Szanowni Koledzy,
W Alfie mojej lubej zablokował się pasek i co za tym idzie doszło do strzału, gdzie pogięte zostały zawory itd.
Nie będę się rozpisywał o przyczynach i całej historii. Wymienione zostało co należy tj. rozrząd, uszczelka pod głowicą + planowanie, popychacze itd itd.
Dodam, że Alfa ma holenderski gaz, który był świeżo na przeglądzie.
Motor 1.6 105 kucy Twin Spark.
Rocznik auta 2002.
Problem tkwi w tym, że po tej historii i naprawie auto:
a) odpala dłużej niż przed usterką, trzeba dłużej go zakręcić
b) w okolicach 2800-3000 obrotów, niezależnie od biegu, przestaje przyspieszać czyli najzwyczajniej nie ma mocy.
Przeszukałem forum ale nie znalazłem wskazówek dla tego typu silnika.
Proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny. Mechanik twierdzi, że książkowo skręcił rozrząd i rozkłada ręce a nie mamy w tym momencie funduszy na wizyty u kolejnych (remont silnika pochłonął 2600 zł).