Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: Giulietta 1.4 Multiair TCT praca skrzyni i dziwne ogłosy.Opinia o TCT

  1. #21
    Bacek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał barnio Zobacz post
    Co do spalana, jeżeli chce się zejśc do wartości zbliżonych do katalogowych polecam pojeździć wg wskazówek zmiany biegów z komputera pokładowego.
    Wątek dotyczy TCT i skrzynia sama zmienia biegi ;-)
    Patrząc na wyniki Kolegi Buczo i porównując wyniki do mojego manuala to wychodzi praktycznie tak samo, może ja też "delikatniej nie umiem"

    Cytat Napisał buczo Zobacz post
    "jako tako" umiem sprawnie operować zakresem "wciśnięcia" pedału gazu by osiągnąć dynamikę która mnie interesuje i nie za wysokie obroty.
    Czy skrzynia później (tzn. wyżej) zmienia biegi jeśli szybciej (nie mocniej, głębiej) naciśniesz pedał?

  2. #22
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    176

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bacek Zobacz post
    Czy skrzynia później (tzn. wyżej) zmienia biegi jeśli szybciej (nie mocniej, głębiej) naciśniesz pedał?
    Tak, trzeba tylko nauczyć się jeździć tak by "dociągał" do określonych wartości .. mnie interesuje przedział 3-3.5krpm, a nie defaultowe 2.2-2.5krpm'a przy "lekkim" wcisku.

  3. #23
    Użytkownik Embrion Avatar mmar
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    giulietta 1,4 ma tct
    Postów
    16

    Domyślnie tct

    Witam,ja również od niedawna posiadam giuliette z tct, do tej pory(2500km) jestem zadowolony, potwierdzam tego automatu trzeba się nauczyć, mnie najbardziej denerwuje podczas wjazdu na górę z zakrętami w trybie N - przy lekkim dohamowaniu(zdjęcie nogi z gazu) odrazu redukuje, żeby zaraz po delikatnym przyśpieszeniu wrzucić wyższy bieg. Na szczęście pozostaje tryb sekwencyjny który w jeździe po zakrętach i górkach daje niezłą radochę.
    Bardzo nielubię też S&S, ale to już inny temat.
    Jeśli chodzi o spalanie to przy mojej ekonomicznej jeździe (100-110) to ok. 7,5. Natomiast przy trybie D może być naprawdę bardzo dużo, staram się nie sprawdzać i tak jestem zadowolony bo oszczędzam ok 2litrów w stosunku do porzedniego auta a przyjemność podobna.
    Pozdrawiam

  4. #24
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Jezdziłem julką z TCT .
    Biegi zmienia rewelacyjnie.Zachowuje sie dokładnie tak jak tego oczekiwałem.
    Z racjie ,ze jeżdzę SS to mam porównanie.
    Szybkośc zmian jest bajeczna.
    Trochę dziwi mnie podejście szefostwa do wersji QV gdzie tej skrzyni nie ma nawet w opcji.
    Nie wiem czym się kierowali --strachem ,ze nie wytrzyma tych 235 KM.
    Program TCT jest bardzo podobny do SS także skrzynia sie uczy i w automacie jest bardziej wygładzona.
    Ogólnie super.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #25
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    giulietta 1.4 170 tct
    Postów
    2

    Domyślnie

    mi pali 9,2 litra po samym miescie

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    Ja akurat ueazam ze tct dibrze chodzi, lepiej niz dsg przy niskich predkosciach obrotowych w tct nie czuc w ogole zmian biegow w dsg bardziej to czuc. Miedzy innymi dlatego ze dsg bardziej upuszcza obroty podczas zmian biegow.

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Paweł Z
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    35

    Domyślnie

    QV spala 20l/100km ale na torze. Taką średnią uzyskałem w zeszłym roku w Przeźmierowie.
    Ostatnie 10 000 km zrobiłem na średnim spalaniu 9,8 l/100 km przy jeździe miasto/trasa 70/30%
    Nie wiem jakim cudem 1,4 MA spala 12l/100 km.

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał fan Zobacz post
    Ja akurat ueazam ze tct dibrze chodzi, lepiej niz dsg przy niskich predkosciach obrotowych w tct nie czuc w ogole zmian biegow w dsg bardziej to czuc. Miedzy innymi dlatego ze dsg bardziej upuszcza obroty podczas zmian biegow.
    Ktore DSG?

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    nie wiem jakie sa , jezdzilem DSG w Skodzie Superb z 2013 roku i powiem szczerze nie bylo czadowo. W TCT wkurza mnie troche , ze lopatki obracaja sie z kierownica co jest problematyczne w miescie wtedy lepiej wlaczyc poprostu automat bo jak sie wyjezdza ze skrzyzowania to czlowiek szukaj tej lopatki do zmiany, lepsze rozwiazanie by bylo gdyby lopatka byla wieksza i stala w miejscu podczas manewrowania. W tej Superb nie bylo lopatek akurat

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał fan Zobacz post
    nie wiem jakie sa
    IIRC z ogolnie dostepnych to:
    - DQ250 czyli to co np jest w moim Yeti, mokre sprzegla, 6 biegow (DSG6), w Skodzie chyba wszystko powyzej 250Nm tego uzywa, czyli 2.0 TDI i 2.0 TSI oraz 3.6 FSI.
    - DQ200 czyli suche sprzegla, 7 biegow (DSG7), TSI do 1.8 wlacznie i mikrodiesle (1.6TDI?).
    - DQ500 czyli mokre sprzegla, 7 biegow, z tego co sie orientuje, w Skodzie nie wystepuje (Audi/VW jedynie - 600 niutonow momentu),
    - jest jeszcze przekladnia do Bugatti Veyron, ale zakladam, ze mozemy pominac ja w dyskusji

    DSG7 sie nie wypowiem, bo nie uzywalem zbyt dlugo, ale z DSG6 mam 53kkm doswiadczenia i jak na ten moment oceniam lepiej niz TCT. Podejrzewam, ze glownie dlatego ze umiem tym jezdzic, a skrzynia jest ulozona pod moje oczekiwanie i redukuje biegi bez uzycia manetek. Skrzynia ukladala sie pare tysiecy kilometrow (raz byla resetowana - serwisowo, wiec moglem ten okres m/w przesledzic). Od TCT na ten moment oczekuje conajmniej takiego samego plynnego i szybkiego dzialania. Tak wiec, jezeli za pare tysiecy TCT bedzie dzialac pod moja noga tak jak ja oczekuje, bez uzywania manetek, przyznam, ze jest conajmniej tak samo dobre jak DSG6. W tym momencie, za dlugo mysli, gubi sie i nie jest tak plynna jak DSG6, ale zauwazam postep, uczy sie (albo ja sie jej ucze), juz przeciaga powyzej 4k rpm kiedy przyspieszam w N bez wciskania gazu w podloge.

    Cytat Napisał fan Zobacz post
    jezdzilem DSG w Skodzie Superb z 2013 roku i powiem szczerze nie bylo czadowo
    Samochodow "demo" nie ma co brac pod uwage, bo tam skrzynia nie ma jak sie ulozyc. Kazdy kierowca jezdzi inaczej, zazwyczaj rura i o, popatrz jak fajnie zmienia biegi. W porownaniu z manualem to wiekszosc jest zachwycona, tak jak wiekszosc uzytkownikow hydrokinetycznych stwierdza, ze dwusprzeglowa jest szybsza

Podobne wątki

  1. Giulietta 1,4 Turbo MultiAir 170PS
    Utworzone przez SirDeav w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:23
  2. [Giulietta] Giulietta 1.4 TB MultiAir TCT - Kasowanie przeglądu!
    Utworzone przez Badsheep w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-12-2014, 15:01
  3. Test Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir według Autokult.pl
    Utworzone przez r.warecki w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 19:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory