Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Pytanie: Czy jest sens inwestować w moje autko?

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    lukas1983, przesadziłeś troszkę. To, że u mnie tak się teraz porobiło to wyłącznie zasługa poprzedniego, że nie dbał o autko, miał je 4 lata, ja mam 2 lata i jak tylko zauważyłem jakiś odgłos, szmer, od razu do mechanika i wymiana (ojciec jest mechanikiem, ma własny warsztat, więc takie rzeczy to się robiło od strzała, bo autko dzień w dzień było mi potrzebne do dojazdów do pracy). Po zakupie od razu poszło w te autko ponad 2000zł, aby powróciło do normalnego stanu. Olej, wszystkie filtry wymieniam co 4 miesiące, jak tylko zauważę jaką nieprawidłowość to od razu dumam co naprawiać.

    Z tą rdzą to po prostu nie miałem kiedy się tym zająć, potrzebowałem autko do dojazdów do pracy, nie było szans aby wyłączyć autko z użytkowania na dłuższy czas. Teraz pojawiła się okazja, ba nawet autko zastępcze na blisko miesiąc będę miał do dyspozycji więc można się tym w końcu porządnie zająć. Do tej pory naprawy w tym aucie nie trwały więcej niż dwa dni, więc jakoś to ogarniałem, a teraz się szykują jakieś dwa tygodnie postoju autka.

    Teraz po prostu dużo rzeczy zbiegło się w jednym czasie. W zawieszeniu mam luz lewego, górnego wahacza (ten akurat, który nie był przeze mnie nigdy wymieniany, reszta jest ok ), o turbinie też wiedziałem od dawna, ale niestety nie miałem kiedy tego zrobić, bo musiałbym autko na tydzień jak nie więcej wyłączyć z użytkowania. Amortyzatory mam sprawne na ponad 60% więc też mogą jeszcze pojeździć. Na upartego, mógłbym zrobić ten próg, wymienić wahacz a brzęczeniem od czasu do czasu czegoś tam w skrzyni biegów bym się mógł nie przejmować i jeździć, aż się rozwali

    Ale nie ze mną takie rzeczy, ja lubię mieć wszystko sprawne (bo wygodniej i spokojniej się jeździ, jak się ma pewność, że autko nie rozleci się za chwile) i dlatego wolałem już polecieć po całości z naprawą i wymienić raz a dobrze, ale jak podsumowałem ile to wyjdzie, to miałem mała wątpliwość. Teraz już wiem, że nic lepszego w tej cenie nie kupię i naprawa wg. was jest opłacalna.

  2. #22
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    bez komentarza

  3. #23
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    ChanceToHova
    Auto
    już tylko 166
    Postów
    203

    Domyślnie

    Lukas-182 nie masz jakiegoś znajomka blacharza, czy lakiernika, takiego, który wyceni Ci robotę szczerze, a nie tylko z zarobkiem dla siebie. Ten, który Ci to wycenił to chyba nie ma ochoty się za to brać, bo za dużo roboty pewnie i może dlatego taką cenę podał. Poszukaj na spokojnie, a może się uda.
    Pozdrówka.

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    lukas1983, domyślam się o co Ci chodzi ale zauważ, że u mnie wyszło to zbiorczą, bo jak wychodziło po części to na bieżąco było naprawiane. Niestety nie każdy ma czas, aby od tak sobie autko zostawić u mechanika, nawet jak ma go "za ścianą", nie każdy ma drugi wóz aby swój pozostawić na kilka dni w warsztacie. Miałem to szczęście i mam nadal, że mechanika mam pod ręką i części mam sprowadzane niekiedy na ten sam dzień, więc pojedyncze naprawy były bardzo szybko wykonywane, bo musiały być.

    PeterSkY, powiem ci, moja okolica nie słynie z dobrych lakierników, może jakiś blacharz by się znalazł, ale jak mam to zrobić dobrze, to blacharz/lakiernik musi być ok. A takiego ciężko znaleźć. Mam kilka namiarów na lakierników ale strasznie krucho z czasem i nie mam pojęcia kiedy ja się z nimi umówię na oględziny ;/

  5. #25
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    ChanceToHova
    Auto
    już tylko 166
    Postów
    203

    Domyślnie

    Lukas-182 szkoda, że nie masz właśnie jakiegoś Znajomka, który by Ci to ogarnął. Gdyby odległość między nami wynosiła troszkę mniej, to podjechalibyśmy do blacharza/lakiernika ode mnie...szczery chłopak.
    Poszukaj i nie poddawaj się z tą Alfką.

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    P-no
    Auto
    Brera 2.4 200 TuneForce 230km/490nm
    Postów
    70

    Domyślnie

    Widzę, że nie tylko ja mam taki dylemat - U mnie do zrobienia blacharka góra (lakiernik wycenił na 2400 - 6-7 elementów) + zabezpieczenie podwozia i ew. naprawy + amorki, ale po chwili przemyślenia stwierdzam że kładę dalej kasę.

    Prosta jest matematyka, kwota którą możesz uzyskać ze sprzedaży samochodu + cena naprawy = zobacz co można za tą kwotę kupić .

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    PeterSkY, we wtorek jestem umówiony z kolejnym lakiernikiem, z polecenia, niby konkretny gość, zobaczymy

    karol s, decyzja już podjęta co do naprawy. Sprzedając obecne i dokładając koszty naprawy, może i kupi się coś w "lepszym stanie" ale po zakupie zawsze coś wychodzi, więc decyzja co do próby naprawy obecnego autka chyba jest najodpowiedniejsza

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    AR 156 1,9JTD 105kM SW 2000
    Postów
    86

    Domyślnie

    Ja miałem podobnie, kupiłem auto w prawie że opłakanym stanie;/ ale ciągle robię coś non stop nie to żeby się psuło bo ogólnie jeździ itp. nawet przy -15 pali na dotyk i chodź bym miał jeszcze wsadzić w nie 10000zł to i tak to zrobię bo kocham to auto jak żadne inne!!! Tak więc podjąłem decyzję że postaram się doprowadzić moją „Julcię” do normalnego życia. Znajomi mówią, że jestem nie poważny, nie ma sensu inwestować w coś co ma 13 lat itd.., ale mam to gdzieś
    A tyle co ty tam masz do zrobienia to jest pikuś wiele z tego możesz sam zrobić i za grosze części. Ja bym inwestował na Twoim miejscu. Jeżeli masz sprawdzone auto i wiesz co ją boli, to myślę warto inwestować...:p
    Do tej pory wymieniłem :
    - rozrząd kpl. 306 zł
    - pompa wody 106zł
    - koło pasowe 1,9 JTD 225zł
    - Rolka prowadząca 72zł
    - napinacz paska wiel. 140 zł
    - tulejka zwrotnicy tył strona prawa i lewa – 30zł
    - poduszka górna silnika 78zł
    - wahacz tylny poprzeczny przedni szt. 2 , wahacz tylny (od tyłu) poprzeczny szt. 2 – 240zł
    - świeca żarowa JTD na wsówkę szt. 4 – 208zł
    - komplet amortyzatorów przód, tył – 568zł
    - filtr kabinowy 57zł
    - Termostat 100zł
    -linka hamulcowa hamulca ręcznego lewa i prawa – 83zł
    - filtr oleju 18zł
    - filtr powierza 39zł
    - olej mobil 10w40 82zł
    - płaskie wycieraczki 71zł
    Na piątek odstawiam Julcię do Pana doktorka, wymieniają wahacz dolny prawy i lewy, wahacz górny prawy i lewy , końcówki drążka kierowniczego str. Lewa i prawa, poduszka skrzyni, poduszka silnika, przegłub zewnętrzny strona prawa i lewa. Robocizna 225zł CAŁOŚĆ: 850zł
    Natomiast w sobotę odstawiam Julcię do zaprzyjaźnionego lakiernika, … celu odmalowania nie których części koszt 1000zł

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    dawido2375, skąd takie niskie ceny za części?? np. komplet amorków za 568zł, przednia zawiecha za lekko ponad 600zł?? Ja wczoraj dostałem rozpiskę części i tak:


    • Komplet przedniego zawieszenia TRW (2 x wahacz dolny, 2 x wahacz górny, 2 x łącznik stab.) - 930zł
    • Przedni hamulec (2 x tarcza hamulcowa Bosch, zestaw klocków TRW) - 290zł
    • Amortyzacja (2 x amorki Magneti Marelli, 2 x amorki TRW, komplet: odboje i osłony Kayaba) - 710zł
    • Zestaw sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko, koło dwumasowe VALEO) - 1920zł


    Razem: 3850zł

    Jak dla mnie kwota kosmiczna, a cena po uwzględnieniu 35% upustu jaki mamy w sklepie ;/ Macie jakieś tańsze dojście do części?

    Byłem także u lakiernika, gościu widać ogarnięty, za kwotę 1000zł zrobi mi zaprawki w paru miejscach gdzie odpryski, wstawi próg, pomaluje to i dodatkowo jeszcze pomaluje mi przedni zderzak (odpryski od kamyczków). Jest tez szansa, że może nie będzie trzeba wstawiać progu i wtedy za wszystko ok. 600zł

    Dogadałem się też w kwestii regeneracji turbosprężarki i też cena OK

    Najmocniej przytłacza mnie koszt sprzęgła, bez rabatu cena blisko 3k zł ;/ masakra...

    Razem za wszystko, przy dobrym układzie wyjdzie ok. 5k zł ;/

  10. #30
    Użytkownik Ogier Avatar brill7
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Błonie
    Auto
    Alfa Romeo Centocinquantasei in colore blu vela metallizzato 1970 centimetri cubici
    Postów
    155

    Domyślnie

    kupiłem swoją za 8500. do tej pory zainwestowałem ok 5000. czy się opłacało? dla mnie tak. wprawdzie mogło być mniej ale usterka immo i uszkodzenie kluczyka podrożyła koszty o dobre 1500. mam super furę. bardzo się cieszę. wiem że jest pewna i nawet ostatnio nie mam jakiś głupich usterek. do wymiany zostały hamulce [nie wiem czy same klocki wystarczą] i drobne zmiany kosmetyczne [znaczki przód i tył] szykuje się także malowanko ale to akurat za free

Podobne wątki

  1. Inwestować czy nie, sens..
    Utworzone przez KubaS w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-04-2014, 08:59
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-07-2012, 07:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory