Strona 25 z 37 PierwszyPierwszy ... 151617181920212223242526272829303132333435 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 369

Temat: Podgrzewacz płynu chłodniczego- wykorzystanie bezpieczników

  1. #241
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    zlutowałem wczoraj układ. W sobotę podłączę go w alfie. Z tego co widzę może być mały problem z sygnałem z wentylatora, bo albo źle coś rozumię, albo napięcia są jakieś dziwne..

  2. #242
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    zamontoałem układ, działa, więc wysyłam wam wiadomości priv z danymi do przelewu.

    poniżej załączniki do eagla.
    schematy (2szt) i rozmieszczenie elementów na płytce.

    - - - Updated - - -

    r-sokol
    oczyść skrynkę priv.
    Attached Files Attached Files

  3. #243
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Już wyczyszczona albo lepiej na r-sokol@wp.pl.
    A dałoby radę schemat i płytkę na pdf-a albo krótki instruktaż skąd wziąć eagla?
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  4. #244
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    google "eagle"
    ściągasz, instalujesz free i otwierasz 3 pliki z folderu.

    - - - Updated - - -

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	398
Rozmiar:	59.5 KB
ID:	114357
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	263
Rozmiar:	65.5 KB
ID:	114359
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.png
Wyświetleń:	183
Rozmiar:	16.2 KB
ID:	114362

  5. #245
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cześć emo94.
    Ponieważ bardziej ze mnie mechanik niż elektronik, jednak trochę się bawiłem lutownicą czy da radę z Twojej strony udostępnić spis części do zakupu oraz wielkość płytki. Niestety będę wszystko zamawiał wysyłkowo i wolałbym aby wszystko doszło, a spisując ze schematu obawiam się że mogę coś pominąć.

    Poza tym już widzę że będę miał troszkę pytań do schematu i wejść/wyjść z układu.
    Pierwsze co to z jakiego pinu wziąłeś sterowanie pracą wentylatora w samochodzie.

    Czy termistory są wpięte w układ równolegle i czy zaznaczone na schemacie Przekaźnik2SPIRALE jest to oznaczenie wyjścia - równoległe, a powyżej zaznaczenie +12V jest to zasilanie?
    Wiem że pytania mogą być głupie, ale kiedyś trzeba się nauczyć
    Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 18-11-2013 o 13:46
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  6. #246
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    wentylator -> podłączyłem 1 przewód pod sam wentylator - przewód koloru czarnego.

    termistory włączone są jak na rys1, a z racji tego, że przecież nie ma ich na płytce dodałem rys.2 patrz na pole pinout i termistor są tam.


    przekaźniki sterowane są masą. Tzn do jednej nóżki podane jest +12 po zapłonie, a do drugiej - wyjście z układu oznaczone etykietką "Przekaźnik2SPIRALE"



    wykaz elementów
    www.lispol.pl
    Stabilizator 5V, TO-92 78l05
    ke100uf/16T C
    ke10uf/50T C
    r10k.025W R
    Dławik osiowy 22uH l22uH L
    kc100nf/50/2.54 C
    r20k.025W R
    r100k.025W R
    NTC110.100k Termistor
    r50k.025W R
    r20k.025W R
    r2k.025W R
    2n3904 Tranzystor
    1n4148 Dioda
    r330r.025W R
    3AR4SC10 LED
    OBD.Z24u obudowa
    pcb_5x7 płytka




    program napisany w arduino:

    //układ do sterowania pracą dodatkowej nagrzewnicy
    //pomiar napięcia aku na dzielniku 20k do aku+ i 10k do gnd
    //pomiar temp powietrza na dzielniku 100k do vcc i ntc110 100k do gnd
    //pomiar temp wody na dzielniku 50k do vcc i ntc110 100k do gnd
    //pomiar napięcia wentylatora na dzielniku 20k do +wentylatora i 10k do gnd
    //led1 w sensie wyjście na przekaźnik nr1
    //led2 w sensie wyjście na przekaźnik nr2
    //przekaźnik nr2 zasila 2 spirale nagrzewnicy
    //vcc filtrowane C=100uF (elektroliczny) i C=100nF (ceramiczny)
    //R=10k między reset (PB5) a vcc
    //C=100nF między ADC a masę




    #define led1 8 //pin przekaznika nr1 PD0
    #define led2 6 //pin przekaznika nr2 PD1
    #define led3 9 //pin diody sygnalizacyjnej PB3
    #define invccPin 5 //pin vcc PC5
    #define inpowPin 2 //pin termistora powietrza PC2
    #define inwodaPin 4 //pin termistora wody PC3
    #define inwentPin 1 //pin wentylatora
    int inwodaPinwar = 490; //wartość początkowa dla 45=490 60=385 70=303
    int inpowPinwar = 588; //wartość początkowa dla 17stC=588
    int invccPinwar = 0; //wartość początkowa dla 12,5V=860
    int inwentPinwar = 0; //wartość początkowa dla 8V=546


    char c = 0;


    void setup() {
    pinMode(led1, OUTPUT);
    pinMode(led2, OUTPUT);
    pinMode(led3, OUTPUT);
    pinMode(0, OUTPUT); //niewykożystywane piny ustawiam na LOW
    pinMode(1, OUTPUT);
    pinMode(2, OUTPUT);
    pinMode(3, OUTPUT);
    pinMode(4, OUTPUT);
    pinMode(5, OUTPUT);
    pinMode(7, OUTPUT);
    pinMode(10, OUTPUT);
    pinMode(11, OUTPUT);
    pinMode(12, OUTPUT);
    pinMode(13, OUTPUT);
    pinMode(0, LOW); //stany na LOW
    pinMode(1, LOW);
    pinMode(2, LOW);
    pinMode(3, LOW);
    pinMode(4, LOW);
    pinMode(5, LOW);
    pinMode(7, LOW);
    pinMode(10, LOW);
    pinMode(11, LOW);
    pinMode(12, LOW);
    pinMode(13, LOW);
    analogWrite(led3, 255); //syganalizacja diodą przy przekręceniu kluczyka
    delay(2000);
    analogWrite(led3, 0);
    }


    void loop() {


    while (c < 1) { //opóźnienie na załączenie po odpaleniu silnika
    invccPinwar =analogRead(invccPin); //odczyt aku+
    if (invccPinwar >= 900) { //załączenie powyżej aku+ 13V
    delay(40000); //czas ustawić na 40sek!!! czyli 40000
    c = 1;
    }
    }


    invccPinwar = analogRead(invccPin); //odczyt aku+
    inwentPinwar = analogRead(inwentPin); //odczyt wentylatora
    inwodaPinwar = (inwodaPinwar*9 + analogRead(inwodaPin))/10; //odczyt temp. wody i uśrednianie
    inpowPinwar = (inpowPinwar*9 + analogRead(inpowPin))/10; //odczyt temp. powietrza i uśrednianie


    if (invccPinwar < 860) { //opóźnienie 5sec na rozłączeniu gdy acu+<12,5 i na włączeniu
    delay(4600);
    invccPinwar = (invccPinwar + analogRead(invccPin));
    delay(100);
    invccPinwar = (invccPinwar + analogRead(invccPin));
    delay(100);
    invccPinwar = (invccPinwar + analogRead(invccPin));
    delay(100);
    invccPinwar = (invccPinwar + analogRead(invccPin));
    delay(100);
    invccPinwar = (invccPinwar + analogRead(invccPin))/6;
    }


    //warunki dla akcji wyłączenia podgrzewacza
    if (invccPinwar < 860 || inpowPinwar < 588 || inwodaPinwar < 303 || inwentPinwar > 546) {
    digitalWrite(led1, LOW);
    digitalWrite(led2, LOW);
    analogWrite(led3, 0);
    }


    //warunki dla akcji włączenia podgrzewacza
    if (invccPinwar >= 860 && inpowPinwar >= 588 && inwentPinwar <= 546) {
    if (inwodaPinwar >= 303 && inwodaPinwar < 385) {
    digitalWrite(led1, HIGH);
    digitalWrite(led2, LOW);
    analogWrite(led3, 15);
    }
    if (inwodaPinwar >= 385 && inwodaPinwar < 490 && inwentPinwar <= 546) {
    digitalWrite(led1, LOW);
    digitalWrite(led2, HIGH);
    analogWrite(led3, 100);
    }
    if (inwodaPinwar >= 490 && inwentPinwar <= 546) {
    digitalWrite(led1, HIGH);
    digitalWrite(led2, HIGH);
    analogWrite(led3, 255);
    }
    }
    }






  7. #247
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cześć emo94.
    Tak już łopatologicznie czy ja dobrze rozumiem - że przy podłączeniu termistora jedną nózkę podpinam pod masę a drugą wpinam równolegle w linię zasilania 5V która idzie do procesora pod wejście nr 27?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat_1.jpg
Wyświetleń:	802
Rozmiar:	77.3 KB
ID:	114487

    Jeżeli chodzi natomiast o przekaźnik zasilający grzałki odłączamy istniejące zasilanie sterowaniem przekaźnika, podłączamy do jednej nóżki stały plus jak pisałeś po zapłonie a sterowanie z drugiej nóżki wpinamy równolegle w linię zasilania która idzie dalej na procesor wejście 12.

    I jeszcze jedno czy jeżeli będę pierwszy raz lutował na płytce uniwersalnej czy dam radę pomieścić wszystkie elementy na wymiarze 5x7 czy lepiej dać większą .
    Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 19-11-2013 o 09:30
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  8. #248
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    Termistor - jedna nóżka do masy, a druga pod procek pin27 (ale to nie jest +5V, bo tam jest rezystor pomiedzy +5V a nóżką 27)

    Przekaźnik - tak - do jednej nóżki stałe napięcie (np. + z zapalniczki)

    +12V na schematach to + z aku a nie żaden zasilacz...


    ja zmieściłem na mniejszej niż 5x7 - masz projekt płytki na rys.3. Tylko przed wlutowaniem trójnóżkowców spr. w datasheecie pinologię....

  9. #249
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    Termistor - jedna nóżka do masy, a druga pod procek pin27 (ale to nie jest +5V, bo tam jest rezystor pomiedzy +5V a nóżką 27)
    Cześć - jeszcze dla upewnienia i potwierdzenia, że dobrze czytam ten schemat:
    Czyli pod wejście pin27 procka mamy trzy elementy: 1)termistor; 2)zasilanie 5V szeregowo z rezystorem 50k; 3)kondensator C7-100nF?

    I tak już bardziej od strony samego sterowania: co daje nam zasilanie i kondensator plus termistor podawane na jeden PIN procesora.
    No i dzięki za cierpliwość
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  10. #250
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    tak

    tworzy się tam dzielnik napięcia (r=50k i termistor o zmiennej R), na podstawie zmieniającego się napięcia na pinie 27, przetwornik ADC przetwarza to napięcie na liczbę 10-bitową i na podstawie tej liczby program podejmuje decyzje...

    kondensator jest jako filtr dolnoprzepustowy (unika się skoku napięcia - pomiar jest pewniejszy)

Podobne wątki

  1. Podgrzewacz płynu chłodzącego i ogrzewanie
    Utworzone przez Złoty w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2016, 13:40
  2. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 01:29
  4. 100zł, czy to dużo za podgrzewacz płynu?
    Utworzone przez Proxim@Ar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 19:04
  5. [145] Podgrzewacz płynu układu chłodzenia w dieslach
    Utworzone przez bulan74 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory