Strona 90 z 336 PierwszyPierwszy ... 408081828384858687888990919293949596979899100140190 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 891 do 900 z 3355

Temat: Korekty wtrysków

  1. #891
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,609

    Domyślnie

    Kumpel dziś mnie odwiedził - ma Fiata Stilo 1.9JTDM16V 140KM, więc praktycznie ten sam silnik co nasze 159. Telepało mu trochę autem a po zapaleniu leciał taki brunatny dym z rury. Dodatkowo nie ma mocy poniżej 2500obrmin (to od czasu regeneracji turbiny), ale tą kwestią będziemy się zajmować osobno, więc na razie ją zostawmy na boku - wspominam tylko na wszelki wypadek. Podłączyłem laptopa i posprawdzałem różne parametry w MESie. Większość parametrów wydaje się OK, ale korekty wyglądają marnie +4.5 do +5 na pierwszym cylindrze (na wolnych obrotach), na wyższych obrotach koretkty trochę się "schodzą" (ko.1800obr/min w drugiej części załączonego loga). Wtryskiwacze zakodowane poprawnie, sprawdziłem

    Ponieważ dla kumpla liczy się bardzo żeby nie iść w niepotrzebne koszty, proszę o radę w następujących sprawach:
    1.czy robić z tym samemu - np. wyciągać wtryski, wymienić końcówkę itp. czy jest ryzyko i lepiej zlecić to komuś kto z tym już grzebał
    2.wymieniać od razu końcówkę czy może pojeździć jakiś czas z olejem 2T i zalać jakiegoś STP do czyszczenia wtrysków? nie wiem czy można np. jeździć z takimi korektami czy trzeba to już robić
    3.rozumiem że trzeba by wymienić końcówkę na 1 wtrysku?
    4.Gdzie można tanio i dobrze kupić końcówkę?
    5.Ktoś podpowie numer części do Stilo?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	korekty.jpg
Wyświetleń:	188
Rozmiar:	66.9 KB
ID:	115256  
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 30-11-2013 o 17:25

  2. #892
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Pierwsze to zamień pierwszy wtrysk z którymś z lepszą korektą np. 3. Przy okazji dobrze przypatrz się uszczelce wtrysku, a następnie szczelności świecy żarowej, bo takie wartości dość często powstają przez nieszczelność. Jak uszczelnienie będzie ok, a korekta nie pójdzie za wtryskiem, to sprawdź kompresję. Jak pójdzie za wtryskiem, to taki wtrysk nadaje się do konkretnej regeneracji lub wymiany na nowy. Wątpię aby wymiana końcówki tutaj pomogła.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #893
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,609

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Pierwsze to zamień pierwszy wtrysk z którymś z lepszą korektą np. 3. Przy okazji dobrze przypatrz się uszczelce wtrysku, a następnie szczelności świecy żarowej, bo takie wartości dość często powstają przez nieszczelność. Jak uszczelnienie będzie ok, a korekta nie pójdzie za wtryskiem, to sprawdź kompresję. Jak pójdzie za wtryskiem, to taki wtrysk nadaje się do konkretnej regeneracji lub wymiany na nowy. Wątpię aby wymiana końcówki tutaj pomogła.
    Nieszczelności wokół wtrysków ani świec nie ma - zwracałem na to uwagę, jest raczej czysto. Rozumiem że sugerujesz żeby śmiało się za to brać samemu.

  4. #894
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zamiana wtrysków nie jest skomplikowana. Co prawda wyciągnięcie zapieczonych wtryskiwaczy może być kłopotliwe, ale jak zaopatrzysz się w odpowiednie narzędzia to dasz radę. Wypadałoby też założyć nowe podkładki (autoryzowany serwis Bosch - tam mają specjalne podkładki, nie zakładaj tych zwykłych okrągłych - po wewnętrznej stronie powinny mieć "zadziory", zewnętrzna średnica jest mniejsza).
    Wpisz też potem kody IMA. W przypadku kilkuletnich wtryskiwaczy nie powinno to mieć dużego znaczenia, jednak u mnie w 6-letnim aucie różnica w pracy silnika była znaczna (korekty jak i kultura pracy).
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #895
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    159
    Postów
    18

    Domyślnie

    Witam,
    Proszę o pomoc w ocenie moich korekt wtrysków. Alfa 159 1,9 8v brak dpf, egr zaślepiony, program na 168km, przebieg z licznika 122tys, wszystkie odbiorniki prądu wyłączone - radio, nawiew, światła. program FiatECUScan 3,5. A wiec tak po odpaleniu silnik chodził z 5min i cały czas wszystkie 4 wtryski mieściły się w przedziale -1;+1. Po czym wcisnąłem pedał gazu i utrzymywałem go na poziomie 2100-2200 rozjechał mi sie nr 2 na maks 1,51 niestety nie zapisałem tego w tym programie. Później od temp silnika 40stopni zacząłem zapis i wygląda to tak:

    1.) obroty na luzie

    Czas Inj. correction Cyl. 1 Inj. correction Cyl. 2 Inj. correction Cyl. 3 Inj. correction Cyl. 4
    s mmł/w mmł/w mmł/w mmł/w
    0 0,45 1,14 -0,71 -0,88
    1,04 0,46 1,13 -0,72 -0,88
    2,08 0,47 1,13 -0,74 -0,87
    3,14 0,48 1,12 -0,74 -0,86
    4,14 0,49 1,11 -0,75 -0,86
    5,18 0,49 1,12 -0,75 -0,86
    6,22 0,49 1,12 -0,76 -0,86
    7,28 0,51 1,12 -0,77 -0,86
    8,28 0,51 1,12 -0,78 -0,85
    9,32 0,52 1,12 -0,78 -0,86
    10,33 0,53 1,11 -0,78 -0,87
    11,36 0,54 1,11 -0,77 -0,89
    12,41 0,54 1,11 -0,76 -0,89
    13,43 0,53 1,12 -0,76 -0,9
    14,43 0,53 1,12 -0,76 -0,89
    15,47 0,52 1,13 -0,76 -0,88
    16,52 0,51 1,13 -0,76 -0,87
    17,52 0,49 1,14 -0,76 -0,87
    18,57 0,47 1,15 -0,75 -0,87
    19,58 0,46 1,17 -0,75 -0,86
    20,58 0,43 1,19 -0,76 -0,85
    21,62 0,41 1,21 -0,77 -0,84


    2.) 2200obr - około 60stopni - tutaj mysle ze nr 4 strasznie odejchał

    73,85 0,3 1,18 -0,92 -0,6
    74,85 0,29 1,28 -0,99 -0,58
    75,9 0,3 1,28 -1,01 -0,57
    76,9 0,32 1,31 -1,09 -0,55
    77,95 0,36 1,27 -1,1 -0,54
    78,95 0,41 1,26 -1,18 -0,49
    79,99 0,45 1,22 -1,21 -0,48
    81,04 0,55 1,15 -1,24 -0,48
    82,04 0,68 1,1 -1,3 -0,5
    83,04 0,77 1 -1,32 -0,45
    84,08 0,84 0,87 -1,34 -0,36
    85,13 0,93 0,69 -1,27 -0,34
    86,14 1,05 0,46 -1,21 -0,24
    87,14 1,1 0,19 -1,05 -0,09
    88,18 0,96 -0,13 -0,82 0,18
    89,23 0,75 -0,36 -0,67 0,42
    90,23 0,55 -0,55 -0,55 0,77
    91,27 0,3 -0,73 -0,42 1,09
    92,32 -0,03 -0,91 -0,28 1,46
    93,32 -0,27 -1,03 -0,24 1,72
    94,37 -0,5 -1,11 -0,17 1,95
    95,39 -0,66 -1,22 -0,09 2,14
    96,4 -0,83 -1,32 -0,02 2,34
    97,4 -1,06 -1,48 0,19 2,52
    98,45 -1,23 -1,57 0,27 2,59
    99,45 -1,32 -1,59 0,3 2,66
    100,44 -1,39 -1,61 0,32 2,73
    101,49 -1,46 -1,62 0,32 2,81
    102,49 -1,52 -1,68 0,4 2,85
    103,52 -1,59 -1,72 0,43 2,96
    104,54 -1,69 -1,75 0,45 3,04
    105,54 -1,76 -1,73 0,43 3,09
    106,58 -1,81 -1,74 0,44 3,14
    107,63 -1,84 -1,76 0,45 3,16
    108,63 -1,87 -1,76 0,44 3,22
    109,68 -1,91 -1,76 0,43 3,25
    110,69 -1,94 -1,74 0,36 3,36
    111,69 -2 -1,64 0,27 3,38
    112,74 -2,01 -1,64 0,26 3,39
    113,74 -2,02 -1,65 0,26 3,44
    114,79 -2,04 -1,67 0,25 3,47
    115,79 -2,05 -1,66 0,2 3,53
    116,79 -2,09 -1,61 0,16 3,55

    3.) na koniec po 1,5min na 2200obrotów temp na wskźniku 90%, temp silnika 83,6stopnia. Obroty na luzie
    132,14 -1,93 -1,37 -0,29 3,6
    133,17 -1,88 -1,32 -0,35 3,54
    134,19 -1,85 -1,35 -0,35 0,52
    135,18 -1,07 -0,6 0,35 1,3
    136,22 -1,06 -0,63 0,4 1,33
    137,27 -1,11 -0,72 0,55 1,36
    138,27 -1,2 -0,83 0,68 1,5
    139,28 -1,39 -0,88 0,73 1,68
    140,28 -1,59 -0,89 0,72 1,83
    141,33 -1,72 -0,85 0,67 1,96
    142,33 -1,8 -0,83 0,62 2,02
    143,38 -1,83 -0,8 0,58 2,05
    144,38 -1,83 -0,77 0,53 2,06
    145,42 -1,83 -0,74 0,49 2,07
    146,48 -1,83 -0,71 0,46 2,08
    147,48 -1,83 -0,69 0,43 2,09
    148,52 -1,83 -0,67 0,4 2,1
    149,57 -1,83 -0,67 0,39 2,12
    150,57 -1,83 -0,67 0,36 2,13
    151,58 -1,81 -0,67 0,34 2,13

    I nie jestem do końca pewny z którym mam ewentualnie jakiś problem. Na początku wydawało mi się ze to nr 2 a na rozgrzanym silniku raczej wygląda to na nr 4. Proszę o pomoc

  6. #896
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,609

    Domyślnie

    na tyle na ile widziałem w tym wątku, to korekty mierzy się przy w pełni rozgrzanym silniku, nie wiem czy pomiary na np. 60st C próbuje się interpretować. w każdym razie u mnie przy 70-80C korekty są dużo gorsze niż jak auto rozgrzeje się na 100%. Poza tym wyłączam klimę do pomiaru - robi znaczną różnicę.

    druga sprawa, proszę nie wklejaj paruset linijek loga, wrzuć wykres - lepszy w interpretacji i nie trzeba tyle scrolować jak się przegląda wątek

  7. #897
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał matei001 Zobacz post
    Witam,
    Proszę o pomoc w ocenie moich korekt wtrysków. Alfa 159 1,9 8v brak dpf, egr zaślepiony, program na 168km, przebieg z licznika 122tys, wszystkie odbiorniki prądu wyłączone -

    Człowieku, weź to po ludzku daj jako załącznik, a nie wklejaj jako tekst.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    wrzuć wykres - lepszy w interpretacji i nie trzeba tyle scrolować jak się przegląda wątek
    Nie. Wrzucaj plik csv. Screeny z wykresami są tyle samo warte co takie wklejanie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #898
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar b0b3k
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 2.4jtdm | była 147 1.9jtd
    Postów
    396

    Domyślnie

    witam , czy ktos moglby spojrzec moje dane?


    krotki odcinek co prawda - wynika tez ze termostat w ogole nie trzyma mimo ze na wsakzniku w kabinei czasem jest 90 ktore spada na 83-85 na oko




    www.wremo.pl/FESExp_1312031656_Alfa%20Romeo 159_2_4_JTDm_20V_File2.csv

  9. #899
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,609

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Nie. Wrzucaj plik csv. Screeny z wykresami są tyle samo warte co takie wklejanie.
    A jak sobie klikam na tablecie zony,to juz jest problem z otwarciem pliku csv. Co Twoim zdaniem jest nie tak z wrzucaniem wykresu,wg.mnie jest najlepszy - od razu wszystko widac i otwiera sie na kazdym smartphonie czy tablecie. CSV sucks.

  10. #900
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar b0b3k
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 2.4jtdm | była 147 1.9jtd
    Postów
    396

    Domyślnie

    nie sprowadzaj csv do kichowatego formatu, to tablety są z dupy ze tego nie obsluguja, bo to format prastary

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory