Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: 3.0 V6 koło jednomasowe ?

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    sprawdzałeś wyważenie takiego zestawu? gwarantuję, że nie jest tak dobrze jak z fabrycznym jednomasem
    Jaki fabryczny jednomas? To wlasnie od 3,2 to jest fabryczny bo w gtv 3,2 montowane byly kola jednomasowe


    Sent from my iPhone
    Born to be wild.

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Kudlaty, tutaj masz wszystko mądrze napisane: http://tuningskp.w.interia.pl/korbowod.html

    Poczytaj, a poźniej się wypowiadaj i ucz mechaników ich fachu.

    Pozwolę sobie zacytować:

    "... Drugą metodą, jest wyważanie dynamiczne, w przypadku którego należy posłużyć się specjalistycznymi maszynami, zwanymi popularnie wyważarkami. Sama operacja polega na zamontowaniu wału w specjalnym urządzeniu, które wprowadza go w ruch obrotowy i dokonuje pomiaru ze wskazaniem w którym miejscu należy zebrać okreśœloną iloœść materiału. Wał korbowy należy wyważać wraz z kołem zamachowym i kompletnym sprzęgłem, a po przeprowadzeniu tej czynnoœści oznaczyć pozycję wzajemnego połączenia tych elementów, aby w przyszłoœci przeprowadzić montaż tylko i wyłącznie w tej jednej pozycji. Zmiana miejsc zamontowania koła zamachowego czy sprzęgła po wyważaniu, może spowodować zmianę położenia wirujących mas i zaprzepaszczenie na marne naszego wysiłku."
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 24-11-2013 o 20:53
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzdylu Zobacz post
    Jaki fabryczny jednomas? To wlasnie od 3,2 to jest fabryczny bo w gtv 3,2 montowane byly kola jednomasowe
    a może by tak przeczytać co wyżej napisałem?
    w niektórych 3.0 też nie było dwumasy...

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    a może by tak przeczytać co wyżej napisałem?
    w niektórych 3.0 też nie było dwumasy...
    Dokładnie, liczy się nierównomiernie rozłożona masa na kole zamachowym dopasowana pod konkretny wał bez różnicy czy mamy koło jedno czy też dwumasowe
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Od 1998 164 v6 , GT JTD 2004.Volvo V70 2007
    Postów
    422

    Domyślnie

    W 126 Bis byla mozliwosc przykrecenia kola zamachowego do walu korbowego na 6 sposobow.Samoucy po nie trafionym montazu byli zdziwieni praca silnika

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekjast Zobacz post
    W 126 Bis byla mozliwosc przykrecenia kola zamachowego do walu korbowego na 6 sposobow.Samoucy po nie trafionym montazu byli zdziwieni praca silnika
    wg Panów wyżej to można by do tego bisa wsadzić zamach od gta i byłoby dobrze

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Od 1998 164 v6 , GT JTD 2004.Volvo V70 2007
    Postów
    422

    Domyślnie

    Jest juz temat o zaspawanym wariatorze

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Panowie i Panie!

    Wszystkie silniki V6 by Busso mają "doważenie" wału za pomocą koła pasowego i koła zamachowego, jest to jakby kontynuacja "wykorbień" wału. Ponieważ w każdej pojemności tego silnika inny jest wał korbowy dlatego każda pojemność tego silnika ma inne koło pasowe i koło zamachowe. Dlatego montaż koła zamachowego lub pasowego z innej pojemności musi powodować zaburzenie wyrównoważenia wału i zarazem silnika. Ponieważ mamy do czynienia z wirującą masą ok 20kg, nie trudno sobie wyobrazić siły działające na taki nie zrównoważony układ np. przy prędkości rzędu 6500 obr/min. Musi to powodować albo przyśpieszone zużycie panewek (głównych) i/lub generować drgania układu (najlepiej równe częstotliwości drgań własnych - wtedy na pewno wał się urwie ). Tutaj zanzaczam! Nie stać mnie żeby komuś zaserwować jakieś podmiany typu silnik 3.0 - koło jednomasowe z 2.5, nie wiem jak duże to będzie niewyważenie, nie wiem czy się coś urwie lub zużyje, nie wiem czy będzie się trzęsło, po prostu nie poprawiam inżynierów. Ale do przemyślenia podaje fakt: W dobie oszczędzania i kooperacji fiat nadal serwuje odmienne koła zamachowe i pasowe dla każdej pojemności V6 i nie ma znaczenia czy to 2.0 TB czy 2.5 czy 3.0 czy 3.2. Chociaż ekonomicznie wydawało by się to nieuzasadnione i pomimo tego że w np. AR75 silnik 2.5 miał inne koło niż 3.0 (można to uznać za "zboczenie" - nie znając konstrukcji V6) nadal FIAT trzyma się zasady inna pojemność inne koło.

    Wszelkie tłumaczenia że dwumasa jest cięższa od jednomasy są chybione bo nie chodzi o ciężar wyważonego dysku przykręconego do wału tylko właśnie o to że dwumasa posiada przeciwciężar i z racji tego sama w sobie jest nie zrównoważona, tak samo jak każde koło zamachowe i pasowe w V6 czy to 12V czy 24V.


    Tutaj może zaznaczę: KOŁO ZAMACHOWE DWUMASOWE, CZY JEDNOMASOWE DA SIĘ PRZYKRĘCIĆ DO WAŁU W V6 /12V i 24V/ TYLKO W JEDNEJ POZYCJI - tutaj wyraźny jest zamysł konstruktorów żeby sprawny inaczej mechanik nie założył tego jak chce.

    Może warto by było aby osoba która chce się wymądrzać poświęciła trochę czasu na dokształcenie się w zakresie V6 Bussso i jego konstrukcji i może chociaż rozebrała z dwie jednostki aby poznać ich budowę. I na BOGA nie porównujcie V6 do rzędowych czwórek bo wyważenie obu silników to tak odległe sprawy, że nie che mi się już pisać. Wszyscy zachwycają się równą pracą V6 i nie ma to związku z wyrównoważeniem silnika, może warto uzmysłowić sobie że silnik V6 jest z zasady nie wyrównoważony bo stanowi widlaste połączenie dwóch jednostek R3 i to właśnie powoduje konieczność uciekania się do konstrukcji z wyważeniami na kole pasowym i kole zamachowym. Kwestia koła zamachowego bliższa jest porównaniu do silnika BIS'a lub CC 700.
    Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 26-11-2013 o 22:48

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    ok, doczytałem i przyznaję Wam rację
    jeśli już fabrycznie koło zamachowe jest ustalane do wału, to nie m o czym dalej dyskutować

    verdebiancorosso

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 19-11-2017, 00:26
  2. Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe. JTD
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 17:48
  3. [JTD] Konwersja koła dwumasowego na jednomasowe - sztywne
    Utworzone przez crackers w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-03-2015, 07:46
  4. [145] JTD Koło jednomasowe zamiast dwumasu.
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 01-03-2013, 15:16
  5. Zamiana koła dwumasowego na jednomasowe
    Utworzone przez Kastner w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-11-2011, 14:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory