Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 77

Temat: Przepływomierz - wymiana, czyszczenie

  1. #31
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Wtedy przy niskich obrotach miałby za sobą chmurę czarnego dymu i super szybko zapychający się DPF. Gdyby był otwarty. Lub błąd powietrza/EGR-u gdyby był zamknięty.

    - - - Updated - - -

    Chyba, ze ten błąd jaki odczytał nie był błędem przepływomierza ale błędem powietrza P1238. I kolega pomyślał, że to przepływomierz.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #32
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Wilno, Litwa
    Auto
    AR 159 2.4jtdm '06 SW HIGH | Lexus IS300 SportCross '02
    Postów
    24

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    ...Ale jeśli masz jeszcze ten komputer na którym odczytałeś błąd, to w katalogu gdzie FES jest zainstalowany masz pliki tekstowe, gdzie są informacje z podłączeń. Tam zapisują się wszystkie operacje odczytu, kasowania itp. Zobacz czy aby tam go nie ma.
    Niestety, ale wykasowalem poprzednia wersje FES, bo nie chciala pozniej odpalic...

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Praca przepływomierza ma wpływ na pracę zaworu EGR, na Twoim miejscu ARman zajrzałbym jeszcze do tego zaworu. Brak mocy w zakresie niskich obrotów często jest spowodowany zatkanym EGR.
    Tak, masz racje. Juz mam blad EGR P0402, pojawia tylko gdy auto pracuje na biegu jalowym, ale nie zawsze. Po wyskoczeniu tego bledu, auto wchodzi w jakis rezym awaryjny, max 3tys obrotow i zero przyspieszenia. Po ponownym odpaleniu auta, zaczyna jechac jak wczesniej, bez mocy na niskich obrotach. Takze dzisiaj powyzej 2.5tys obrotow, Alfa zaczela przyspieszac, tak jak jej sie nalezy.

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Wtedy przy niskich obrotach miałby za sobą chmurę czarnego dymu i super szybko zapychający się DPF. Gdyby był otwarty. Lub błąd powietrza/EGR-u gdyby był zamknięty.
    Po wymianie przeplywomierza zero dymu, jak jechalem z odlonczonym MAF to bylo troche dymku FES sredni dystans miedzy piecioma wypaleniami pokazal 16km, teraz mam przejechane 130km od ostatniego wypalenia i DPF jest zatkany na 74.8%.
    Jakie operacje mialbym przeprowadzic po wymianie przeplywomierza, moze jakies scany wruczic tutaj?

    - - - Updated - - -

    PS: Dodam jeszcze, zauwazylem ze czasami na biegu jalowym silnik pracuje nierownomiernie, sa jakies drgania, a czasem nawet obroty ida w gore, w dol.

  3. #33
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał ARman Zobacz post
    PS: Dodam jeszcze, zauwazylem ze czasami na biegu jalowym silnik pracuje nierownomiernie, sa jakies drgania, a czasem nawet obroty ida w gore, w dol.
    Też to mam, walczę z tym od roku i nic nie pomaga. Jedyne czego nie robiłem to test wtryskiwaczy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ARman Zobacz post
    Jakie operacje mialbym przeprowadzic po wymianie przeplywomierza, moze jakies scany wruczic tutaj?
    Nic więcej nie musisz robić, plug & play
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #34
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    ARman, P0402, to problem z EGR. Zapewne ci się przycina, więc jest szansa, że jak go starannie wyczyścisz, to zacznie działać poprawnie. Być może też obroty wrócą do normy.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #35
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Panowie, podepnę się do tego tematu.

    Czy podczas wymiany przepływomierza trzeba wymieniać opaski zaciskowe? Czy da się oryginalne opaski wykorzystać ponownie? Czy może po prostu kupić jakieś inne, uniwersalne?

  6. #36
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Lepiej wymień.
    Mogą być uniwersalne.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #37
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Panowie, podepnę się do tego tematu.

    Czy podczas wymiany przepływomierza trzeba wymieniać opaski zaciskowe? Czy da się oryginalne opaski wykorzystać ponownie? Czy może po prostu kupić jakieś inne, uniwersalne?
    pewnie ze sie da. Bierzesz kleszczyki i ściskasz ten zatrzask a on sam wskoczy na swoje miejsce

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gavu
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    395

    Domyślnie

    Cytat Napisał criss Zobacz post
    pewnie ze sie da. Bierzesz kleszczyki i ściskasz ten zatrzask a on sam wskoczy na swoje miejsce
    No u mnie to ściskanie trochę trwało. O ile z jedną opaską poszło gładko to drugiej poświęciłem ponad pół godziny siarczyście sobie ku...wując sąsiadka miała ubaw no ale tak czy siak się udało teraz jednak uzbroiłbym sie już w normalne pospolite opaski przed takim zabiegiem

  9. #39
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 2.4 JTDM 200Km, 2006, 220Km 450Nm
    Postów
    270

    Domyślnie

    Czy komuś udało się wyczyścić przepływomierz w 159 2.4? Jak widzę wkładka nie jest wkręcana na śruby jak w 156 V6, komuś udało się wydobyć wkładkę w celu czyszczenia lub jakoś zdjąć przednią siatkę?

  10. #40
    Użytkownik Świeżak Avatar luczej
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 Ti Q4 Rosso
    Postów
    47

    Domyślnie

    Witam

    Nie chciałem zakładać nowego tematu bo podejrzewam że przypadłość dotyczy właśnie przepływki, No ale do rzeczy , moja 2,4 dymi na czarno / szaro -ciężko stwierdzić w lusterku ( kumpel mówi że bardzie czarny niż szary ). Dymienie widoczne jest najbardziej widoczne jest przy lekkim bucie ( mocnym też ) powyżej 3 k obrotów i nie jest to tzw "bąk " tylko łuna za moją alfą. Z drugiej strony kopci też od 1,5 k do 2,2 k też przy lekkim i mocnym bucie.

    EGR - off,
    PDF- off.
    Klapy - są ale szczelne.

    Korekty max -1,5 na 5 wtrysku ( bieg jałowy ), reszta stara sie to zrównoważyć

    Nie wiem natomiast jak mam interpretować wyniki z powietrzem ( załączone csv ).

    Pomożecie ? Proszę, od czego mam zacząć przepływka czyszczenie , wymiana?

    Z góry dzięki
    Attached Files Attached Files

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1136
    Ostatni post / autor: 22-02-2025, 08:05
  2. [156] przepływomierz - czyszczenie i objawy uszkodzenia.
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 144
    Ostatni post / autor: 11-11-2018, 21:19
  3. czyszczenie EGR i wymiana świec
    Utworzone przez Flaku2012 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 29-10-2014, 13:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory