Strona 24 z 172 PierwszyPierwszy ... 14151617181920212223242526272829303132333474124 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 231 do 240 z 1711

Temat: jaki wahacz górny

  1. #231
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Nie tylko TRW nie wytrzymują polskich dróg, ale od początku.
    W czerwcu miałem do wymiany dwa górne wahacze. Czytając nasze forum wiedziałem, że nie należy kupować TRW bo sworznie padają po kilku tysiącach. Wybór padł na Lemfordery słysząc od sprzedającego, że dorównują jakością oryginalnym wahaczom i kosztują 370zł przy cenie oryginalnego wahacza wynoszącą 650zł.
    Od dwóch tygodni słysząc stukanie w lewym kole obstawiałem padnięty dolny wahacz.
    Pojechałem do mechanika który nie stwierdził żadnych luzów w zawieszeniu lecz po przejechaniu się samochodem obstawiał luz na górnym mocowaniu amortyzatora.
    Po rozebraniu zawieszenia okazało się, że mocowanie jest w dobrym stanie.
    Wykluczając kolejne części zawieszenie postanowił podmienić górny wahacz z innej alfy i stukanie ustało.
    Tak więc po około 8tys. Lemforder padł, co prawda nie wykazuje żadnych luzów na sworzniu, ale stuka.
    Z racji, że nie chciało mi się długo czekać na samochód a na magazynie były tylko TRW to mam teraz górny wahacz z firmy nie cieszącej się dobrą opinią.
    Zobaczymy ile wytrzyma lewy z TRW i jak długo będzie jeszcze w dobrym stanie prawy z Lemfordera.
    Następnym razem napewno kupię oryginalnego o ile nie jest robiony przez TRW i niema tak kiepskiej jakości.
    Ostatnio edytowane przez kamal ; 29-11-2013 o 00:34

  2. #232
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Oryginalne wahacze są robione przez TRW, tyle, że są to inne wahacze od tych sprzedawanych poza siecią serwisową.
    Na dzień dzisiejszy nie ma alternatywy poza TRW/Lemforder.
    Wszystko pada tak samo niestety.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #233
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Najtańszą opcją jest kupno nowych wahaczy z ASO (najlepiej gdzieś w sklepie internetowym). Koszt zakładania na zmianę kolejnych TRW i Lemförderów jest wyższy niż założenie oryginalnego.

  4. #234
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    A regeneracja wahacza? (wymiana sworznia?) Oprócz niego przecież nie ma się co zepsuć.
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  5. #235
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    A regeneracja wahacza? (wymiana sworznia?) Oprócz niego przecież nie ma się co zepsuć.
    Ja regenerowałem sworznie w prawym i lewym górnym wahaczu. Dotychczas zrobiłem na nich 4tyś km, nie jest to dużo ale narazie dzielnie się trzymają. Koszt 2x60zł i to jest chyba dobra alternatywa dla lipnych TRW.

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  6. #236
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał sickboy Zobacz post
    Ja regenerowałem sworznie w prawym i lewym górnym wahaczu. Dotychczas zrobiłem na nich 4tyś km, nie jest to dużo ale narazie dzielnie się trzymają. Koszt 2x60zł i to jest chyba dobra alternatywa dla lipnych TRW.
    Brawo, regeneracja aluminiowych wahaczy, pogratulować pomysłowości.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  7. #237
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    A co za różnica? Sworzeń jest wprasowany wraz z gniazdem (komplet) - wymienia się całość. Nie widzę problemu jeżeli jest to zrobione dobrze. Nie takie rzeczy się dzisiaj robi.

    PS: Ocieram się o małą branżę lotniczą, bardzo często osadza się (wprasowywanie, zagniatanie, jeżeli potrzebna, to obróbka termiczna) elementy stalowe/mosiężne w elementach duraluminiowych (PA6 itd), czy wymienia, więc jeżeli ktoś to zrobi zgodnie ze sztuką, to będzie dobrze. Nie piszę o druciarstwie.
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 29-11-2013 o 22:25
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  8. #238
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Pablo możesz wyjaśnić co masz przeciwko regeneracji sworzni w wahaczach. Zostały wymienione kompletne gniazda sworzni więc nie wiem w czym masz problem.

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  9. #239
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał sickboy Zobacz post
    Pablo możesz wyjaśnić co masz przeciwko regeneracji sworzni w wahaczach. Zostały wymienione kompletne gniazda sworzni więc nie wiem w czym masz problem.
    Ale ja nie mam problemu, tylko wiem jaką ma konstrukcję ten wahacz, i nie wyobrażam sobie takiej regeneracji za 60 pln po prostu. Może się mylę.
    Wiem jaka jest technologia regeneracji takich elementów. To jest bardzo delikatny odlew, i dlatego kiepsko się trzyma. Poza tym w zdecydowanej większości przypadków skrzypią tuleje a nie sworznie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    A co za różnica? Sworzeń jest wprasowany wraz z gniazdem (komplet) - wymienia się całość. Nie widzę problemu jeżeli jest to zrobione dobrze. Nie takie rzeczy się dzisiaj robi.

    PS: Ocieram się o małą branżę lotniczą, bardzo często osadza się (wprasowywanie, zagniatanie, jeżeli potrzebna, to obróbka termiczna) elementy stalowe/mosiężne w elementach duraluminiowych (PA6 itd), czy wymienia, więc jeżeli ktoś to zrobi zgodnie ze sztuką, to będzie dobrze. Nie piszę o druciarstwie.
    Nie wiem jak jest w "małej branży lotniczej", ale wiem jak wygląda regeneracja w motoryzacji.
    Ostatnio klient przywiózł mi regenerowane wahacze do 147, wymienione tulejki na podobne od Passata po 10 pln/szt. i zaprasowany na prasie sworzeń. Zapłacił za to po 150 pln/szt.
    Jeśli tak ma wyglądać regeneracja w PL to ja dziękuję.
    Znam warsztaty zajmujące się profesjonalną regeneracją, ale wtedy koszt operacji jest podobny do nowego wahacza, nie wiem więc co można zrobić za 60 pln.
    Tyle w temacie.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #240
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Dokładnie - "mięsa" jest na wahaczu mało, stąd nie prasą, młotkiem i przecinakiem, a bardziej finezyjnymi metodami (temperaturą, profesjonalną praską do niewielkich gabarytów i dużych naprężeń itd.). I nie za 60zł, a bardziej około 300-350 za sztukę (bo delikatnie z tym trzeba przede wszystkim). Dlatego pisałem, że to nie druciarstwo.

    60zł to kosztuje wyprasowanie i wprasowanie łożysk w koło przekładni pasowej .... (gdzie precyzji takiej nie potrzeba, a i gabaryt słuszny).
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

Podobne wątki

  1. [156] wahacz górny
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 09:51
  2. Wahacz górny
    Utworzone przez marian813 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 21:45
  3. Wahacz górny
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 15:21
  4. Górny wahacz
    Utworzone przez mbudzik83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 08:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory