Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 84

Temat: "Myszkujący" tył przy dużych prędkościach.

  1. #51
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o to obtarcie to mam tak samo i to jest od pierścienia gumowego od bodajże przewodu hamulcowego. Jak zdecydujesz się na wymiane tulei w wachaczu to rób komplet w wahaczu nie ma co się rozdrabniać. Co do sposobu wymiany to ja polecam rozciąć tulejkę metalową i wypchać palcami i nową wprasowywać na prasie. Po demontażu i montażu na prasie może się rozkalibrować otwór na tulejkę i będzie trzeba spawnąć żeby nie przesuwała się tuleja w wahaczu. Co do zdejmowania śróby wahacza podłużnego to nie robiłem tego ale po fotce widzę że będzie trzeba tarcze ściągać.

  2. #52
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rufi76 Zobacz post
    Jeśli chodzi o to obtarcie to mam tak samo i to jest od pierścienia gumowego od bodajże przewodu hamulcowego. Jak zdecydujesz się na wymiane tulei w wachaczu to rób komplet w wahaczu nie ma co się rozdrabniać. Co do sposobu wymiany to ja polecam rozciąć tulejkę metalową i wypchać palcami i nową wprasowywać na prasie. Po demontażu i montażu na prasie może się rozkalibrować otwór na tulejkę i będzie trzeba spawnąć żeby nie przesuwała się tuleja w wahaczu. Co do zdejmowania śróby wahacza podłużnego to nie robiłem tego ale po fotce widzę że będzie trzeba tarcze ściągać.

    Czy mogę liczyć na jakąś podpowiedz jak zdemontować tylne tarcze?
    Rozumiem, że musze zdemontować wieszak z klockami. Teraz pytanie czy tarcza jest przykręcona czymś jeszcze czy trzyma
    trzyma się na szpilach którymi przykręcamy koło? Czy muszę domontować ten dekielek na tarczy itp itd ?

    W necie o demontażu tarcz tylnych w 147 nie bardzo coś jest ...

  3. #53
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    Jeszcze nie ściągałem tylnich tarcz ale z tego co widziałem u siebie to tak jak napisałeś najpierw hamulec potem tarcza a następnie osłona tarczy. Sama tarcza trzyma się na śrubach mocujących koło i na jednej śrubce (u mnie była wykręcona, jest pomiędzy dużymi otworami na szpilki). Dekielka na razie nie ściągaj.

    Po zastanowieniu prawdopodobnie będziesz musiał ściągnąć całe mocowanie tarczy żeby wyciągnąć tą śróbę, ale to zobaczysz jak odkręcisz osłone tarczy. Może się uda odchylić i będzie dostęp.
    Ostatnio edytowane przez Rufi76 ; 31-08-2013 o 12:57

  4. #54
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rufi76 Zobacz post
    . Sama tarcza trzyma się na śrubach mocujących koło i na jednej śrubce (u mnie była wykręcona, jest pomiędzy dużymi otworami na szpilki). Dekielka na razie nie ściągaj.
    Zobacz jak to u mnie wyglada, nie widzę żadnej śruby pomiędzy otworami na śruby koła.
    Chyba jednak muszę ściagnąc ten dekielek.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMGA0004.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	53.9 KB
ID:	107519

    Pomiedzy otworami na sruby jest tylko centrujacy bolec.

    Wracajac do tulejek wahaczy poprzecznych.
    Na allegro znalazlem komplet 4 wahaczy poprzecznych za ~ 200 pln.
    Dobra tulejka to koszt okolo 25 pln za sztuke czyli 200 pln za 8 sztuk.
    Pytanie czy te wahacze za 200 pln (slabej marki FAST) wytrzymaja porownywalnie duzo czasu co wlasnorecznie wciskane tuleje?
    Czy kupowanie montowanie tulejek na wlasna reke przeniesie sie na jakosc bo cos zaczynam watpic w oplacalnosc kupowania tych tulejek ...
    Ile kosztuja dobre wahacze poprzeczne ?

  5. #55
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Ja samochód zaprowadziłem do warsztatu bo nie chciało mi się ściągać tarcz i dopiero potem wpadłem na pomysł żeby te śruby uciąć i przy ponownym montażu założyć odwrotnie tzn. łebkiem od wewnątrz auta.

    Zgadnijcie co zobaczyłem po wyjechaniu od mechanika?? On zrobił to dokładnie tak samo.

    Tylko nie piszcie że to źle bo są nowe śruby

  6. #56
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Po co demontowac tarczę? Wykrecasz śruby spinajaca wahacze przy zwrotny i przy okazji wymień tuleje zwrotnicy . Wahacze kup marki Vema jakość + cena. Tuleje ciężko dopasować do wahacze musiał byś dobrać od tego samego producenta co wahacze. A wytarte miejsce to czujnik abs dotyka blachy.
    Ostatnio edytowane przez MADMAN ; 31-08-2013 o 13:53

  7. #57
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Cytat Napisał MADMAN Zobacz post
    Po co demontowac tarczę?
    Teraz zrobiło się zamieszanie. Mi chodziło o wymianę tulei w zwrotnicy od wahacza wzdłużnego a nie poprzecznych.

  8. #58
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Ok czyli sciagnij tarczę i odegnij osłonę tarczy. Zrób sobie sciagacz ze śruby i nasadki

  9. #59
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał MADMAN Zobacz post
    Po co demontowac tarczę? Wykrecasz śruby spinajaca wahacze przy zwrotny i przy okazji wymień tuleje zwrotnicy . Wahacze kup marki Vema jakość + cena. Tuleje ciężko dopasować do wahacze musiał byś dobrać od tego samego producenta co wahacze. A wytarte miejsce to czujnik abs dotyka blachy.

    Kurde czytajcie ze zrozumieniem a nie zdania wyrwane z kontekstu. Po co wprowadzać zamieszanie w wątku.

    Zdjąłem tarcze, kolega Rufi76 miał rację. Tan centrujący bolec jest jednocześnie śrubą trzymającą tarczę.
    Teraz już ostatnia śruba i mam zdemontowaną zwrotnicę.

    Jeszcze raz ponawiam pytanie. Czy ktoś ma namiar na dobre wahacze (może być Vema).

  10. #60
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Ital Techník allegro . 604 774 422 Grzesiek

Podobne wątki

  1. Wysoka temperatura przy dużych prędkościach
    Utworzone przez dStan w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-07-2018, 17:13
  2. Bardzo silne drgania przy dużych prędkościach JTD
    Utworzone przez Hrabia89 w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 19:32
  3. Drżenie przy dużych prędkościach
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 09:21
  4. Z cyklu "najdziwniejsze wpdaki przy grzebaniu przy aucie"
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-11-2012, 03:44
  5. [145] Szumi przy dużych prędkościach
    Utworzone przez Darek-1989 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-12-2009, 10:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory