Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 66

Temat: Piszczące hamulce

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    to teraz na poważnie - w dużych zaciskach (tarcza 305 mm - 1.4 TB 155 KM) zasyfienie prowadnic (które objawia się w początkowej fazie piszczeniem) doprowadziło do unieruchomienia MiTo na środku skrzyżowania i to w taki francowaty sposób, że nie dało się zepchnąć samochodu (jeden klocek nie odskoczył, któryś z systemów (nie wiem czy ABS czy jakaś kontrola trakcji, czy fantastyczne eQ2) stwierdziło że coś jest nie tak i zacisnęło wszystkie hamulce). Efekt minął po ok 20 min (pewnie jak się hamulce wychłodziły) ale powtórzył się na następny dzień (klocki i tarcze ok, jeszcze oryginalne, przebieg auta ok 20 kkm).

    Teraz przy każdej wymianie oleju (co rok, albo 10 kkm) chłopaki czyszczą również prowadnice zacisków.

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Moim zdaniem piszczenie klocków może zależeć od słabej ilości okładzin ciernych jak i również brakiem delikatnego sfazowania wewnętrznej strony kolcka Chyba, że ktoś zaraz po założeniu nowych klocków od razu sprawdza hamulce i po prostu je pali

  3. #23
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Franky Zobacz post
    tomaz, tylko piszesz o piszczeniu podczas hamowania, jak pisałem wcześniej u mnie piszczą hamulce podczas jazdy bez wciskania hamulca, a pisk zanika przy hamowaniu
    No OK, ale w sumie zasada podobna - też drgania. Gdyby klocek nie odbijał i dotykał tarczy to zapewne po krótkiej trasie poczułbyś swąd palonych okładzin, a potem tarcza by się wygięła i przy hamowaniu miałbyś "tarkę". Zakładam, że tak się nie stało, więc pozostaje... zbyt luźne spasowanie klocka w prowadnicach?
    Jeżeli masz 100% pewności, że to hamulce wydają ten dźwięk, to zbyt wielu opcji nie ma. A próbowałeś "rozpędzić" auto na podnośniku, żeby to zasymulować?
    Przynajmniej przód można tak oblukać
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  4. #24
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Poznań/Oborniki
    Auto
    ARG 1.4 TB
    Postów
    24

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    No OK, ale w sumie zasada podobna - też drgania. Gdyby klocek nie odbijał i dotykał tarczy to zapewne po krótkiej trasie poczułbyś swąd palonych okładzin, a potem tarcza by się wygięła i przy hamowaniu miałbyś "tarkę". Zakładam, że tak się nie stało, więc pozostaje... zbyt luźne spasowanie klocka w prowadnicach?
    Jeżeli masz 100% pewności, że to hamulce wydają ten dźwięk, to zbyt wielu opcji nie ma. A próbowałeś "rozpędzić" auto na podnośniku, żeby to zasymulować?
    Przynajmniej przód można tak oblukać
    Jedyne co udało mi się ustalić, to że przestaje piszczeć po delikatnym (bez zaswiecenia się kontrolki) podniesieniu hamulca ręcznego,

    klocki raczej odbijają, ponieważ tarcze są proste, przód już nie piszczy (po wymieanie klocków), mam wraźenie, że to wina okładziny klocków - "ekoklocków",

    nie mniej jednak w przyszłym tygodniu czeka mnie i tak wizyta w serwisie (przegląd 30k), więc mam nadzieję, że problem zostanie rozwiązany, tymbardziej, że od kiedy piszczy u mnie to dostrzegam też niestety inne piszczące alfy ...

  5. #25
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Tak na logikę, to raczej nie okładzina - jak myślisz, okładzina piszczy gdy nie dotyka tarczy? tak sama z siebie?
    A powiedz mi, czy ma to związek z prędkością/jakością nawierzchni (drgania od podłoża), czy może od obrotów silnika (drgania od napędu)?
    Po wymianie klocków masz je pewnie ciasno spasowane i są OK dopóki znowu się nie "wyrobią".. chyba że tym razem zrobili to lepiej niż w fabryce.

    Swoją drogą to straszne, że w nowym aucie, przy przebiegu 30k dzieje się cokolwiek, co wymaga uwagi serwisu. Myślałem, że po 159, która podobno jest dużo lepsza od 156 (dopracowanie konstrukcji) Julka/Mito to kolejny level jakości.. a tu masz. Jak tak czytam o tych nowych alfach (a jest coraz więcej wątków) to tym bardziej się cieszę, że pozostałem przy 166
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    niestety każde nowe auto nie tylko AR jest coraz bardziej wymagające jeśli chodzi o serwis, czyli czytaj droższe.


    Cytat Napisał Franky Zobacz post
    Jedyne co udało mi się ustalić, to że przestaje piszczeć po delikatnym (bez zaswiecenia się kontrolki) podniesieniu hamulca ręcznego,
    linki ręcznego też lubią często zepsuć się po śmiesznie niskim przebiegu. U znajomego w Bravo wymieniali je na gwarancji po 50tkm
    ale jak pisałem wcześniej obstawiałbym, że coś jest delikatnie zapieczone. U mnie w służbówce po roku musieli wymienić z tyłu cały zacisk. Nawiasem mówiąc też w włoskim aucie

  7. #27
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Poznań/Oborniki
    Auto
    ARG 1.4 TB
    Postów
    24

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Tak na logikę, to raczej nie okładzina - jak myślisz, okładzina piszczy gdy nie dotyka tarczy? tak sama z siebie?
    A powiedz mi, czy ma to związek z prędkością/jakością nawierzchni (drgania od podłoża), czy może od obrotów silnika (drgania od napędu)?
    Po wymianie klocków masz je pewnie ciasno spasowane i są OK dopóki znowu się nie "wyrobią".. chyba że tym razem zrobili to lepiej niż w fabryce.

    Swoją drogą to straszne, że w nowym aucie, przy przebiegu 30k dzieje się cokolwiek, co wymaga uwagi serwisu. Myślałem, że po 159, która podobno jest dużo lepsza od 156 (dopracowanie konstrukcji) Julka/Mito to kolejny level jakości.. a tu masz. Jak tak czytam o tych nowych alfach (a jest coraz więcej wątków) to tym bardziej się cieszę, że pozostałem przy 166
    piszczy w każdych warunkach, im bardziej gładka nawierzchnia tym lepiej słychać piski (nie ma interefernecji innych dzwięków), rodziaj i jakość nawierzchni nie ma wpływu piszczy cały czas, podobnie jeśli chodzi o silnik i jego obroty,
    mam nadzieję, że w serwisie uda się stwierdzić co jest przyczyną

  8. #28
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Ciekawe.. Może szukamy w złym miejscu? Nie wiem jak w Julce wygląda zacisk, ale może to jest kwestia dotykania czegoś gdzieś? Czegoś, co przy grubszych (nowych) klockach już nie dotyka?
    Tak sobie dywaguję, bo to dziwny przypadek jest Hamulce piszczą jak nie hamujesz
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  9. #29
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Poznań/Oborniki
    Auto
    ARG 1.4 TB
    Postów
    24

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Ciekawe.. Może szukamy w złym miejscu? Nie wiem jak w Julce wygląda zacisk, ale może to jest kwestia dotykania czegoś gdzieś? Czegoś, co przy grubszych (nowych) klockach już nie dotyka?
    Tak sobie dywaguję, bo to dziwny przypadek jest Hamulce piszczą jak nie hamujesz
    No właśnie, dlatego pisałem że "piszczy podczas jazdy" - jak hamuję nie piszczy, problem zgłoszony w Polcarze w Poznaniu i mam nadzieję, że w tym tygodniu podczas przeglądu uda się usunąć "piszczący problem"

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir TB 135 KM Distinctive
    Postów
    25

    Domyślnie

    mam to samo piszczy przy hamowaniu normalnym, mocniejszym i słabszym. Klocki są zużyte może w połowie. W ASO Twardowski powiedzieli kiedyś że tam jest jakaś blaszka ułamana lub nie założono coś takiego, albo i też że klocki są nie oryginalne. Oryginalne produkuje sobie samo Fabrico Italiono Automobile Torino
    Po wymiane klocków z tyłu (bo tam piszczało) na klocki i tarcze Brembo nie piszczy z tyłu....ale za to zaczęło z przodu

Podobne wątki

  1. Piszczące hamulce
    Utworzone przez oliwia w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-02-2016, 08:42
  2. piszczące hamulce
    Utworzone przez tomasz777 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-01-2015, 21:19
  3. [GTV] Piszczące hamulce
    Utworzone przez grzdylu w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 07:50
  4. Piszczące hamulce
    Utworzone przez showtime w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-10-2008, 13:17
  5. AR 145, 1.4 TS PISZCZĄCE HAMULCE
    Utworzone przez BYKrak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-07-2008, 16:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory