Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: [156] Grzechotanie w silniku, trzęsie na luzie - 2.4 JTD.

  1. #1
    Tako85
    Gość

    Domyślnie [156] Grzechotanie w silniku, trzęsie na luzie - 2.4 JTD.

    Witam Wszystkich Serdecznie

    To mój pierwszy post na tym forum choć czytam je już od 3 miesięcy czyli czasu jak kupiłem moją belle. Do napisania tego postu zmusiła mnie awaria jaka wystąpiła w autku.

    Wszystko wygląda tak:

    1. Na biegu jałowym oraz do ok 1500obr/min. słychać grzechotanie w silniku, słychać mniej więcej 2-3 puknięcia na sek. (Może pompa olejowa?)

    2. Padł najprawdopodobniej wysprzęglik, gdyż pedał sprzęgła nie odbija do końca tylko czasem potrafi zostać w podłodze, nie wspominając o tym że zapala mi sie kontrolka braku płynu hamulcowego co 200-300km!

    3. Dziś stojąc na wzniesieniu maską do góry (nie wiem czy to wzniesienie ma tu jakieś znaczenie czy zwykły przypadek) na biegu jałowym poczułem silne wibracje silnika połączone ze spadkiem obrotów o jakieś 100obr/min to prawdopodobnie spadek obrotów wywołał te wibracje. Po dojechaniu do domu, sprawdziłem problem nadal występuje Gdy chciałem ruszyć to by przy ruszeniu nie wystąpiło silne trzęsienie silnikiem musiałem dodać trochę gazu.

    I teraz moje pytanie: Czy wszystkie te 3 przypadłości mogą dotyczyć jednej awarii? Czy też mam problem z 3 różnymi podzespołami?

    Czytając forum i poprzednie tematy (dodam że nie totalny ze mnie laik jeśli chodzi o mechanikę) dochodzę do wniosku że albo mam padnięty wysprzęglik i z jego powodu sprzęgło. Bądź awarie: po koleji: 1-pompa oleju, 2-wysprzęglik, 3 - koło dwumasowe?

    Jakoś nie widzi mi sie wymiana dwumasówki bo dopiero co jestem po regeneracji turbiny (1400 w plecy). Mimo wszystko już i tak pokochałem bellę i nie oddam jej nikomu

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Witam.
    Możesz mieć kilka usterek na raz, lub 1 konkretną.
    Z tego co tu napisałeś to może być coś z wymienionych przez Ciebie awarii, ewentualnie jeszcze coś innego. Stuki powodować może nawet koło pasowe - również dwu masowe, ale to po dodaniu gazu powinno cichnąć. Mogą to być nie prawidłowe luzy zaworowe, ponieważ mają one bezpośrednio wpływ na pracę silnika.
    ja teraz mam 2.4 jtd ze zdjętą głowicą, ponieważ okazało się, że próbowano odpalać auto za pomocą linki, efektem czego są pogięte zawory wydechowe. Uszkodzenie było tak małe, że silnik w miarę normalnie pracował, a jedynie nie miał mocy i coś właśnie stukało troszkę.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #3
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tako85
    2. Padł najprawdopodobniej wysprzęglik, gdyż pedał sprzęgła nie odbija do końca tylko czasem potrafi zostać w podłodze, nie wspominając o tym że zapala mi sie kontrolka braku płynu hamulcowego co 200-300km!
    Przy pedale zostającym w podłodze to raczej pompa sprzęgła, może jeszcze być pęknięta sprężynka pod pedałem(a jak ci pedał zostaje w podłodze, to próbowałeś go nogą wyciągnąć do właściwej pozycji i wtedy znowóż przez jakiś czas działał normalnie?jeśłi tak, to najpierw sprawdź sprężynkę, jak ona jest w porządku, to pompa do wymiany), a ubytek płynu to masz niewielki, ja jak miałem padnięty wysprzęglik, to nawet 10km sie nie dało przejechać, bo tak szybko płyn uciekał :shock:
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  4. #4
    Tako85
    Gość

    Domyślnie

    Pora napisać co i jak

    Do wymiany poszedł wysprzęglik i teraz sprzęgło chodzi normalnie budą już też nie trzęsie, czyli dwumasówka cała

    Pozostała tylko jedna usterka, a mianowicie to grzechotanie. Zdjąłem dziś górną osłonę silnika i ten dziwny dźwięk bez wątpienia wydobywa się gdzieś z okolicy zaworów. Silnik zaczyna grzehcotać dopiero po rozgrzaniu! Teraz moje pytanie: Czy mogę tak jeździć do stycznia? Czy to bezpieczne dla silnika? Wszystko dlatego że prawdziwi fachowcy od Alf u mnie w okolicy mają wolne terminy dopiero w styczniu, a tak musiał bym jechać na ustawienie do jakiegoś zwykłego mechanika. Ale jeśli takie luzy mogą spowodować większe uszkodzenia to wole jechać z tym jak najszybciej, w końcu regulacja zaworów to nie jest jakaś skomplikowana operacja. A może ktoś wie ile za taką operacja wołają w ASO w Łodzi?

    A i jeszcze jedna przypadłość mojej belli: Jak jadę na luzie i skrecę kierownicą na maxa w prawo lub lewo to czuje że autko zaczyna drgać, po wyprostowaniu kierownicy drgania ustają, dzieje się tak tylko na luzie, co to może być?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tako85
    A i jeszcze jedna przypadłość mojej belli: Jak jadę na luzie i skrecę kierownicą na maxa w prawo lub lewo to czuje że autko zaczyna drgać, po wyprostowaniu kierownicy drgania ustają, dzieje się tak tylko na luzie, co to może być?
    tak ma być - wspomaganie tak działa

    co do grzechotania to stawiam na pompę oleju, ale nie zaszkodzi sprawdzić luzy na zaworach

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Hamburg, Niemcy
    Auto
    156 3.2 V6 GTA
    Postów
    168

    Domyślnie

    Mówisz ze jestes laikiem w sprawach mechanicznych, sprawdz jaki masz poziom oleju tylko nie zapalaj silnika przed sprawdzeniem. Wymieniales olej? byc moze alfa spalila ci troche oleju od czasu w ktorym ostatni raz go kontrolowales, jak wiadomo diesel - roznie bywa i silnik jest zle naoliwiony - halasuje. Nie zaszkodzi sprawdzic.

  7. #7
    Tako85
    Gość

    Domyślnie

    Az takim laikiem żeby nie kontrolować poziomu oleju to nie jestem. Jak raz w tygodniu nie zajrzę pod maskę i nie obejrzę wszystkiego to jestem chory Okazało się że to stukanie to zwyczajnie w świecie wali pompa olejowa, może pomyśle o jej zmianie za 30tys. przy wymianie rozrządu.

    Do roboty mam jeszcze tylko zawieszenie z przodu i ustawie te zawory, tak na wszelki wypadek Będzie można powiedzieć że moja 156-tka jest w idealnym stanie. (Ciekawe jak długo ) Postanowiłem że wymienię z przodu komplet wahaczy + końcówki drążków, co polecacie? Delphi czy TRW??? I Ewentualnie w którym sklepie internetowym będę miał najtaniej te części?

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm 120KM - grzechotanie w silniku
    Utworzone przez kaliope w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-12-2015, 12:30
  2. Grzechotanie w silniku
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 18:48
  3. Dymi na luzie, tylko na rozgrzanym silniku
    Utworzone przez jersey w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-03-2014, 11:22
  4. [156] Grzechotanie silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez Starscream w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-06-2008, 16:06
  5. GRZECHOTANIE GDZIEŚ PRZY SILNIKU POMÓŻCIE?
    Utworzone przez EmiliaS w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-11-2007, 08:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory