Nie będę tobie tłumaczył tego co uczą np szkolne podręczniki z technikum samochodowego , bo bym musiał zacząć dla ciebie od tego co to jest silnik i jak działa![]()
Sulik, lesio146 dobrze mówi. kompresja Ci sie nie zmienia na pewno aż w takim stopniu żeby osłabić silnik, (oczywiście sie zmienia trochę, bo pomiędzy panewką a wałem zwiększa się luz, skutkiem nadmiernego luzu jest efekt dzwiękowy który słyszymy) oczywiście po dłuższej pracy silnika wał ulega zatkaniu przez wytapiającą się panewkę i kolejne węzły trące nie są smarowane, co z kolei prowadzi do zwiększenia oporów tarcia, ciepła i w końcy do całkowitego unieruchomienia silnika.
A ty kolego nie poleruj wału tylko musisz go przeszlifować, dodatkowo sprawdzić stopki pod główne panewki na bloku i sprawdzić czy nie masz krzywych korbowodów. Do tego płukanie wału po szlifowaniu i magistrali w bloku bo zapewne opiłki panewek są i w wale i w bloku. Jak nie zrobisz wału jak trzeba to w przeciągu tygodnia rozbierzesz silnik jeszcze raz i powiesz że Alfy się psują
Alfa ma włożony nowy silniczekwiec Zaviasqu nie poszła na części, bo żal mi Belli <3 2000zł z robocizną;/
No to teraz profilaktycznie zerknij w panewki, żeby Ci się historia nie powtórzyła i możesz spać spokojnie![]()