Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 72

Temat: Zima vs Gtv, czyli dlaczego konstruktorzy nie przewidzieli użytkowania zimą

  1. #41
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar maras37
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    AR GTV 3.0 V6 24V
    Postów
    726

    Domyślnie

    wiem,dlatego napisałem ,że zartuje

  2. #42
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Trin
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie/Świdnica
    Auto
    Było Gtv 2.0 JTS, jest 406 coupe 3.0
    Postów
    414

    Domyślnie

    Co do długiego postoju samochodu, motocyklu, maszyny do różnych zastosowań jest jena zasada, nie pod "chmurką", choć jak nie używamy auta długo to wszystko może się stać, aluminium się utlenia, części ruchome nie smarowane przez dłuższy czas śniedzieją i pokrywają się nalotem który źle wpływa na ponowny rozruch, olej też nie lubi długo stać w bezczynności;] ile bym dał za garaż.... ehhh szkoda mi mojego auta, dbam jak mogę ale niestety deszcz, śnieg i mróz robią swoje;/ przyroda

  3. #43
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Z tym postojem auta to moze macie racje ale w przypadku jak auto stoi 3 lata a nie przez zime


    Sent from my iPhone
    Born to be wild.

  4. #44
    Użytkownik Świeżak Avatar Italiano_Vero
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Brera 1750 TBi '10 + Alfa Spider 3.0 V6 24v '02, była Alfa GTV 2.0 JTS '03
    Postów
    104

    Domyślnie

    Zamki... faktycznie chyba każdy GTVkowicz ma z tym problem. U mnie jest tak, że jak nacisnę przycisk na kluczyku to grzybki odskakują do góry i mam jakieś dwie sekundy na otwarcie drzwi - jak tego nie zrobię to grzybek opada znowu. Natomiast przy temperaturach poniżej -2, -3 stopni, grzybki w ogóle nie reagują na pilota i trzeba chuchać do zamków (kluczk nie chce wejść do środka ;D)

  5. #45
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Oktan
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Gtv TS 2.0 r'96
    Postów
    204

    Domyślnie

    Moje grzybki robią to samo ale dzisiaj po psiknięciu silikonem w sprayu i dobrym rozruszaniu zaczęły trybić Zauważyliście że zamki w gtv nie mają takich charakterystycznych metalowych blaszek chroniących przed wlewaniem się wody do środka?

    Wysłane z HTC One

  6. #46
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Oktan Zobacz post
    Moje grzybki robią to samo ale dzisiaj po psiknięciu silikonem w sprayu i dobrym rozruszaniu zaczęły trybić Zauważyliście że zamki w gtv nie mają takich charakterystycznych metalowych blaszek chroniących przed wlewaniem się wody do środka?

    Wysłane z HTC One
    Mają wszystkie blaszki zasłaniające tylko w większości zostały wyłamane (u mnie są w idealnym stanie).

  7. #47
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    czytam i czytam i nadziwić się nie mogę. podobnie jak napisał maras37 ze swoją GTV nie mam takich problemów. szczerze mówiąc, kupując auto używane nie spodziewałem się auta w stanie idealnym, ale lista jaką wymienił futrzak i supabache jest co najmniej dziwnie długa - nie żeby moja bella była bezusterkowa. Wg mnie większość Waszych usterek wynika z pecha u mnie wszystko działa jak należy. może wpływ na to ma fakt, że każdą zimę auto spędza na kołkach i jest garażowany. nawet w służbowym Lublinie nie mam takich problemów, o pozostałych autach nie mówiąc. Auta nigdy nie przymarzły - przed zimą wszystkie uszczelki przejechane są silikonem. spryskiwacze nie zamarzają - już w okolicach listopada leję płyn zimowy. paliwo mi nie zamarza - zawsze staram się mieć ok pół baku paliwa (na zimę jest pełny) bo woda lubi się skraplać a później zamarzać w różnych dziwnych miejscach układu paliwowego. Utrudniony rozruch może być przez słaby akumulator... co do GTV to sznurek od otwierania klapki baku jest i działa (otwieranie elektryczne też). co do zamykania klapy bagaznika to sprawdź połączenia elektryczne przy zamku. u mnie było podobnie. bagażnik był zamknięty a pokazywało że otwarty (lampka też się świeciła). wystarczyło poprawić złącze i jest ok. antanę mam wewnętrzną więc problemu z automatyczna anteną nie mam. jeżeli macie problem z centralnym zamkiem to proponuję kupić zestaw na allegro. siłowniki w GTV są identyczne z tymi na allegro. decyzja należy czy zamieniamy kostki i kombinujemy z kablami (ale mamy pod oryginalnym kluczykiem sterowanie), czy robimy nową instalację. jeżeli chodzi o blaszki w zamkach to są we wszystkich zamkach zewnętrznych. parująca kabina to ponoć problem większości. ja włączam na chwilę klimatyzację i odparowuje w moment. oczywiście jak napisałem mam trochę łątwiej bo auto jest garażowane, ale z pozostałymi autami też nie mam problemu.

  8. #48
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Przeciwnikiem włoszczyzny oczywiście nie jestem (wręcz przeciwnie) ale tak dla informacji spryskiwacze na wycieraczkach ma również fiat coupe

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacool.n Zobacz post
    jeżeli macie problem z centralnym zamkiem to proponuję kupić zestaw na allegro. siłowniki w GTV są identyczne z tymi na allegro. decyzja należy czy zamieniamy kostki i kombinujemy z kablami (ale mamy pod oryginalnym kluczykiem sterowanie), czy robimy nową instalację.
    Czy możesz wkleić jakąś przykładową aukcję, z tymi które pasują?

    Ogólne zasady użytkowania samochodu zimą są mi znane i od lat stosowane w innych samochodach, jednak moja Gtv (jak z powyższego tekstu wynika) wymaga więcej uwagi od standardowych czynności.
    Np. wspomniane pół baku staram się nawet latem stosować, bo nigdy nie wiadomo ile syfu z paliwa się wytrąciło przez lata użytkowania.

  10. #50
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    Linki, o które prosiłeś. Siłowniki są identyczne, praktycznie stare wykręcasz nowe wkręcasz. Trochę kombinowania jest przy wyciągnięciu mechanizmu zamka (trochę ciasno jest w drzwiach, a mocowanie zamka/siłownika jest długie), ale wszystko da się zrobić. Powodzenia.

    http://allegro.pl/centralny-zamek-4d...923077775.html
    http://allegro.pl/zamek-centralny-ce...888743796.html

Podobne wątki

  1. [MiTo] Mito na minusie, czyli zima w pełni.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-01-2015, 10:30
  2. [159] Dlaczego należy zaglądać często pod maskę zimą - ku przestrodze!
    Utworzone przez jasio79 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 14-05-2014, 10:47
  3. Klima a zima, czyli używać czy nie?
    Utworzone przez Falcoon w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 12:47
  4. Alfka 147 1,9JTD po 6 miesiącach użytkowania
    Utworzone przez piotrpom w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 17-12-2010, 14:59
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-11-2008, 11:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory