywaliłem u Tomka i jest idealnie, auto lepiej odpala, pali dużo mniej i jest bardziej elastyczne.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  2. #162
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Tak wygląda mój kolektor po wywaleniu klap i spawaniu. Jutro wszystko zostanie złożone do kupy i zobaczymy co będzie. Przed naprawą kolektora samochód szarpał, przy odpalaniu puszczał biały,gryzący dym, obroty bardzo skakały a przy wysokich obrotach dymił na czarno. Szukałem nieszczelności w dolocie - brak, nowa przepływka, EGR, mapsensor i nic to nie zmieniało. Myślę że to rozwiąże problem.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_000168.jpg
Wyświetleń:	489
Rozmiar:	89.3 KB
ID:	97137Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_000169.jpg
Wyświetleń:	390
Rozmiar:	91.2 KB
ID:	97138

  3. #163
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Ernest159 a gdzie usuwałeś klapy, tzn. chodzi mi o zakład.
    Ja miałem puki co tylko czyszczony dolot przy okazji wymiany rozrządu - przejechałem w tamtym tygodniu 1600 km i puki co jest ok.

  4. #164
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Usuwałem klapy u swojego mechanika u którego wszystko robię. Dzisiaj odebrałem samochód i ............ problem rozwiązany
    Bella śmiga i już nie ma problemów opisanych wyżej

  5. #165
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    147
    Postów
    63

    Domyślnie

    Widzę mam lekturę na wieczór, bo problemy te same co w 1 poście.



    Na w razie godziny "W"- ile spodziewać się za regenerację wtryskiwacza i kolektora?
    Ostatnio edytowane przez gopspeedy ; 21-06-2013 o 15:06

  6. #166
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał gopspeedy Zobacz post
    Na w razie godziny "W"- ile spodziewać się za regenerację wtryskiwacza i kolektora?
    Rozważ usunięcie klap, regeneracja to rozwiązanie czasowe. Naprawa wtryskiwacza to koszt ok. 200-300 zł w zależności od serwisu i problemu.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #167
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,631

    Domyślnie Pisanie tasiemcowo post pod swoim postem

    U mnie odnoszę wrażenie że auto pali na 3 albo 4 cylindry po uruchomieniu. Po dodaniu środka do czyszczenia wtryskow jakiś czas jest lepiej. Klapy i kolektor sprawdzane w warsztacie, po wypłacie jade na sprawdzenie/regeneracje wtrysków

    No i niestety po wizycie co się okazało:
    - wtryski ok
    - kolektor ok
    - egr ok
    - dpf ok
    na pierwszym cylindrze kompresja jest nieprawidłowa, na reszcie ok, proponują mi regeneracje głowicy
    Mam nadzieje ze dół silnika ok, auto ma przejechane 142 000 km, przebieg na 100% wiarygodny

    No i po zdjęciu głowicy okazało się że głowica jest jednak ok, puścił pierścień na 1 cylindrze(od strony rozrządu) i stąd brak kompresji.
    Cena za orginały mnie zabiła - 380 zł netto za kpl 3 pierścieni na 1 cylinder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jednego nie ma sensu wymieniać skoro silnik rozebrany na drobne, kpl pierścieni NPR kupiłem za 400 zł.

    Dołączam więc do szczęśliwców co zrobią sobie remont silnika za 4000 zł
    Szkoda że nie rozsypał się wcześniej bo Fiat miał wyprzedaż silników i nowy silnik(bez osprzętu czyli turbo, wtrysków itd...) 2.4 litra był za 3500 netto!!!!!!!!!!!!!

    Byłem dzisiaj w serwisie
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0381.jpg
Wyświetleń:	197
Rozmiar:	71.6 KB
ID:	103901Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0382.jpg
Wyświetleń:	427
Rozmiar:	77.3 KB
ID:	103902
    W 2.4 trzeba rozebrac cały przód żeby ściągnąć głowice
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 02-08-2013 o 23:50 Powód: możesz edytowac post a nie walić jeden za drugim

  8. #168
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie 159 2,4 jtdm - nierówna praca

    Witam po dłuższej nieobecności na forum
    Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem kolejnej Alfy w pakieice Ti, tym razem jest to model 159 Ti jtdm 210km z 2009 roku.

    Mam pytanko odnośnie pracy silnika i ewentualnej diagnostyki.
    Przy wolnych obrotach chodzi dosyc nierówno (przebiera), na wyższych jest OK, spalanie w normie trasa 7,5 l/100km.
    Trochę też gorzej odpala na zimnym (ok 2 sekundy kręcenia) i ostatnio nawet zgasł po odpaleniu.

    Autko nowo nabyte (zrobiłem ok 1000km), przebieg sprawdzony 114 tyś km, z historii serwisowej wynika, że wtryski (wtrysk) były wymieniane przy przebiegu 69 000km, i dwukronie zawór elektr. EGR)

    podejrzewam jakiś wtryskiwacz, ale nie mam doświadczenia w tym temacie (Diesli) ani w tym silniku.
    Mam podjechac do ASO na diagnostykę czy gdzies indziej? (Poznań)
    Co radzicie?

    z góry dzięki


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  9. #169
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Jesli nie masz interfejsu do diagnostyki 159, to zakup. Wydatek zwroci sie dosc szybko, chociazby d kasownia inspekcji olejowych etc. Tak wiec kabelek plus MES.
    * sprawdz korekty na rozgrzanym silniku na biegu jalowym z wylaczonymi odbiornikami + pod obciazeniem (zalozenie to korekty maks.w przedziale -1.5 do +1.5, im blizsze zeru tym lepiej)
    * EGR - zaślep częściowo lub (co jak pokazała moja historia) całkowicie + usun z softu.
    * jak sterowanie klapami wirowymi? zrób test w MESie - nie wiem czy bedziesz w stanie obserwowac porzuszajaca sie listwe. U Ciebie juz chyba jest obudowana :/ Nie masz tam jakis przedmuchow (pojawi się czarna maz).
    * jak sie ma DPF?
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  10. #170
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    jeszcze Ci nie odpowiem, bo nigdzie nie zaglądałem. EGR w poprzedniej Alfie częściowo zaslepiałem, ale tak proforma bo nie miała żadnych objawów. Dzięki, ale zanim pobawię się sam, chyba udam się gdzieś na diagnozę bo nie bardzo mam teraz czas się tym zając pozdrawiam


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

Podobne wątki

  1. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  2. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  3. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54
  4. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory