Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: 1,6 TS 120 HP Czym zimniej tym gorzej odpala

  1. #21
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    A byłeś na rególaci gazu?

  2. #22
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    Była 147 1,6 TS; Jest AR 159 1,75TBI
    Postów
    60

    Domyślnie

    Nie byłem, bo póki co to leczę skręcone kolano a najpierw muszę z lambdą zrobić porządek bo się nawet nie podejmą regulacji... teraz odpoczywam w domu i kombinuję

  3. #23
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    Jeśli sąda ma tylko uszkodzoną grzałkę i w fesie ma dobre przebiegi to ja bym tak zostawił. Zagrzej silnik na PB podepnij kabel. Jak wykresy dla sąd będą się pokrywać to powinno być ok. Z tego co wiem grzałki są tylko po to żeby na zimnym silniku szybciej się rozgrzały i podawały prawidłowe wskazania. Po rozgrzaniu to grzałki nie odgrywają roli (mogę się mylić i trzeba to sprawdzić). Jak bedzie ci wywalać błąd grzałki to podepnij równolegle do uszkodzonej grzałki opornik 5 wat 30 om ( jeśli różnica pomiędzy dobrą a uszkodzoną wynosi 2 omy) . i powinno przestać wywalać błąd.

  4. #24
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    Była 147 1,6 TS; Jest AR 159 1,75TBI
    Postów
    60

    Domyślnie

    Rozumiem, że te ok. 30 Ohm to rezystancja nagrzanej już grzałki ? Jeśli tak to w sumie dobry pomysł zasymulowania sprawnej grzałki . Czy może zastosować rezystor o większej rezystancji, żeby mniejsza moc szła na rezystor i mniej ciepła się wydzielało. Pomocne było by gdyby wypowiedział się ktoś kot zna charakterystykę rezystancji grzałki sondy od stanu zimnego do ciepłego. Piszę tutaj oczywiście o sondzie za katem, która w obwodzie ma przerwę i można by "załatać ją" rezystorem.
    Ostatnio edytowane przez czepi ; 12-09-2013 o 17:59

  5. #25
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    30 ohm to tak walnołem bo mniej więcej 12ohm + 30ohm równolegle da mniej więcej 10 ohm (podałeś różnice pomiędzy dobrą i uszkodzoną 10 i 12 ohm). Ja cały czas mówię o sondzie przed katalizatorem i tylko o samej grzałce. Symulowanie sondy za katalizatorem to całkiem inna historia. Puki moja sonda jest sprawna to nie zagłębiam się w ten problem. Gdzieś czytałem że żeby zasymulować sonde za katalizatorem wystarczy rezystor i kondensator ale tylko tyle z tego pamiętam. Poza tym sonda za katalizatorem nie ma wpływu na funkcjonowanie auta. Ma tylko za zadanie sprawdzać stan katalizatora i jeżeli jest uszkodzony to zmusić właściciela auta przez lampkę na na liczniku żeby był EKO i zapylał do serwisu wymienić katalizator.
    Ostatnio edytowane przez Rufi76 ; 13-09-2013 o 14:45

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    może z parownika ucieka gaz i zbiera sie w kolektorze ja tak mam niestety ale tylko jak zgaszę autko i idę odpalić za chwile tyle ze mój parownik ma 150k najechane to ma prawo puszczać
    Kolejna alfa kolejne problemy

  7. #27
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    zieluch111 jesteś pewien że to parownik popuszcza? Jak zgasisz auto to odepnij rurkę podciśnienia i wsadź końcówkę bardzo płytko do szklanki z wodą jak ci będą szły bąbelki to parownik popuszcza. Jeśli nie to listwa zajechana i puszcza gaz do kolektora. Listwę można dokładnie tak samo jak parownik sprawdzić tylko na poszczególne wtryski zakłądasz rurkę i do wody. Jeśli to parownik popuszcza to radziłbym jak najszybciej wymienić bo zgromadzony gaz w kolektorze może przy odpalaniu wybuchnąć i kolektor do wymiany.

  8. #28
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    Była 147 1,6 TS; Jest AR 159 1,75TBI
    Postów
    60

    Domyślnie

    Problem faktycznie tkwił w mapach wtrysku... od czasu gdy ostatnie kilometry przejeżdżam na Pb problem złego odpalania z rana zniknął

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2013, 07:24
  2. [GTV] bella odpala i gaśnie odrazu w czym problem 3.0 V6 24v :/
    Utworzone przez xtremo w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-03-2013, 17:57
  3. Czym zmazać klej z lakieru i czym polerujecie auto
    Utworzone przez swiety007 w dziale GT
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 17:05
  4. Gorzej odpala na zimnym silniku.
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-07-2011, 23:24
  5. 1.9JTD zgasła , odpala na 4 sekundy po czym gaśnie
    Utworzone przez piciaj w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-12-2008, 20:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory