niebawem bede wymienial swiece ale żarowych nigdy jeszcze nie zmieniałem (mój pierwszy diesel) jakie narzedzia bedą potrzebne?? Alfa 1.9 8V 115KM jeszcze jedno,w którym miejscu zlokalizowac można przekaźnik świec?
potrzebujesz
długi płaski wkrętak, żeby kapturki zdjąć ze świec
klucz nasadkowy 10 na giętkiej przedłużce. Ogólnie długi ten klucz musi być (jakieś 15-20cm)
ważne, żeby robić to z wyczuciem, żeby świecy nie ukręcić. Odradzam też zakupu świec na np. allegro, bo można trafić na podróbki. Widziałem zdjęcia takich świec i ukręciło się kilka podczas wkręcania ;/
W zeszłym roku kupiłem komplet firmy Iskra. Mogę polecić.
Na gint użyłem smar miedziowy.
Przekaźnik znajduje się na ściance grodziowej, w okolicy EGR.
Nie zgodzę się tak do końca. z tym smarem miedziowanym ponieważ miedz z kontaktem z aluminium powoduje jego utlenianie i problem gotowy. Ja używam smaru ceramicznego, takiego samego jak do montażu wtryskiwaczy.
Świece powinno się wykręcać na ciepłym silniku, wcześniej radzę spryskać to jakimś penetratorem np wd-40
Średnio rozgarnięty elektryk w 5 minut wykluczy lub potwierdzi usterkę świecy żarowej lub przekaźnika więc bicie piany o modułach jest bez sensu.
Nominalnie świeca żarowa dla JTD powina mieć pobór 17,5A czyli dla silnika 4 cyl. 17,5 x 4 = 70A. Jeśli amperomierz pokazuje mniej to któraś jest uwalona.
Jeśli amperomierz od samego początku pokazuje ok. 30A znaczy że mamy uwalony przekaźnik i odpalamy na dogrzewaniu.
Ja zawsze wymieniam tylko tą co się spaliła i nie ma problemu, w ciągu 5 lat spaliły mi się 2 świece. Sprawdzamy świece za pomocą omomierza (miernik elektryczny za 16zł), najlepiej ściągnąć wtyczkę centralki dotknąć masę miernikiem i styki we wtyczce. Jak oporność będzie na - bądź znacznie się różniła od pozostałych świec to znak, że to ta świeca. Dla pewności ściągnąć z niej kapturek i ponownie sprawdzić, napryskać dużo wd w gniazdo, i kluczem nasadowym długim 10 odkręcić trochę i zakręcić tak cały czas psikając co chwilę wd. Nie kręcić na siłę, jak nie idzie to wd i czekać i znowu tył przód.
jeśli wszystko działa to zostawił bym w spokoju. NO chyba że masz taką wewnętrzną potrzebę i musisz je wykręcić to próbuj. Ale jeśłi poczujesz że nie idzie to lepiej odpuść sobie bo w 8V z reguły kończy się zdjęciem głowicy.