Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39

Temat: [156] Dziwna praca silnika 1.9 JTD 115KM

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    W tym przypadku akurat na filmie nie słychać charakterystycznego buczenia koła, o pasek mi chodziło rozrządu, w tym przypadku twoja teoria na pewno sprawdziła by się bo jakby po zdjęciu paska było cicho to wiadomo, że nie rozrząd, a któraś rolka, najprawdopodobniej alternatora.

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar ajdacho
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Olkusz okolice
    Auto
    156/SW 1.9 JTDm 16V FL 2004 GIUGIARO DESIGN
    Postów
    649

    Domyślnie

    napisze jeszcze raz tak jak na pw ci pisałem rolka prowadząca lub napinacz wraz z rolką napinająca jest do wymiany
    taki sam odgłos jak twój filmik na YT miałem i po wymianie rolki prowadzącej (tej wyżej) jest ok

    WŚCIEKŁY ZA PODZIAŁ NA FORUM



  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ka-Ka
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    MAZDA RX-8 była:AR 159 SPORTWAGON 1.9JTDM/AR 156 Grigio Lipari 1.9 JTD M-jet Sportwagon
    Postów
    323

    Domyślnie

    Dziś przyjechał nowy pacjent. Może i nie alfa ale też JTD, a mianowicie jest to Fiat multupla(najbrzydszy samochód świata) z silnikiem JTD 105KM
    Objawy:
    Po odetkaniu jednego z węzy overboost zaczęła się załączać turbina, która wcześniej nie chodziła, ale zaczął również kopcić tak, że w wstecznym lusterku nic nie widać dym czarno-siwy

    Wykonane prace:
    Zaślepienie EGR (jest to silnik 8v czyli zaślepiamy w 2 miejscach pełnymi zaślepkami)
    zlikwidowało to kopcenie, ale turbo po zaślepieniu nie chodzi. Po zdjęciu zaślepek turbo znowu zaczyna chodzić, ale dymi na maxa.
    Czujnik EGR wyczyszczony. Zawór EGR wyczyszczony.

    Błędy na komputerze P404- czyli przepływka i P101- sterowanie zaworem EGR (albo na odwrót)

    Po odpięciu przepływki widać nie wielką róznicę w pracy silnika

    Jeszcze co mnie zaciekawiło: Na komputerze nie pokazuje oczekiwanej wartości doładowania. Cały czas 0. Zmierzoną pokazuje.
    I przy dodawaniu gazu i odejmowaniu słychać gwizd.

    Z włączoną turbiną auto kompletnie nie jedzie. Cięzko pod górkę podjechać, a jak wyłączy się turbinę to bez problemu...
    Może coś poradzicie bo ja już nie mam siły


    Ostatnio edytowane przez Ka-Ka ; 19-08-2013 o 18:00

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Turbina zatarta, zablokowana i nie chodzi

  5. #35
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ka-Ka
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    MAZDA RX-8 była:AR 159 SPORTWAGON 1.9JTDM/AR 156 Grigio Lipari 1.9 JTD M-jet Sportwagon
    Postów
    323

    Domyślnie

    Ale czuć, że turbo chodzi jak podłączysz. Bo na biegach auto z podłączoną turbiną rozpędza się wyżej tzn. bez trubiny na 2-30 z turbiną dłuzej ale 40 wyciagnie...
    W dolocie nie ma oleju.


    Ale namieszałem w temacie
    Ostatnio edytowane przez Ka-Ka ; 19-08-2013 o 18:00

  6. #36
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Jeśli zmienna geometria nie chodziła, to ma zatarte żaluzje turbo do czyszczenia, tak wyglądała moja przed czyszczeniem ,same żaluzje chodziły ale miał wżery na muszliZałącznik 105935Załącznik 105936Załącznik 105937Załącznik 105938Załącznik 105939
    Ostatnio edytowane przez MADMAN ; 19-08-2013 o 18:03

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ka-Ka
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    MAZDA RX-8 była:AR 159 SPORTWAGON 1.9JTDM/AR 156 Grigio Lipari 1.9 JTD M-jet Sportwagon
    Postów
    323

    Domyślnie

    To pokazał komputer w tej multipli

    Jeżeli chodzi o turbine.

    Bieg 3 i na maxa pedał w podłogę

  8. #38
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Turbo nie daje ciśnienia. A to jest 105km bez zmiennej geomertii, czyli tam jest wastegate zaślepiając egr zwiększa sięv ciśnienie w dolocie i otwiera się zawór upustowy, być może jest zapieczony.
    Ostatnio edytowane przez MADMAN ; 19-08-2013 o 18:15

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    tam jest stała geometria, wiec nie mogła się zapiec. Jeżeli mogę coś doradzić to zdjałbym rure z turbo i ocenił stan łopatek bo coś mało dmucha- w serii powinno być ok 1bara, u ciebie jest 1,6 - 1 (atmosferyczne) = 0,6.

    A zadanym ciśnieniem 0 się nie przejmuj tak ma być w tym silniku bo turbo nie ma sterowania z ecu.

    edit- wszystkie węże szczelne ?


Podobne wątki

  1. Dziwna praca silnika :/
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 15-09-2015, 20:08
  2. dziwna praca silnika
    Utworzone przez PLASTICZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-07-2014, 20:28
  3. Dziwna praca silnika
    Utworzone przez keyhi w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 10:29
  4. Dziwna praca silnika 2.0 TS
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 19:01
  5. Dziwna praca silnika
    Utworzone przez Daras28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-03-2009, 08:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory