Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 73

Temat: usunięcie klapek kolektora - brak poprawy

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie usunięcie klapek kolektora - brak poprawy

    Witajcie Koledzy i Koleżanki

    Jestem nowym użytkownikiem forum i jednocześnie nowym użytkownikiem Alfy Romeo 159 JTDM 150 KM.

    Problem pojawił się zaraz po zakupie auta... Miałem problem z megaa zamulaniem w dolnej części obrotów ( samochodem nie można było nawet czasem ruszyć, podjechać na jedynce pod górkę - zamulał i się dławił ), dodatkowo miał problem z odpalaniem i kopceniem oraz bardzo dużym spalaniem... Wnikać i historii opowiadać nie będę - na szczęście kupiłem samochód za w miarę rozsądną kwotę. Ale to co się dowiedziałem od mechanika i to co już w remont silnika wpompowałem to katastrofa Jak się domyślacie, klapki wpadły w tłoki... Jestem własnie po remoncie silnika za który zapłaciłem 3500 zł i dalej coś nie gra........ :'(
    otóż... :
    - W dalszym ciągu jest problem z odpalaniem ( odpala już dużooo lepiej ale czasem zatrzęsie silnikiem i trzeba go trochę dłużej przytrzymać )
    - Podczas odpalania i dodawania gazu idzie bardzo dużo czarnego dymu
    - W dalszym ciągu mam problem z zamulaniem samochodu w zakresie dolnych obrotów, przyspieszenia do granicy 1900-2000 obrotów nie ma ogóle. Różnica z przed usuwaniem klap jest - samochód już się nie dławi na jedynce, można z większym dodaniem gazu ruszyć. Ale niemoc tego samochodu jest katastrofalna ( każdy mi powtarza że te silniki tak mają ale sorry nie mogę w to uwierzyć ) - Niestety nie jeździłem podobnym egzemplarzem
    - No i spalanie.......... PODCZAS DELIKATNEJ i SPOKOJNEJ jazdy max do 110 km/h i zmianie biegów przy max 2500 obrotów samochód mi spala około 8 litrów na 100 km jadąc w trasie. Zaznaczam ze jeżdżę sam bez obciążenia ( jedyne co mam założone 17 cali aluski )

    Proszę was bardzo o pomoc, bo myśląc o tym dostaję nerwicy... Ten samochód miał być dla mnie spełnieniem marzeń a jest totalną porażką... Mam jeszcze gwarancję na całą usługę, ale chciałbym się od was dowiedzieć co to może być i ewentualnie nakierować mechanika lub zrobić wymienić coś samemu.

    Ale nadzieja jest... bo myśląc o tym i za chwilę patrząc na ten samochód wszystkie nerwy chociaż na chwilę przechodzą bo sylwetka auta wybacza wszystko...

    Z góry wam bardzo bardzo dziękuję za pomoc i POZDROWIONKA

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Napisz skąd jesteś, może masz blisko to któregoś z forumowych magików.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie

    Jestem z Dolnegośląska okolice Kotliny Kłodzkiej

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Fiat Croma 2007 1.9jtdm
    Postów
    81

    Domyślnie

    Dpf masz? Sprawdź jego stan..

    Wysłane z mojego GT-I9506

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    Odepnij przepływkę i zobacz czy się cos poprawi
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    1. W jakim stanie jest kolektor ssący? Zostawiłeś stary plastikowy i usunąłeś klapki? Trzeba się upewnić, że jest szczelny.
    2. Czy robiłeś coś z EGR? Niedomknięty EGR ma duży wpływ na odpalanie silnika oraz przyspieszanie z dolnych obrotów, szczególnie gdy ten jest rozgrzany.
    3. Czy turbina została sprawdzona po remoncie? Klapki mogły uszkodzić wirnik.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    A to kopcenie i muł to czasem nie będzie EGR?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SEBA85
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    159 2.4 JTDm
    Postów
    62

    Domyślnie

    W pierwszej kolejności zaślepienie EGR.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Też proponuję założenie PEŁNEJ zaślepki EGR- u. Sprawdzić, czy dolot turbina - kolektor jest szczelny, jak pompuje turbina, sprawdzić stan wtryskiwaczy - przynajmniej korekty, zmierzyć ciś. w cylindrach. Jak wszystko będzie o.k. umówić się np. z Cinkiem wgrać nową mapę i musi hulać.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie

    Własnie sprawa jest taka że mechanik który mi to robił powiedział że wychodzi na to że dpf i turbina jest nowa. Auto zostało sprowadzone z zagranicy i jak on to stwierdził powymieniali wszystko i nie wpdli na to że to klapki wchłonęło Musze sprawdzić ten EGR. Z tego co się dowiadywałem, mechanik który mi to naprawiał powiedział że klapki usunął ale nic z EGR nie robił ( nawet nie zaślepiał ponieważ będzie wywalać błędy ) Jak byłem na kompie przed klapkami to wyskoczył problem z wtryskiem na 1 cylindrze ale po sprawdzeniu w firmie która się specjalizuje w wtryskach powiedzieli że wszystkie wtryski są OK. Więc tutaj już zgłupiałem... Czyli :
    - zaślepiamy EGR i sprawdzamy czy jest poprawa ?A może pomoże też wyczyszczenie ? Jeżeli tak to wyłączamy z kompa egr i GIT ? Chociaż powiem szczerze że chciałbym i DPF i EGR zostawić... Nie lubię przeróbek. Jestem tego zdania że jak producent to włożył to to powinno być... Ale chyba nie będzie wyjścia. Ewentualnie nowy EGR ? Lub regeneracja.

Podobne wątki

  1. Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 21:22
  2. Usunięcie klapek wirowych w 147
    Utworzone przez Błaszko w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 14:31
  3. Usunięcie klapek w kolektorze - mechanik Toruń
    Utworzone przez Błaszko w dziale Kujawsko-pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 21:53
  4. [159] Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 10:49
  5. [159] Wymiana kolektora z plastikowego na aluminiowy - temat klapek + moja historia...
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-10-2013, 17:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory