Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Pęknięty wąż od nagrzewnicy V6

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie Pęknięty wąż od nagrzewnicy V6

    Witam

    Koledzy dzisiaj spotkała mnie baaardzo nie mila przygoda. Zrobiła sie dziura na szwie węza od nagrzewnicy, przy trójniku, tam gdzie odchodzi powrót do zbiorniczka wyrównawczego. Pękł nie ciekawie bo zaraz przed plastikowym trójnikiem. Jakoś udalo mi się go przeciąc i wstawić kawałek rurki ale i tak lekko sie poci pod opaską. Czy ma ktos jakis patent jak to pocerować bez wymiany węza bo nie uśmiecha mi sie wyciąganie nagrzewnicy. Myślałem żeby załozyc wąż na ten plastikowy trójnik ale tam jest bardzo duża średnica a przy termostacie stosunkowo mała i nie wiem czy uda się taki waż przewężany jeszcze na 90% kąt dostać.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    nie trzeba wyciągać nagrzewnicy, zdejmij wycieraczki i blende zasłaniającą oraz mechanizm wycieraczek i masz dostęp. wąż i trójnik kupisz w sklepie. ja też kiedyś musiałem to reanimować w trasie ale przy wyższych obrotach woda potrafiła rozwalić prowizorkę.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    Dzieki kolego cenna uwaga. Robota dla amatora czy mechanika? Pocieszyłeś mnie bo sam płyn i woda mnie dzisiaj kosztował 150zł nie mowiąc o zawalonym spotkaniu na które jechalem Węże uniwersalne czy szukać pod alfe razem z wprasowanym trójnikiem, chociaz jakoś mi się to rozwiązanie z trojnikiem na stale średnio podoba.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    dla amatora z narzędziami - ściągacz do wycieraczek -bo potrafią być nieźle zapieczone

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał mikell0 Zobacz post
    dla amatora z narzędziami - ściągacz do wycieraczek -bo potrafią być nieźle zapieczone
    Bez przesady z tym ściągaczem. Jedna alfa na 20 może ma zapieczone, gdzie ściągacz ułatwia zdjęcie ich ale nie jest wymagany.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    Wąż zamówiony jutro powinien być. Koledzy jak możecie wkleić jakieś zdjęcia, dokładny opis jak dostać się do tego węża od strony nagrzewnicy. Jakie czynności krok po kroku, chciałbym się przygotować.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar GrzesiuSiedlce
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    AR 166 00r 3.0 busso / Lancia Thesis 02r 2.0tb
    Postów
    214

    Domyślnie

    Ehh spozniłem się Mam taki przewód na sprzedaż szkoda że już zamówiłeś oddał bym za grosze

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    demontujesz:
    wycieraczki ,uszczelkę na grodzi , blende pod wycieraczkami, mechanizm wycieraczek, rozpinasz przewody w okolicy mechanizmu. i w tedy masz dojście do przewodów wchodzących do nagrzewnicy , odkręcasz opaski, ściągasz przewody. na koniec dolewasz płynu i odpowietrzasz .
    jeżeli okazało by się że ściana grodziowa ( ta szmaciana ) przeszkadza to do odkręcenia masz takie plastikowe nakrętki dość mocno ukryte od strony silnika ( ja musiałem zdemontować kolektor dolotowy i klawiaturę ) nakrętki są na wysokości zbiornika wyrównawczego i krawędzi silnika od strony pasażera . Manual jest prawie taki sam jak w przypadku wymiany nagrzewnicy. tak nawiasem bym sprawdził jeszcze nagrzewnicę bo roboty niewiele więcej a one lubią cieknąć.
    Ostatnio edytowane przez mikell0 ; 22-01-2014 o 09:03

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    No to kolego troche mi plany popsułeś bo nie pisałeś o koniecznośći demontarzu klawiatury kolektora itp. Czemu piszesz, że jesli by się okazało? Wymieniałeś to czy nie?
    Cytat Napisał mikell0 Zobacz post
    jeżeli okazało by się że ściana grodziowa ( ta szmaciana ) przeszkadza to do odkręcenia masz takie plastikowe nakrętki dość mocno ukryte od strony silnika ( ja musiałem zdemontować kolektor dolotowy i klawiaturę ) nakrętki są na wysokości zbiornika wyrównawczego i krawędzi silnika od strony pasażera . Manual jest prawie taki sam jak w przypadku wymiany nagrzewnicy. tak nawiasem bym sprawdził jeszcze nagrzewnicę bo roboty niewiele więcej a one lubią cieknąć.
    - - - Updated - - -

    Robota zrobiona Udało się bez przygód. Tak jak kolega pisał zdejmujemy wycieraczki następnie plastikową osłone podszybia, odkręcamy silnik wycieraczek i przy samej grodzi widać przyłacze węży do nagrzewnicy. Dzieki za pomoc pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Cytat Napisał zadra66 Zobacz post
    No to kolego troche mi plany popsułeś bo nie pisałeś o koniecznośći demontarzu klawiatury kolektora itp. Czemu piszesz, że jesli by się okazało? Wymieniałeś to czy nie
    - - - U -

    Robota zrobiona Udało się bez przygód. Tak jak kolega pisał zdejmujemy wycieraczki następnie plastikową osłone podszybia, odkręcamy silnik wycieraczek i przy samej grodzi widać przyłacze węży do nagrzewnicy. Dzieki za pomoc pozdrawiam

    wymieniałem przy okazji nagrzewnicę a w tym wypadku musiałem demontować gródź i klawiaturę

Podobne wątki

  1. Pęknięty Intercooler!!!
    Utworzone przez Junka w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-08-2014, 21:49
  2. Pęknięty blok silnika JTD
    Utworzone przez mojamama w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-12-2013, 20:42
  3. [166] Pęknięty zagłówek
    Utworzone przez Radeon w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 19:46
  4. [146] Pęknięty alternator
    Utworzone przez Szymonik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-12-2007, 06:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory