Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 37

Temat: Alfa Romeo 156 Nie wkręca się na obroty

  1. #21
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał guzikstunt Zobacz post
    Kolego lesio jak to zrobić porządnie?
    Patrz wyżej co napisał Maciek,innego sposobu nie ma. To co zamierzasz zrobić to strata czasu i pieniędzy oraz 100% pewności że to nie będzie działać.Szlif wału nie jest drogi.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 07-10-2013 o 12:59
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Trochę się na ten temat wypowiem Przerabiałem ten temat , i zaznaczam Tobie , że niema pewności czy wał nie jest delikatnie "wygięty" w tym miejscu gdzie się obróciła panewka . Mógłbyś również zanieść wał do osoby która np planuje głowice profesjonalnie , i poprostu zadać mu pytanie czy ten wał nadaje się , czy nie . Jeśli chcesz tym samochodem jeździć przez dłuższy czas , to polecam włożyć więcej pieniędzy , i kupić wał używany ale nominalny (czyli taki z silnika który był sprawny) Do tego komplet nowych panewek , drugie korbowody , bo na stoprocent są mikro wżery i inne zadrapania .

    Żeby dobrać się do wału korbowego masz dwie opcje , wyjąć silnik od góry , czyli zdjąć głowice , poduszki , i dobrać się od kanału żeby zdjąć blok ze skrzyni biegów , a druga opcja to wyjąć skrzynię , a potem wyjąć wał na bloku . Polecam pierwszą opcję .

    Tak naprawdę te kończące się panewki były przyczyną twojego braku mocy powyżej 5tyś obr. Ponieważ silnik tracił kompresję na którymś z cylindrów , panewka blokowała delikatnie wał i stąd te wcześniejsze objawy . Dodam, że jak panewki rozwaliły się , a ty trochę wcześniej dawałeś mu ładnie w palnik , to wał na stoprocent jest już nie taki jak być powinien



    Ale trzeba przyznać , że u mnie ten dźwięk był mocniejszy , oj z 2x mocniejszy . Głowa do góry i alfa będzie śmigać Powodzenia
    Ostatnio edytowane przez sulik ; 07-10-2013 o 15:51

  3. #23
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał sulik Zobacz post
    Trochę się na ten temat wypowiem Mógłbyś również zanieść wał do osoby która np planuje głowice profesjonalnie ,






    Raczej do szlifierza który wały szlifuje.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sulik Zobacz post
    kupić wał używany ale nominalny (czyli taki z silnika który był sprawny)



    Używany to już ma.W TS wał można szlifować i to jest lepsze rozwiązanie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sulik Zobacz post

    . Ponieważ silnik tracił kompresję na którymś z cylindrów , panewka blokowała delikatnie wał i stąd te wcześniejsze objawy .


    To już totalna bzdura

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sulik Zobacz post
    p to wał na stoprocent jest już nie taki jak być powinien


    Dlatego wał trzeba szlifować.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sulik Zobacz post
    T
    Żeby dobrać się do wału korbowego masz dwie opcje , wyjąć silnik od góry , czyli zdjąć głowice , poduszki , i dobrać się od kanału żeby zdjąć blok ze skrzyni biegów , a druga opcja to wyjąć skrzynię , a potem wyjąć wał na bloku .


    Silnik wyjmuje się wraz ze skrzynią dołem.To jest najlepsze i chyba najszybsze rozwiązanie.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #24
    guzikstunt
    Gość

    Domyślnie

    ok już nie wiem kogo słuchać. Tak czy siak muszę kupić komplet nowych panewek a wał będę szlifował paskiem skórzanym. Lesio a może masz pojęcie co do tego braku mocy? on w ogole patrząc na inne filmy na YT jakos wolno sie wkreca na te obroty, najgorzej mnie martwi ze po wyzej 5tys traci moc i na pelnym gazie wyzej sie nie wkreci a jak patrzalem na wolnym rozpedzaniu to wkreca sie na maksymalnie 6 tys.

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    @lesio146


    . Ponieważ silnik tracił kompresję na którymś z cylindrów , panewka blokowała delikatnie wał i stąd te wcześniejsze objawy .



    To już totalna bzdur


    Dlaczego bzdura , skoro tłok niema pracy takiej jak powinien byc , w momencie jak obróciło panewkę korbowody mają inną charakterystykę pracy . A to powoduje mniejszą kompresję. Powtarzasz się non stop z tym , że wał można szlifować . Zeszlifuje , a co mu to da , jak wał się skrzywił? Odda do specjalisty którego jak ty nazwałeś "szlifierz" , (chociaż na mazowszu , osoba która planuje głowice , również nazywa się szlifierzem obróbek mechanicznych) i on stwierdzi co z wałem robić . I ostatnia argumentacja , wał używany to on może i ma , ale z silnika uszkodzonego . A ja proponowałem mu nominał z silnika nieuszkodzonego/sprawnego wcześniej .

    Bez odbioru

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał guzikstunt Zobacz post
    .... a wał będę szlifował paskiem skórzanym.....
    Człowieku ogarnij się z tym paskiem - nic ci to nie da, tylko wyrzucisz pieniadze na panewki, które i tak się za chwilę skończą
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    posłuchaj kolegów a pasek skórzany to do spodni sobie zapnij
    już tu nie jeden chciał wymienić uszkodzone panewki tak jak wymienia się uszkodzony przepływomierz a w taki sposób nic się nie naprawi a jedynie można pogorszyć....
    oddaj auto do warsztatu w którym mają doświadczenie z włoskimi silnikami - to taka dobra rada

  8. #28
    guzikstunt
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sulik Zobacz post
    @lesio146


    . Ponieważ silnik tracił kompresję na którymś z cylindrów , panewka blokowała delikatnie wał i stąd te wcześniejsze objawy .



    To już totalna bzdur


    Dlaczego bzdura , skoro tłok niema pracy takiej jak powinien byc , w momencie jak obróciło panewkę korbowody mają inną charakterystykę pracy . A to powoduje mniejszą kompresję. Powtarzasz się non stop z tym , że wał można szlifować . Zeszlifuje , a co mu to da , jak wał się skrzywił? Odda do specjalisty którego jak ty nazwałeś "szlifierz" , (chociaż na mazowszu , osoba która planuje głowice , również nazywa się szlifierzem obróbek mechanicznych) i on stwierdzi co z wałem robić . I ostatnia argumentacja , wał używany to on może i ma , ale z silnika uszkodzonego . A ja proponowałem mu nominał z silnika nieuszkodzonego/sprawnego wcześniej .

    Bez odbioru
    Udałem się z Twoja wypowiedzią do mojego mechanika i powiedział mi, że w momencie gdy panewka się obróci to tam jest minimalna różnica i nie wpływa to na moc silnika kompletnie.

    - - - Updated - - -

    Akurat mam auto w warsztacie, słuchaj nie mam teraz 3 tysiące na naprawę tego profesjonalnie, cały mój budżet wydałem na auto, którym chciałem jeździć a nie latać z nim po mechanikach, bo nie po to się kupuje samochód

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Szlif wału to 150-200zł, więc czy warto niszczyć pasek od spodnii???
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Na moc silnika nie ? Na logikę , skoro tłok ma inna charakterystykę pracy , to ma słabszą kompresję , a jak ma słabszą kompresję to nie daje silnik z siebie 100% . Co to za mechanik , ja pierdziele.


    Druga sprawa , jak za remont silnika dasz po najmniejszych kosztach załóżmy 1000 zł czy tam nie wiem ile można zbić jeszcze , to pewnie odrazu ten samochód sprzedaż , a następny właściciel przyszły będzie kurwić na alfy , i pewnie na ciebie.
    Ostatnio edytowane przez sulik ; 08-10-2013 o 14:37

Podobne wątki

  1. [164] alfa nie wkręca się w obroty
    Utworzone przez marianek24 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 14-04-2013, 20:24
  2. Marchewa i zarazem nie wkręca się na obroty.
    Utworzone przez Radu w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-07-2012, 12:20
  3. [145] 1,4 boxer słabo wkręca się na obroty
    Utworzone przez Kris1979r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 01-11-2010, 12:16
  4. [146] Nie wkręca sie na obroty
    Utworzone przez wichura w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-01-2010, 21:47
  5. Nie wkręca się na obroty 2.4 JTD
    Utworzone przez lukas_kamienna166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-11-2009, 17:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory