Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Kłopoty po strzale silnika

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147
    Postów
    14

    Domyślnie Kłopoty po strzale silnika

    Szanowni Koledzy,

    W Alfie mojej lubej zablokował się pasek i co za tym idzie doszło do strzału, gdzie pogięte zostały zawory itd.
    Nie będę się rozpisywał o przyczynach i całej historii. Wymienione zostało co należy tj. rozrząd, uszczelka pod głowicą + planowanie, popychacze itd itd.

    Dodam, że Alfa ma holenderski gaz, który był świeżo na przeglądzie.
    Motor 1.6 105 kucy Twin Spark.
    Rocznik auta 2002.

    Problem tkwi w tym, że po tej historii i naprawie auto:
    a) odpala dłużej niż przed usterką, trzeba dłużej go zakręcić
    b) w okolicach 2800-3000 obrotów, niezależnie od biegu, przestaje przyspieszać czyli najzwyczajniej nie ma mocy.

    Przeszukałem forum ale nie znalazłem wskazówek dla tego typu silnika.

    Proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny. Mechanik twierdzi, że książkowo skręcił rozrząd i rozkłada ręce a nie mamy w tym momencie funduszy na wizyty u kolejnych (remont silnika pochłonął 2600 zł).

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - 1. zle złozył rozrząd z tego powodu że miał lewe blokady lub nie miał ich wcale.
    - 2. zle splanowana głowica, słabo dotarte zawory
    - jak długo docierałes silnik ?
    - podjedz do kogoś z okolicy, alfaholika niech sprawdzi jakie masz błędy, jakie parametry .
    - w stopce nie masz wpisu z jakiego miasta jesteś, to błąd.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147
    Postów
    14

    Domyślnie

    Stopka poprawiona
    Dzięki za odpowiedź.

    Błędów na kompie brak poza jednym związanym z katalozatorem, ale on już był przed zdarzeniem i nie ma wpływu na prace silnika.

    Silnik po naprawie przejeździł dopiero 200 kilometrów. Myślisz, że potrzebuje więcej czasu?

    Blokady kupował specjalnie na naszą alfę, co w tej kwestii można źle zrobić?

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Arkel
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 16V 105 KM 2001r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Mam podobny problem ale wynikiem tego najprawdobodobniej jest czujnik halla.Komputer wywala mi błąd p0340
    Alfa Romeo 147 105km 1.6 16V 2001r.
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._daffodil.html

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147
    Postów
    14

    Domyślnie

    Daffodil, a który z objawów masz? Za co ten czujnik odpowiada?

  6. #6
    Arbunia86
    Gość

    Domyślnie

    tez tak mialem wymienilem czujnik halla i wszystko gra jak trzeba

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tylko, że błąd P0340 powoduje zapalenie kontrolki silnika, a kolega Simon pisze, że nie ma błędów oprócz tych związanych z katem.
    Jeśli po włączeniu stacyjki kontrolka silnika zapala się i po chwili gaśnie i podczas pracy silnika się nie świeci to nie ma P0340.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 30-09-2013 o 11:12

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147
    Postów
    14

    Domyślnie

    Mam zapaloną kontrolkę check engine ale tak jak mówię - to już było przed rozwaleniem silnika i nie powodowało problemów z mocą ani odpalaniem a związane było z katalizatorem.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to jednak radzę teraz ponownie sprawdzić błędy, bo często mechanicy od golfów, którzy zabierają się za naprawę silnika TS, nie mają pojęcia o istnieniu czujnika halla i go uszkadzają mechanicznie podczas dokręcania koła rozrządu.
    No i potem silnik nie chce się obracać, jak powinien.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147
    Postów
    14

    Domyślnie

    Macie może zdjęcie tego czujnika gdzie on jest umiejscowiony?
    Można go samemu wymienić?
    Za co konkretnie jest odpowiedzialny?

Podobne wątki

  1. Kłopoty z ogrzewaniem!
    Utworzone przez rossai w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 12:11
  2. kłopoty z indentyfikacją silnika JTD prośba do znawców
    Utworzone przez alfina156JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 23:03
  3. kłopoty z silnikiem
    Utworzone przez piterp w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 09:05
  4. 2.5v6 kłopoty z silnikiem
    Utworzone przez funix w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-02-2010, 18:38
  5. Kłopoty z pracą silnika 2.0TS
    Utworzone przez niknak w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-11-2009, 17:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory