Ten "test" 40% to raczej sprawdza tłumienie, to jak amortyzator działa... Widocznie amortyzator jako tako trzyma tłumienie, ale z stabilnoscia juz ma problem...
Porównam Ci to inaczej, moze nie do konca prawidlowo, ale sens ten sam...
Jak wezmiesz amortyzator rowerowy, to masz dwie lagi/golenie. W jednej znajduje sie odbicie - sprezyna, w drugim tłumik - mniejsza sprezyna zalana olejem, z gazem, kto co woli.
Jezeli wyciagniesz sprezyne z odbicia to amortyzator wbijesz jedna reka i tak zostanie, ledwo ledwo co bedzie sie ruszal spowrotem - to samo w samochodzie.
Teraz wyciagnij tlumik i wsadz sprezyna, lub zostaw 1/2 tlumika (pol oleju, gazu), amortyzator bedzie chodzil idealnie gladko, wchodzil jak w maslo i trzymal polowiczne tlumienie
Amortyzator w samochodzie dziala na podobnej zasadzie, tyle, ze nie ma rozbicia na dwie golenie, tylko jest jedno, cos ala damper...
Na moje oko coś z komorą amortyzatora będzie zwalone, test pokaże, że amortyzator jako tako tłumi, ale faktycznie jest tak miękki, ze bez problemu wykorzystuje caly swoj skok
Wniosek:
Zmien amortyzatory
Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 08-12-2013 o 19:51
147 2001, 1.6 105 KM- była
156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
159 2006 1.9 JTD- była
159 2005 1.9 Distinictive- była..
156 2003 2.0 TS+LPG- była
156 2003 2,5 V6- była..
156 FL 2005 1.9 jtd- była
166 FL 2005 2,4 jtd - była
Alfa Romeo Crosswagon - był..
156 FL 3.0 V6 - była
Brera Tbi 2010 - jest
Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest
To sa amortyzator do pracy z krotszymi sprężynami a nie twarde amortyzatory![]()
Twardy amortyzator jest ale z regulacja twardości i nie kosztuje on 500zl
Verzonden vanaf mijn iPhone 5s met behulp van Tapatalk
no tak gazowo-olejowe bo samych gazowych to nie ma, a jakiej firmy polecacie ?
Ja b6/b8 albo gwinty![]()
Verzonden vanaf mijn iPhone 5s met behulp van Tapatalk
Jeśli tył zbyt mocno osiada jak jest obciążony - na wybojach koło potrafi przytrzeć a światła świecą prawie w niebo to rozumiem, że uwalone są tylne sprężyny (zbyt łatwo się poddają)?
sprawdź poduszki amortyzatorów - podnieś tylne koła i szarpnij góra-dół - jak będzie luz, to poducha do wymiany...