Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Ukręcona główka śruby od pompy wody JTD

  1. #1
    Zubiusz
    Gość

    Domyślnie Ukręcona główka śruby od pompy wody JTD

    Witam w mojej 166 2,4 JTD przyszedł czas na wymianę rozrządu z pompą wody okazało się że główki śrub już są mocno zmęczone jedna się ukręciła a na drugiej klucz się zablokował ale szybciej podniosę cały silnik niż ona puści podejrzewam że ktoś je wkleił przy ostatniej wymianie. Moje pytanie jest takie jak w ogóle je ruszyć i jak odkręcić ta urobiona ?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem dokładnie jak to jest w jtd (gdzie i jak wygląda). Ale żeby wykręcić obrobioną śrubę to spróbuj najpierw zacisnąć żabę i odkręcić. Jak śruba jest za twarda i żaba się nie wgryzie to przyszlifuj na płask z obu stron. Jak to nie da rady to jeszcze możesz przyspawać nakrętkę. W ostateczności odciąć, rozwiercić i nagwintować. Można tu zastosować wykrętaki albo w najgorszym wypadku wstawienie tulejki np heli coil.
    Wszystko zależy od tego co to za śruba i w którym miejscu.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Mi w JTD wyrobił się gwint w bloku od mocowania śruby napinacza paska 6PK. Rowierciłem więc stary otwór w który to wkręciłem taka oto tulejke

    Plus tej tulejki test taki , że jest to tuleja samogwintująca- wiercisz otwór pod zewnętrzny wymiar tulei , wkręcasz i ona sie "wgryza" w metal i trzyma sie bardzo mocno- nasttępnie wkręcasz śrubę pod wewnętrzny wymiar tulei i śmigasz!.
    W tulejkach Heli coli przed montażem trzeba gwintować otwór- nie wiem nie stosowałęm , ale z tego co wiem tez daje rade. Aczkolwiek polecam Ci to co ja zamontowałem.
    Juz ok rok mam to zamontowane i wszystko jest OK a wszycy wiemy , że napinacz w JTD pracuje w dość ciezkich warunkach- wibracje i te sprawy. POLECAM.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 20-10-2013 o 14:31
    [C

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tylko problem się może okazać jak będziesz chciał ten napinacz znowu wykręcić

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Tylko problem się może okazać jak będziesz chciał ten napinacz znowu wykręcić
    Dlaczego problem? Wewnątrz tej tulei jest normlany gwint na zwykłą śrube. Wykręcasz i wkręcasz kiedy chcesz bez problemowo Tylko z zewnatrz jest " narzykna samogwintująca" w środku to to samo c w heli coli- wkręcasz śrube i tyle.
    [C

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja bym to wkleił jeszcze.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    w zacisku brembo uwaliłem gwint i też wklejono tuleje inaczej można taką tulejkę wykręcić na śrubie

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał mikell0 Zobacz post
    w zacisku brembo uwaliłem gwint i też wklejono tuleje inaczej można taką tulejkę wykręcić na śrubie

    O to mi właśnie chodzi.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    heli coli może i sie wykręci bo pod nią trza gwintować wywiercony otwór , i dopiero wtedy sie ją wkręca , więc można wkleić , nawet trzeba. Ta tuleja z fot (to nie jest heli coli)montowana jest na nieco innej zasadzie i jej nie wykręcisz bez walki - wiadomo wszystko da sie urwać, nawet wklejony gwint wewnetrzny w heli coli zerwiesz - jak sie chce. tą też można wkleić dla świętego spokoju. Ja bez wklejania trochę jeżdze już i jest ok - wiem bo często z nudów rozkręcam moją 166 i zaglądam w rózne zakamarki, czyszcze, dokręcam,smaruje- takie zboczenie mam lekkie.
    [C

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jednak ja bym i tak wkleił
    A ogólnie wątpliwość mi się wzięła stąd, że na tym zdjęciu to nie ma tam nic samogwintującego to zwykły gwint. Nawet nie jest lewy (co by rozwiązało problem). Ale może te co wkręcałeś wyglądały inaczej. I tu nie chodzi o samoodkręcenie. Rzecz w tym że przy odkręcaniu śruba może wyjść z tą tulejką. Jest to oczywiście mniej prawdopodobne (ze względu na większą średnicę gwintu - promień x wsp. tarcia) ale nie mniej jednak ja bym wkleił

Podobne wątki

  1. [159] Wymiana rozrządu + pompy wody
    Utworzone przez mpiotrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 125
    Ostatni post / autor: 18-08-2020, 10:25
  2. Awaria pompy wody
    Utworzone przez loloplay w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-07-2015, 12:38
  3. Urwane śruby mocowania pompy wody V6 TB
    Utworzone przez Swirus w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 07:17
  4. Wymiana pompy wody
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 12:38
  5. ALFA 156 2.5V6 wymiana pompy wody
    Utworzone przez krishrv7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2009, 19:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory