Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 79

Temat: Problem z dobraniem zaworu turbiny

  1. #61
    Użytkownik Ogier Avatar kompot
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GT 1.9JTD Q2
    Postów
    193

    Domyślnie

    Właśnie kupiłem na allegro zawór o numerach 7.00607.00 (55203202). Cena - 150 zł. Dam znać po wymianie co się zmieniło. Jeśli to nie pomoże to w dalszej kolejności chyba gruszka.

  2. #62
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    ja też zrobię tak jak radzić omen- najpierw sprawdzenie gruchy- jak nie ustąp[i problem to turbo do regeneracji. Bio jeżeli grucha będzie nieszczelna to i tak trzeba wymienić i tak, a jak się okaże szczelna, to pewnie turbo. Dziękuję wszystkim za pomoc, zwłaszcza Omenowi

  3. #63
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    niech Ci mechanik sprawdzi czy grucha szczelna i czy z pompki idzie odpowiednie ciśnienie.
    potem jeszcze sprawdzenie czy VGT dobrze pracuje.
    jak tu będzie ok to znaczy, że masz problemy z turbo.

  4. #64
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    potem jeszcze sprawdzenie czy VGT dobrze pracuje.
    jak zupełnie nowy to chyba pracuje dobrze,nie?

  5. #65
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Sprawdzone w tą sobotę. Nieszczelna grucha, która przepuszcza i do tego przy przegazowywaniu tylko delikatnie się porusza, a nie tak jak powinna. Zamawiam w najbliższym czasie

  6. #66
    Użytkownik Ogier Avatar kompot
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GT 1.9JTD Q2
    Postów
    193

    Domyślnie

    Cytat Napisał kompot Zobacz post
    Właśnie kupiłem na allegro zawór o numerach 7.00607.00 (55203202). Cena - 150 zł. Dam znać po wymianie co się zmieniło. Jeśli to nie pomoże to w dalszej kolejności chyba gruszka.
    Panowie (i Panie), jest problem. Wymieniłem dziś zawór na taki jak pisałem wcześniej. Kupiony na allegro, nowy, po numerach identyczny jak stary. Wymianę zrobiłem na oryginalnych wężykach, zchodziły ze starego zaworka z pewnym oporem, ale udało się bez szarpanin. Złożyłem ponownie - na wężyku o większej średnicy oryginalna opaska, na wężyku o mniejszej opaski nie było, więc zrobiłem na wcisk, jak wcześniej.
    Jazda próbna mówi jasno: przy pełnym wciśnięciu gazu brak mocy do 3 krpm. Poniżej tych obrotów muł. Trochę żwawsze ruchy przy mniej wciśniętym gazie. Powyżej 3 krpm zwija się dobrze. Aha - przy gaszeniu pojawiły się drgawki. Czy ten elektrozawór obsługuje klapy gaszące? Jeśli tak, to konkluzja jest dosyć prosta - prawdopodobnie nie trzyma podciśnienie więc i nie steruje doładowaniem.
    Idę zrobić diagnostykę...
    Po wieczornych wojażach: zawór zmieniony na stary, wszystko wróciło do (starej) normy, gaszenie również. Czyli na samym dole brakuje mu ok. 0,2 bara do prawie 2 krpm, a później faluje w zakresie 0,15 bara, dokładnie tak jak było. Wniosek jest prosty - nowy zawór jest uszkodzony! Również test elementu wykonawczego w FES na starym zaworze powoduje jego kilkukrotny ruch (coraz mniejszy). Na nowym zaworze sztanga nie drgnęła ani razy! Kumpel próbuje mnie przekonać, że na starym zaworze z autem wszystko gra i tak ma być, jednak diagnozowałem swojego starego Golfa 1.9TDI i pamiętam jak idealnie zgrywał się boost zadany z aktualnym i chcę to w tym aucie osiągnąć. Prawdopodobnie zakupię jeszcze jednej nowy zawór, tym razem może z lepszego źródła. Jeśli ktoś zechce wysłać mi na 100% sprawny, któy kupię w razie powodzenia lub odeślę wraz ze zwrotem kosztó przesyłki to bardzo chętnie...
    Przy okazji zaślepiłem EGR na oryginalnej uszczelce (w sumie nie wiem po co, EGR był jednym z najczystszych jakie widziałem). Subiektywne odczucia są pozytywne, ale nie mam już logów z tego.
    Ostatnio edytowane przez kompot ; 18-06-2013 o 21:19

  7. #67
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Ucieka ci gdzieś podciśnienie, bo drgawki sygnalizują niepracującą klapę gaszącą. A zaślepia się EGR częściowo nie po to żeby utrzymać go w czystości tylko żeby niebyło spadków ciśnienia doładowania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #68
    Użytkownik Ogier Avatar kompot
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GT 1.9JTD Q2
    Postów
    193

    Domyślnie

    Drgawki były tylko na nowym, zepsutym zaworze. Krótko mówiąc był on totalnie niesprawny, nie regulował doładowania ani klap gaszących. Na starym zaworze przy gaszeniu nie ma drgawek. Po prostu nie steruje idealnie doładowaniem. Czyli albo zawór albo ew. zawór+np. grucha.
    Czy osoby które logowały w 100% sprawne 150 KM JTD moga potwierdzić, że boost zadany z aktualnym bardzo dokładnie się pokrywają?
    Co do EGR - myślę, że skoro jest sprawny i zamknięty to spadku nie może być. A brak osadów w EGR mówi mi coś innego-że kolektor też raczej nie jet zawalony.
    Ostatnio edytowane przez kompot ; 19-06-2013 o 09:28

  9. #69
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zdziwisz się jak zajrzysz do kolektora - za klapą gaszącą...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #70
    Użytkownik Ogier Avatar kompot
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GT 1.9JTD Q2
    Postów
    193

    Domyślnie

    Oby nie. W każdym razie nie offtopujmy, temat jest o zaworze overboost.
    Ponawiam prośbę - czy możecie wstawić logi z przebiegu doładowania zadanego/aktualnego prawidłowo działającego zaworu i reszty układu?

Podobne wątki

  1. [159] Problem z dobraniem miski olejowej
    Utworzone przez Predator92 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-12-2015, 13:00
  2. Nietypowy problem z wariatorem. Jazgot po otwarciu zaworu.
    Utworzone przez Marian Muh w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-06-2015, 13:09
  3. Problem z ładowaniem turbiny.
    Utworzone przez KubaLa_KARP w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-08-2013, 21:58
  4. też macie problem z dobraniem lakieru??
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 19:56
  5. Problem z dobraniem uszczelki pokrywy zaworów V6..
    Utworzone przez olegunar27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 13:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory