Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 84

Temat: "Myszkujący" tył przy dużych prędkościach.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie "Myszkujący" tył przy dużych prędkościach.

    Hej,

    od jakiegoś czasu czuje jakby tył auta lekko tańczył. Jadąc prostą drogą powyżej 120 km/h dochodzi czasami do tego, że muszę korygować lekko kierownicą tor jazdy bo odnoszę wrażenie jakby tylna część nadwozia uciekała to w lewo, to w prawo. Przy mniejszych prędkościach nie czuć tego tak mocno. Odnoszę wrażenie, że przy szybkiej jeździe pod górkę zjawisko się nasila. Delikatnie zaczynam się bać o swoje (i innych) bezpieczeństwo. Jutro chcę jechać na kanał i obadać budowę tylnego zawieszenia i tego co może być przyczyną. Czy objawy takie mogą sugerować co konkretnie skończyło się w moim tylnym zawieszeniu? Macie jakieś doświadczenia z takim zachowaniem auta?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klakierr
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.9JTD, 2000r.
    Postów
    749

    Domyślnie

    Mogą Ci bić opony. Ja tak mialem.

    ...albo felga krzywa, albo źle wyważona. No chyba, że faktycznie coś z zawieszeniem.

    Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
    Ostatnio edytowane przez Klakierr ; 18-08-2013 o 22:50


  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    Jedź na podstawową stację diagnostyczną niech gość weźmie auto na szarpaki i jak nic nie znajdzie to niech sprawdzi amortyzatory. Koszt w całości nie powinien być większy niż 50 zł a na szarpakach wyjdą wszystkie luzy w zawieszeniu. Ja stawiam na stabilizatory poprzeczne z tyłu.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Spróbuj poruszać tylnym kołem na boki, czy nie ma luzu na wahaczu (na tej gumie). Jak wahacz jest wyrobiony, to koło będzie się lekko skręcać a samochód będzie pływał - co jest szczególnie odczuwalne na dużych prędkościach.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    alfa romeo
    Postów
    9

    Domyślnie

    Pewnie wahacze poprzeczne do wymiany najlepiej wymienić komplet vemy bo w same tulejki nie opłaca się bawić Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie

    Właśnie w piżamie wróciłem z garażu

    Z tego co widzę to z tyłu są dwa poprzeczne wahacze na każdą stronę ale też są i takie podłużne (po jednym na każdą stronę).
    Te poprzecznie u mnie na oko wyglądają spoko a własnie te podłużne jak zacząłem szarpać to odpowiedziały metalicznym stukaniem.
    Oczywiście jutro pojadę na stację i zbadam to bardziej profesjonalnymi metodami ale na pierwszy rzut oka wygląda jakby właśnie te podłużne wahacze się skończyły ...
    Rozumiem, że te podłużne też trzeba kupić w całości nowe i nie ma mowy o regeneracji starych?

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Ja wymieniłem całe. To nie jest jakiś duży koszt.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie

    140 PLN od sztuki ... czyli 300 PLN za komplet z przesyłką :/
    macie jakieś doświadczenia z wymiany tego elementu ?
    na ile km powinien wystarczyć taki wahacz ?

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    Tam masz o ile dobrze pamiętam 4 poprzeczne i 2 wzdłużne. Po wymianie trzeba jechać na geometrie. Co do firm orginał to TRW i jest chyba najdroższa.
    Poczytaj ten temat :http://www.forum.alfaholicy.org/147/...t_wahaczy.html tam koledzy rzucają firmami które polecają.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    moment!

    to moim zdaniem nie wina wahacza wzdłużnego tylko tulejki w zwrotnicy do której jest przykręcony
    poszarp za ten wahacz poprzecznie, od koła do koła, chwytając przy samej zwrotnicy- jak tam coś metalicznie stuka to musi być ta tulejka

Podobne wątki

  1. Wysoka temperatura przy dużych prędkościach
    Utworzone przez dStan w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-07-2018, 17:13
  2. Bardzo silne drgania przy dużych prędkościach JTD
    Utworzone przez Hrabia89 w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 19:32
  3. Drżenie przy dużych prędkościach
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 09:21
  4. Z cyklu "najdziwniejsze wpdaki przy grzebaniu przy aucie"
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-11-2012, 03:44
  5. [145] Szumi przy dużych prędkościach
    Utworzone przez Darek-1989 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-12-2009, 10:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory