Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: miękki tył

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wedżi
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    377

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Nie ma twardych amortyzatorow


    Verzonden vanaf mijn iPhone 5s met behulp van Tapatalk
    A Bilstein B6/B8 ?
    24.05.2013-05.05.2015 Alfa Romeo Gtv 2.0 Twin Spark
    09.05.2015-20.09.2016 Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    21.09.2016- Alfa Romeo 156 SW '02 2.4 @ 180PS+
    13.04.2021 - Alfa Romeo Giulietta Sportiva 2.0 jtdm 150@208PS

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Ten "test" 40% to raczej sprawdza tłumienie, to jak amortyzator działa... Widocznie amortyzator jako tako trzyma tłumienie, ale z stabilnoscia juz ma problem...

    Porównam Ci to inaczej, moze nie do konca prawidlowo, ale sens ten sam...

    Jak wezmiesz amortyzator rowerowy, to masz dwie lagi/golenie. W jednej znajduje sie odbicie - sprezyna, w drugim tłumik - mniejsza sprezyna zalana olejem, z gazem, kto co woli.
    Jezeli wyciagniesz sprezyne z odbicia to amortyzator wbijesz jedna reka i tak zostanie, ledwo ledwo co bedzie sie ruszal spowrotem - to samo w samochodzie.
    Teraz wyciagnij tlumik i wsadz sprezyna, lub zostaw 1/2 tlumika (pol oleju, gazu), amortyzator bedzie chodzil idealnie gladko, wchodzil jak w maslo i trzymal polowiczne tlumienie
    Amortyzator w samochodzie dziala na podobnej zasadzie, tyle, ze nie ma rozbicia na dwie golenie, tylko jest jedno, cos ala damper...

    Na moje oko coś z komorą amortyzatora będzie zwalone, test pokaże, że amortyzator jako tako tłumi, ale faktycznie jest tak miękki, ze bez problemu wykorzystuje caly swoj skok

    Wniosek:
    Zmien amortyzatory
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 08-12-2013 o 19:51

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wedżi Zobacz post
    A Bilstein B6/B8 ?
    B6 to raczej standard, B8 są do obniżanych sprężyn, mają krótszy skok.
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wedżi Zobacz post
    A Bilstein B6/B8 ?
    To sa amortyzator do pracy z krotszymi sprężynami a nie twarde amortyzatory

    Twardy amortyzator jest ale z regulacja twardości i nie kosztuje on 500zl


    Verzonden vanaf mijn iPhone 5s met behulp van Tapatalk

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Kamil_K
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rogów k/Łodzi
    Auto
    147 1.9 JTD 8V (2005r. FL)
    Postów
    139

    Domyślnie

    no tak gazowo-olejowe bo samych gazowych to nie ma, a jakiej firmy polecacie ?

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Ja b6/b8 albo gwinty


    Verzonden vanaf mijn iPhone 5s met behulp van Tapatalk

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kamil_K Zobacz post
    no tak gazowo-olejowe bo samych gazowych to nie ma, a jakiej firmy polecacie ?
    Na tyl, wszystko... Monroe, TRW, Bilensteiny, Sachs


    Szczerze, to ja mam FASTY kupione za 180zl/sztuka z autosklepu24 i jest ok
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 08-12-2013 o 19:59

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mc007
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    159 1.9 q-tronic
    Postów
    353

    Domyślnie

    Jeśli tył zbyt mocno osiada jak jest obciążony - na wybojach koło potrafi przytrzeć a światła świecą prawie w niebo to rozumiem, że uwalone są tylne sprężyny (zbyt łatwo się poddają)?

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    sprawdź poduszki amortyzatorów - podnieś tylne koła i szarpnij góra-dół - jak będzie luz, to poducha do wymiany...

Podobne wątki

  1. Miękki pedał sprzęgła
    Utworzone przez Hrabia89 w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-01-2016, 18:27
  2. miękki pedał hamulca
    Utworzone przez karolmaj w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-08-2015, 08:40
  3. Miękki pedał hamulca
    Utworzone przez fabick w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-12-2010, 08:46
  4. [33] Miękki pedał hamulca
    Utworzone przez Vampirek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-06-2010, 20:26
  5. [145/146] miękki pedał hamulca
    Utworzone przez dareme89 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 21-12-2008, 10:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory