Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Akumulator - system S&S

  1. #11
    Użytkownik Embrion Avatar lilapk
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Giulietta 1.4 MA Distinctive Premium
    Postów
    7

    Domyślnie

    O rany ! Po tym co przeczytałam powyżej to nigdy nie odważę się doładować baterii!
    Czy zmiana akumulatora rozwiąże problem ze S&S tak, że będzie działał? Policzyłam to sobie. Nowy akumulator pasujący to koszt około 450 PLN. Oszczędności paliwa - 0.5 do 1 litra na 100 km, czyli na bak lekko licząc ( przy mojej jeździe 12- 25 pln). Rocznie lekko licząc przy minimum tankowań - 30 wychodzi 360 do 750 pln. Teoretycznie więc się opłaca mieć sprawny S&S. Czy zmiana akumulatora u mnie załatwi problem ze S&S?. Do pracy mam ok 8 km z czego połowa to światła i korek, pozostała reszta to szybka dwupasmówka. Weekedowo dłuższe trasy .

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Jak jest zimno to ten system działa rzadziej i już. Nie dramatyzowałbym. Nowy samochód nie tylko ma prawo mieć rozładowany akumulator, ale też zwykle ma rozładowany akumulator, bo długo stoi, tyle że przed sprzedażą powinni naładować. Julka to nie jest mikrohybryda, nie jest to nawet nanohybryda. Zwykły samochód z większym akumulatorem i silniejszym rozrusznikiem. Nie wiem o co chodzi z tym "specjalnym prostownikiem". Może musi mieć logo AR, żeby kosztował 3 razy więcej? Może kolega nam wyjaśni. Jaki to musi być specjalny prostownik do chińskich akumulatorów seryjnie montowanych w Julkach.

    Ja póki co na swoim zrobiłem już prawie 60 tysięcy - jak się rozleci, to wymienię i tyle. Nie ma sensu wymieniać wcześniej. Ostatniej zimy S&S działał mi jakby rzadziej, ale to może przez krótsze odcinki które robiłem. Jest tu kilka wątków odnośnie tego systemu, poczytaj, może po prostu nie spełniasz innych warunków (grzanie szyby tylnej, dmuchawa na maksa, zimne wnętrze, etc.).
    ___

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    U mnie od roku, kiedy założyłem Vartę dedykowaną do S&S, system działa non stop niezależnie od temp. zewnętrznej i długości odcinków po których się poruszam. Z tym że umnie fabryczny akumulator zakończył żywot 2 miesiace po skończeniu gwarancji, więc i tak musiałem zmienic akumulator
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    S&S w jeździe po W-wie pozwala, przynajmniej mnie na zaoszczędzenie ok 1l paliwa. Wyłączanie systemu skoro i tak się nie załącza nie ma sensu - jest on dodatkowym wskaźnikiem kondycji akumulatora, a te fabryczne excite, jak już pisałem wcześniej, do niczego się nie nadaja
    Litr paliwa to godzinna praca nagrzanego silnika, na biegu jałowym. Do rozruchu w jednostce czasu trzeba odrobine więcej, niz podczas pracy. Litr paliwa zaoszczedzisz zatem po ok 1h15m stania w korku. Ile na to trzeba dni w Twoim przypadku?

    Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    U mnie od roku, kiedy założyłem Vartę dedykowaną do S&S, system działa non stop niezależnie od temp. zewnętrznej i długości odcinków po których się poruszam. Z tym że umnie fabryczny akumulator zakończył żywot 2 miesiace po skończeniu gwarancji, więc i tak musiałem zmienic akumulator
    Miałem na myśli raczej sytuację, gdzie warunki zewnętrze uniemożliwiają pracę systemu S&S, niedogrzane wnętrze, ogrzewanie tylnej szyby, wycieraczki, czy co tam jeszcze. Pamiętam Twój przypadek, bo właśnie się wtedy zastanawiałem, czy i mi akumulator się nie kończy, bo akurat przez parę dni mi nie działał system. Ale potem zrobiłem dłuższą trasę i wszystko wróciło do normy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Litr paliwa to godzinna praca nagrzanego silnika, na biegu jałowym. Do rozruchu w jednostce czasu trzeba odrobine więcej, niz podczas pracy. Litr paliwa zaoszczedzisz zatem po ok 1h15m stania w korku. Ile na to trzeba dni w Twoim przypadku?
    To by się chyba w miarę zgadzało. Zakładając że w zatłoczonym mieście osiągamy średnią 20 km/h, czyli 100 kilometrów robimy w pięć godzin, to myślę, że z tych pięciu godzinach spokojnie jedną można zaliczyć na stanie.
    ___

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    .... Litr paliwa zaoszczedzisz zatem po ok 1h15m stania w korku. Ile na to trzeba dni w Twoim przypadku?

    ...
    Jeden dzień - mieszkam w ścisłym centrum i niejednokrotnie przejechanie ok 5km do pracy zajmuje ok 45min
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    Użytkownik Embrion Avatar lilapk
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Giulietta 1.4 MA Distinctive Premium
    Postów
    7

    Domyślnie

    Trochę się zagłębiłam w temat i przejrzałam wcześniejsze posty dot. S&S.
    Dostosowując to do siebie wyłaczyłam to ustrojstwo, bo
    po1. wiedziałam, że wewcześniejszych wyliczeniach musi się czaić błąd i oszczędności nie są takie
    po2. przy mojej codziennej drodze do pracy - szczególnie zimą- i tak może nie osiągnąć warunków do załączenia ( 8 km, średnio 10-20 minut)
    po3. jeśli S&S jest miarą stanu akumulatora, a nie działa - to reszta padnie za chwilę(?)
    po4. I TAK NIE DZIAŁAŁ.

    Pytanie dodatkowe- czy jeśli nie wyłączy się silnik, czyli S&S nie zadziała niezależnie od powodu (ogrzewanie szyby, dmuchawa klimatyzator ,akumulator -jak u mnie- i takie tam inne cuda) to pojawia się Wam informacja na wyświetlaczu. U mnie nie gasi bez żadnego komunikatu.
    Pozdrawiam i dziękuję.

  8. #18
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Multiair
    Postów
    19

    Domyślnie

    U mnie komunikat "S&S unavailable" pojawia się wyłącznie w przypadku gdy ja się dziwnie zachowuje tj. przykładowo kiedy S&S wyłączy silnik, a ja otworzę drzwi kierowcy.
    W normalnej sytuacji S&S nie daje komunikatów, że się nie załączył.

    Co do punktów. StartStop to nie demon. To ustrojstwo wkurza tylko na samym początku. Po jakimś pół roku każdy ogarnie jego dobre i złe strony. Trzeba trochę poobserwować jak działa.

    Ad 1. Oszczędności są. Oczywiście w zależności od pokonywanej drogi bywają różne. U mnie trasy od 30 do 70 km w jedną stronę, z czego 10-20 km miasta, reszta podmiejska (ze średnią koło 50 km/h) jest coś 0,1 - 0,2 litra/100 (zużycie liczę dość dokładnie).
    Ad 2. Masz rozładowany akumulator. Po tygodniu jazdy z wyłączonym S&S akumulator może się już sporo naładować i okaże się, że system działa sprawnie. Tylko faktycznie trzeba o S&S myśleć i wyłączać gdy wiadomo, że warunki nie pozwalają na ładowanie akumulatora w trakcie jazdy. Nie wiem, czy samo pokonywanie krótkich tras z włączonym S&S jest w stanie rozładować akumulator (ja takich tras nie robię). Masz średnią koło 35 km/h - to jak na samo miasto nie jest źle.
    Ad 3. Nie zaobserwowałem takiej sytuacji u siebie. Zakładam, że nie ma takiego zagrożenia. Właśnie po to S&S się nie załącza aby starczyło energii dla innych urządzeń i normalnego rozruchu samochodu.
    Ad 4. I dobrze. Tydzień czy dwa bez S&S powinno pozwolić na doładowanie akumulatora. Potem można z systemem eksperymentować dalej. Zimą jednak radzę wyłączać S&S gdy jest ciemno i światła są włączone (pewnie także przy włączeniu ogrzewania szyby czy foteli, ja jednak jednego prawie nie używam, drugiego nie mam).

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mandecki
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Giulietta Benzina 1.4MA 170KM
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    U mnie od roku, kiedy założyłem Vartę dedykowaną do S&S
    Maciek, jaki to konkretnie model aku? U mnie w czasie obecnie chlodniejszych dni S&S wylacza silnik czasami tylko na jakies 3-5 sekund, wiec szkoda mi silnika dla ponownego rozruchu.

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wszystko opisałem w tym temacie:
    http://www.forum.alfaholicy.org/mito...kumulator.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. 156 q-system
    Utworzone przez Crt w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2015, 15:25
  2. [MiTo] system ASR
    Utworzone przez adekt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-04-2013, 17:22
  3. 156 nie odpala. VDC/ABS system failure. Nowy akumulator.
    Utworzone przez stalker w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-02-2012, 13:04
  4. akumulator-alarm-akumulator...
    Utworzone przez luj666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 13:28
  5. vdc system +abs
    Utworzone przez jarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 20:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory