Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Temat: Dwumas Valeo a sprawa Chipa

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie Dwumas Valeo a sprawa Chipa

    Witam serdecznie,

    chciałbym ten temat poświęcić sprawie problemów, jak się okazuję dość często spotykanych, z dwumasem Valeo w JTDmach 16v po wykrzesaniu dodatkowych kucy.

    W mojej 159 moc plasuje się gdzieś między 180-190 kucami i w marcu tego roku spotkała mnie nieprzyjemność w postaci ślizgającego się sprzęgła na biegach początkowo 5 i 6, chwilę później już i 4 a nawet 3. Zaraz wziąłem się za zakup zestawu dwumasa Valeo, sprzęgło Valeo oraz łożysko hydrauliczne FTE.

    Całość została wymieniona.

    Jak się okazało po zdemontowaniu mojego starego dwumasu był to dwumas Valeo, który wygląda na całkiem sprawny, a nawet wyglądał tak dobrze jak nowy, miał identyczny luz, był jedynie wiadomo zabrudzony.

    Sprzęgło które siedziało tam wcześniej to także było Valeo, a od nowego różniło się tym, że nie ma napisu Made in Korea, a napis FIAT made by Valeo. Wysprzęglik to jak się okazało także był FTE.

    Zadziwił mnie stan dwumasu, bo autko miało w tym momencie 192 tys przebiegu, możliwe że poprzedni właściciel wymieniał dwumas, a może i sprzęgło. Zobaczę jeszcze czy nie ma gdzieś na tym sprzęcie wygrawerowanych dat produkcji.

    Po wymianie okazało się, że gaz w podłogę na biegach 5 i 6 od obrotów 1500 do 2200 około równa się wibracjom kabiny, sprzęgło jednak się już nie ślizgało. Na poprzednim dwumasie taka sytuacja miejsca nie miała.

    Czyżby dwumas Valeo na rynek wtórny nie był tak dobry jak ten FIAT made by Valeo?

    Czy ktoś z was spotkał się z tym zjawiskiem i ma jakieś własne doświadczenia w tej kwestii?

    W tym tygodniu wybieram się na regeneracje skrzyni (szum na 5 i 6 biegu) i kusi mnie by na próbę przy okazji wsadzić stary dwumas, przetestować, czy drgania ustaną. Co o tym myślicie? Oczywiście z powrotem wsadzono by sam dwumas, reszta sprzęgła pozostała by nowa.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Wsadź stary dwumas a nowy oddaj na gwarancję jak będzie różnica.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Była długa dyskusja na ten temat. Wnioski były takie, że nawet na dwumasie z ASO pojawiały się te wibracje w autach ze znacznym przyrostem mocy (czyli prawdopodobnie w ASO są dokładnie te same Valeo co poza ASO). I prawdopodobnie nie da się kupić tych części co szły na pierwszy montaż. Rozwiązaniem było niestety delikatne przycięcie mocy/momentu w dolnym zakresie obrotów. Więcej jest poniżej, przede wszystkim w postach Tomka:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1088559

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Niby tak ale na ori osprzecie takich wibracji nie ma. Niestety jakość zamienników pozostawia wiele do życznia.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Mam ochotę włożyć stary dwumas z pierwszego montażu bo na nim wibracji nie było, tym bardziej, że wygląda on na całkiem sprawny. Nie wiem tylko czy nie ma żadnych przeciwskazań by wmontować go z nowym sprzęgłem

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Mam ochotę włożyć stary dwumas z pierwszego montażu bo na nim wibracji nie było, tym bardziej, że wygląda on na całkiem sprawny. Nie wiem tylko czy nie ma żadnych przeciwskazań by wmontować go z nowym sprzęgłem
    A dlaczego miały by być przeciwwskazania? Nie przy każdej wymianie sprzęgła wymieniasz dwumas... Załóż stare koło i zobacz czy drgania ustaną...

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Czyżby dwumas Valeo na rynek wtórny nie był tak dobry jak ten FIAT made by Valeo?
    nie wiem, jak akurat z Valeo, ale z innymi producentami, ktorzy klepia pierwszy montarz i after, bywaly takie sytuacje


    jak skrzynia bedzie na dole, zakladaj stary dwumas
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Zatem w poniedziałek do łask powróci stary, oryginalny dwumas, zobaczymy

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Mam ten sam problem też mam chipa. Wymieniałem dwumas bo tłukło przy odpalaniu, i po wymianie przy szybkim przyśpieszaniu z niskich obrotów są drgania. Dwumas Valeo.
    Po przejechaniu około 10kkm jakby drgania się zmniejszyły.

    Jak zrzucisz skrzynie powiedz żeby dokładnie odtłuścili tarcze i docisk.

    Podejrzewam, że te drgania powstają z powodu zakładania brudnymi(tłustymi smar, olej) rekami. Kiedyś czytałem, że jak dostanie się olej lub smar na tarcze to już nigdy nie będzie pracować tak jak powinno, a lekarstwo to nowa tarcza sprzęgowa.

    Jeszcze mogą to być krzyżaki w przegubie.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156 1.9 JTD 136 KM
    Postów
    78

    Domyślnie

    Dwumas jest przystosowany pod 150 KM, a nie pod 200 KM.
    Więc skoro problemy powtarzają się często w różnych przypadkach, to po co tuningować taki silnik? (nie wspomnę także o ogólnym tuningowaniu Diesli, bo dla mnie to przerost formy nad treścią)
    Co do brudnych rąk i zabrudzeń tarczy, myślę, że to zupełnie nie to.
    Raczej problem jest gdzieś w układzie napędowym poza sprzęgłem i dwumasą.

Podobne wątki

  1. [159] Valeo Asowski a Valeo aftemarketowy....
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-05-2015, 22:16
  2. [159] JTDm przygotowanie do chipa
    Utworzone przez Drizzt666 w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2011, 09:03
  3. Dwumas zamiennik VALEO 2.4 JTD
    Utworzone przez damian89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-01-2010, 20:33
  4. [156] JTDM założyć chipa czy wyczyścić EGR ?
    Utworzone przez superglide w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-01-2009, 20:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory