Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Wymiana kolektora z plastikowego na aluminiowy - temat klapek + moja historia...

  1. #11
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał GoNiuS Zobacz post
    jedyny minus to czyszczenie
    Zawsze można pójść krok dalej i "zamknąć" EGR
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar whitefunk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.7 8v
    Postów
    90

    Domyślnie

    EGR mam juz softowo usunięty i blacha zaslepiony Teraz powinno byc tam czysto...
    Alfa Romeo 155 1.7 8v czerwona

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    I tak powino byc. Ja mam zaslepke serwisowa z otworami...
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał whitefunk Zobacz post
    Cześć,

    Chcialłbym opisać moją sytuację dotyczącą klapek w kolektorze dolotowym, pacjent 159 rocznik 2007, przebieg 130kkm (oryginalny).

    Jako, że zachęcony tematem o wymianie kolektora na taki z alfy 156 bez klapek, zanabyłem taki na allegro w zabójczej cenie 120 zł z wysyłką. Przyszedł, aluminiowy, brudny i paskudny Rozkręciłem go (aluminiowy da radę...), w środku nagaru na około 0,5 cm miejscami, ale udało mi się go wymyć i doprowadzić do stanu prawie idealnego kosztem rąk, które domywałem później przez 3 dni Złożony na silikonie i skręcony porządnie czekał na wymianę.

    Umówiłem się do mechanika, wyjęcie i założenie kolektora (robił to pierwszy raz w życiu!) zajęło mu 4 godziny bez rozpinania rozrządu - przykręcił koło do głowicy.

    I tutaj największe zaskoczenie, nie wiem czy ja miałem farta, czy poprzedni właściciel ale jedna klapka była urwana!! Aż mi się nogi ugięły... Mechanik czym prędzej zanurkował z latarką i znalazł klapkę w kanale dolotowym, zablokowała się w nim na nagarze, w poprzek, tak, że trzeba była użyć długich wąskich kombinerek aby ją wydostać- nie muszę Was chyba informować jak się ucieszyłem. Bawiąc się mechanizmem zauważyłem, że trzpień, z którego urwała się klapka prawie się nie kręci, za to inna przez nagar również zaczynała być dość luźna (nie mogła się swobodnie kręcić).

    Kolektor miałem plastikowy, pozmianowy, niby ten dobryyy... Wymiana na aluminiowy bez klapek przebieg w zasadzie P&P, jedyne różnice to przewód wodny nie trzyma się na trzech śrubach, tylko na dwóch (został oryginalny, podłączenie przebiegło bez problemów) oraz podstawa odmy trzyma się również na jednej śrubie mniej. Reszta w zasadzie pasuje. Mechanizm klapek, do którego podłączamy kostkę podwiesiliśmy na przygotowanej do tego celu blaszce pod kolektorem, żeby sobie mielił w powietrzu. Samochód odpalił, jeździ - nie wiem czy to efekt placebo, ale wydaje mi się, że lepiej, równomierniej pracuje, równomierniej również rozwija moc. Dodatkowo rano przy odpaleniu nie telepie się już tak dziwnie...

    Podsumowując:

    1. Kolektor plastikowy można spokojnie bez większych przeróbek wymienić na metalowy z Alfy 156, wszystko pasuje, nie wymaga to żadnych przeróbek prócz znalezienia miejsca na silnik klapek...

    2. Uważajcie jednak na te cholerne klapki - już przy 130kkm potrafi się jedna urwać, a druga być w średnim stanie, nie sądziłem, że ten problem może dotknąć tak młode i niewyesksploatowane auto jak moje.

    Pozdrawiam!
    Ile kosztowała Cię robocizna???

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar whitefunk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.7 8v
    Postów
    90

    Domyślnie

    Wiesz co, mechanik wziął ode mnie 200 zł, ale to po znajomości - myślę, że normalnie w 300 zł powinno się zamknąć. W końcu to trwało tylko 4 godziny...
    Alfa Romeo 155 1.7 8v czerwona

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał whitefunk Zobacz post
    Wiesz co, mechanik wziął ode mnie 200 zł, ale to po znajomości - myślę, że normalnie w 300 zł powinno się zamknąć. W końcu to trwało tylko 4 godziny...
    Dolicz teraz, ile wziąłbyś za mycie kolektora alu, po którym, jak sam pisałeś, ręce jeszcze 3 dni czyściłeś
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    No ze stówka-150 zł jak nic Przy użyciu odpowiednich środków czyszczenie nie jest uciążliwe.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar whitefunk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.7 8v
    Postów
    90

    Domyślnie

    hehe no fakt, mycia kolektora nie polecam nikomu Nie dosc, ze rece uwalone przez 3 dni (uzywalem srodkow do mycia silnika roznej masci, poszly dwa opakowania) to jeszcze krzyk narzeczonej po tym jak zobaczyła wanne... za to nie zapłacisz MasterCard
    Alfa Romeo 155 1.7 8v czerwona

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar solaris2007
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,9JTDM (150KM) 2005r.
    Postów
    331

    Domyślnie

    Ja nie chwaląc się czyściłem wczoraj swój kolektor aluminiowy z tym że w 156 wersja 150KM. Wyjęcie kolektora pół dnia mi zajęło, a czyszczenie go i kanałów w głowicy drugie pół dnia syfu od groma zwłaszcza w tych kolankach. A ile kosztuje wycięcie programowe egru? Mam go częściowo zaślepionego ale i tak na pewno wali mi w czyściutki dolocik.
    Przebieg auta mam 165kkm zanieczyszczenie kolanek w kolektorze było od 20-40%. Co prawda różnicy w jezdzie nie odczułem, ale nie żałuje swojego poświęconego czasu wiedząc ile tego tam było.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał whitefunk Zobacz post
    hehe no fakt, mycia kolektora nie polecam nikomu Nie dosc, ze rece uwalone przez 3 dni (uzywalem srodkow do mycia silnika roznej masci, poszly dwa opakowania) to jeszcze krzyk narzeczonej po tym jak zobaczyła wanne... za to nie zapłacisz MasterCard
    czyszczenie kolektora w wannie... ciekawy pomysł
    ja bym wrzucił do zmywarki

    A tak na serio, to chyba te sprawy najlepiej ogarnać na jakiejś myjce karcherem.

Podobne wątki

  1. Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 21:22
  2. [159] usunięcie klapek kolektora - brak poprawy
    Utworzone przez puceek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 72
    Ostatni post / autor: 21-08-2015, 23:21
  3. [159] Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 10:49
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-01-2013, 14:29
  5. Wymiana plastikowego korpusu dźwigni zmiany biegów
    Utworzone przez gelu1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2009, 20:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory