Strona 22 z 30 PierwszyPierwszy ... 12131415161718192021222324252627282930 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 295

Temat: wady chip tunningu

  1. #211
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie

    W kilku słowach wypowiem sie i ja i przedstawię parę faktów z mojego podwórka.

    Po programie mojej 1,9 150KM na 184KM po dwóch dniach klękło sprzęgło i czasami ślizgało. Efekt po wymianie na nowy zestaw valeo ? Wibrowanie w okolicach 1800obr przy mocniejszym przyspieszaniu. Tak jak koledzy wspominali nie występował ten problem na fabrycznym dwumasie.

    Zastanawiam się nad rozwiązaniem, wzmocnione sprzęgło od Radzikowskiego i zalozenie z powrotem mojej starej dwumasy fabrycznej ktora byla w przyzwoitym stanie.

    Zmniejszylo mi się spalanie z 6,3-6,5 na 5,8-5,9 , trasy robie te same i dość często je powtarzam.

    Nikt z Was nie wspomniał o kopceniu, po programie i wycięciu DPF-a niestety przy pełnym bucie samochód wyraźnie kopci, moze to nie dym jak z ogniska. Ale jednak... dla mnie to wada...

    Kolejna sprawa to zdarzyło mi sie w upały na autostradzie że auto przestało jechac , przy prodkosciach średnich 180km/h nagle przy dodaniu gazu zupelnie stracilo moc. Zjechałem zgasilem-odpalilem i juz do dzisiaj jest OK, zaden blad sie nie pokazal. Sytuacja sie nie powtórzyła. Ale mam wrażenie ze od tego okresu turbinka lekko pogwizduje, zwłaszcza na zimnym silniku.

  2. #212
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Trzeba by się przyjrzeć softowi czy proporcje paliwa i powietrza są dobre, czy moment nie za wysoki. Po usuwaniu dpfu często wychodzą usterki układu np wtryskowego.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #213
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek72
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Alfa 159 SW 2.4 Q4 210KM+wirus
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Trzeba by się przyjrzeć softowi czy proporcje paliwa i powietrza są dobre, czy moment nie za wysoki. Po usuwaniu dpfu często wychodzą usterki układu np wtryskowego.
    W najbliższym czasie wybieram się właśnie ze względu na kopcenie na korektę softu.
    Forza Ducati!

  4. #214
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał KrisB Zobacz post
    Co do spalania w ruchu miejskim - zgoda, ale akurat teraz testowałem trasę do Chorwacji i z powrotem - na jedynym baku przejechałem ok. 1200 km (średnie spalanie ok. 5.8), z czego ponad połowa trasy to były autostrady, a jazda w czasie znikomego ruchu. Prędkości przelotowe bez szaleństw - w okolicach max. dozwolonych, ale zdecydowanie jazdy nie można nazwać męczarnią Pozdro
    Ja tydzień temu z Irlandii leciałem Belką do PL 2836,5km dokładnie spalanie przy max zapakowanym aucie i trzech osobach na pokładzie 5.9-6.0l z komputera pokrywało sie z dystrubutorem prędkości na autostradach 130-140km/h momentami i szybciej i powiem szczerze jestem miło zaskoczony spalaniem nawet śmigając po PL. Zauwążyłem również,że dziewiątka zaczęła znacznie mniej palić po wywaleniu klap wirowych co zrobiłem tydzien przed wyjazdem do PL. Wcześniej jeżdząc w Irlandii przez prawie rok głównie po autostradach nie udało mi się takiego wyniku uzyskać.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  5. #215
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie

    No i witam ponownie, przebieg 9000km i sprzęgło po wymianie znowu ślizga... załamka.

    Dzwoniłem dzisiaj do Radzikowskiego, stwierdzili że jesli to SACHS to mogą wzmocnić sprzęgło jeśli VALEO to nie, w sprzęgłach SACHS podobno jest inaczej mocowana centralna sprężyna. Prawdopodobnie kupię nowe sprzęgło SACHS i wyślę je na wzmocnienie, okładziny + sprężyny itp.

    Niestety moje nowe/ślizgające sprzęglo to VALEO, mam też stare oryginalne, ale pewnie też jest to VALEO

    Z tego co kojarzę nikt z Was nie robił takiej operacji. Ciekawe czy cokolwiek zmieni się w wibracjach nadwozia podczas przyspieszania.

  6. #216
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Jak Radzikowski wymienia sprężyny tłumiące skręcanie boczne dwumasy, to może się poprawić. (mogą ich sprężyny zmienić położenie częstotliwości wpadania w rezonans dwumasy). Bynajmniej zapytaj o to, sugerując, ze się to zdarza (żeby wzięli to pod uwagę).
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  7. #217
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonCT Zobacz post
    No i witam ponownie, przebieg 9000km i sprzęgło po wymianie znowu ślizga... załamka.

    Dzwoniłem dzisiaj do Radzikowskiego, stwierdzili że jesli to SACHS to mogą wzmocnić sprzęgło jeśli VALEO to nie, w sprzęgłach SACHS podobno jest inaczej mocowana centralna sprężyna. Prawdopodobnie kupię nowe sprzęgło SACHS i wyślę je na wzmocnienie, okładziny + sprężyny itp.

    Niestety moje nowe/ślizgające sprzęglo to VALEO, mam też stare oryginalne, ale pewnie też jest to VALEO

    Z tego co kojarzę nikt z Was nie robił takiej operacji. Ciekawe czy cokolwiek zmieni się w wibracjach nadwozia podczas przyspieszania.
    A kiedy ostatnio wymieniałeś płyn hamulcowy ?
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  8. #218
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dziś miałem w rękach sprzęgła Sachs i LUK/Valeo. Sachs wygląda dość... słabo. Tłumik drgań zbudowany jest na 3 sprężynach, mniejszych w porównaniu do tych z Valeo (Valeo wygląda bardzo solidnie). I niestety sprzęgło Valeo nie pasuje do koła dwumasowego Sachs (mimo że wg katalogów w hurtowniach powinno pasować), więc musiałem założyć sprzęgło również od Sachsa. Jutro się przekonam czy dobrze wybrałem
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #219
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    A kiedy ostatnio wymieniałeś płyn hamulcowy ?
    Ja nie wymieniałem, samochód ma 150.000 przebiegu, u mnie od 15.000. Dlaczego pytasz ?

    Co do Radzikowskiego to on raczej wzmacnia sprzęgła a nie dwumasy. O dwumasę wogóle nie pytałem, nie wiem nawet czy to robi. Ale spytam bo faktycznie może robi ?

    Właśnie dotarło do mnie że mam stare VALEO i nowe ślizgające się także VALEO więc nowe sprzęgło SACHS nie będzie pasowało do mojej nowej dwumasy VALEO którą mam na samochodzie... ;( jesli Radzikowski nie podejmie się przeróbki VALEO to leżę... będę musiał kupić nowy komplet sprzęgło+dwumas SACHS... (poproszę o rangę na forum KOLEKCJONER SPRZĘGIEŁ)....

  10. #220
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonCT Zobacz post
    Dzwoniłem dzisiaj do Radzikowskiego, stwierdzili że jesli to SACHS to mogą wzmocnić sprzęgło jeśli VALEO to nie, w sprzęgłach SACHS podobno jest inaczej mocowana centralna sprężyna. Prawdopodobnie kupię nowe sprzęgło SACHS i wyślę je na wzmocnienie, okładziny + sprężyny itp.
    jaki koszt takiej operacji "wzmocnienia sprzęgła" i jakie to niesie ze sobą skutki uboczne?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

Podobne wątki

  1. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  2. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  3. [156] wady alfy 156 po fl
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 08:18
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory