Panowie powróćmy może do tematu związanego z typami wkladek i przepływwomierzy
Panowie powróćmy może do tematu związanego z typami wkladek i przepływwomierzy
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
Ja mam w u siebie zamontowany zamiennik MaxGear.
Wraz z @sdero dobraliśmy go z innego silnika* - działa wręcz fenomenalnie - max dochodzi do 1241 mm3/i.
*z innego silnika znaczy od innego 2,4 jtd z Lancii gdzie w oryginale występowała taka sama wkładka jak w moim - wykręciłem wkładkę i przełożyłem do oryginalnej obudowy.
Syfon... po prostu nie wiem, ale czy Ty czasami czytasz to co sam napiszesz?
Sprzedawca zamienników przepływomierzy nie udzieli Ci informacji o tym, że masz na niego gwarancję producenta?
Albo sam już nie wiesz o co Ci chodzi, albo w ogóle nie rozumiesz tego co do Ciebie się piszę.
Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.
Raczej jestem w stanie zrozumieć co napisałem.
Powstrzymam się z osobistymi docinkami jakie Ty stosujesz.
Napiszę po raz kolejny. Nigdzie nie stwierdziłem, że te zamienniki działają gorzej. Tego nie wiem.
Napisałem tylko, ze żaden sprzedawca w Polsce nie daje gwarancji, że dają takie same odczyty jak oryginalne Bosche.
Nie rozumiem skąd taki atak na mnie za to stwierdzenie. Ja po prostu chciałem kupić zamiennik przepływki i pytałem u wielu sprzedawców. I NIKT mi tego nie zagwarantował. Mało tego, dwóch przyznało, że mogą dawać słabsze odczyty. Tylko to napisałem i to podtrzymuję w całej rozciągłości bo chyba nic się w tym temacie nie zmieniło.
Miałem się nie wtrącać, ale...
stosując takie podejście jesteś skazany na wszystkie części oryginalne, ponieważ żaden sprzedawca nie zagwarantuje Ci nigdy, że sprzedawany przez niego zamiennik jakiejkolwiek części jest 100% odpowiednikiem części oryginalnej, choćby dlatego, że jest inny producent.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Nie bardzo. Inaczej nie byloby tematów o falujących wskazaniach temperatury po założeniu termostatu Verneta. Natomiast czujnik temperatury np. NTC 10kOhm jeden producent zrobi z tolerancją 1%, drugi 5%, a trzeci 10% i żaden akurat tym parametrem się nie chwali. Nie muszę chyba dalej wyjaśniać, co to oznacza dla użytkownika
Za błędy winić Tapatalk i operatora MB526
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Przepływomierz, tak jak każdy inny czujnik / element pomiarowy w aucie (nie dotyczy układu AirBag), ma dopuszczalną odchyłkę pomiarową, którą algorytm sterowania silnikiem bierze pod uwagę, tzn. przyjęto z góry pewną tolerancję pomiaru. W przeciwnym przypadku trzeba by było co roku oddawać przepływomierz do legalizacji/kalibracji/pomiary wzorcowe, a po każdej ingerencji w układ ssący/dolotowy czy choćby wymianę filtra powietrza robić kalibrację pomiarów.
Nawet w przypadku przepływomierzy Boscha przyjęta jest pewna tolerancja pomiaru, ponieważ korzystają z podzespołów firm obcych, a te jak wiadomo mają swoją tolerancję i raz mogą przekłamywać na +, a raz na -. Wszystko w zależności od partii podzespołów.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Sprawa oczywista.
Tylko jak to się ma do zakupu zamiennika przepływki?
Czy to oznacza, że zamiennik nie musi trzymać parametrów oryginału?
O ile może dawać inne odczyty? Jaka jest tolerancja +,-? Czy wreszcie te zamienniki mieszczą się w tej tolerancji?
A o tym tu rozmawiamy, a nie o tym jak działa ECU w współpracy z przepływką.
Dyskusja tyczy się tego, czy kupujac zamiennik przepływki, jako klienci od jakiegokolwiek sprzedawcy otrzymamy zapewnienie, że działa jak oryginał. Że daje takie same odczyty.
Sprzedawca sprzedaje. On nie da gwarancji. Tylko producent.
Więc jesli kupisz zamiennik który nie będzie odpowiadał parametrami, pokażesz kwity, że zamontowano w warsztacie, wykres itp, wówczas pójdzie reklamacja.
Rozpatrywana będzie 2 tygodnie i potem albo odadzą kasę albo nowa przepływke dostaniesz, albo powiedza, że wszystko ok.
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer