Strona 15 z 48 PierwszyPierwszy ... 5678910111213141516171819202122232425 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 475

Temat: Rozrząd 2.2 JTS (P0013,P0014,P0015,P0016, rozciągnięty łańcuch, brak mocy)

  1. #141
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał kac1per Zobacz post
    Podzielę się swoimi doświadczeniami z wymianą rozrządu w alfie 1,9JTS (niecałe 70kkm). Po demontażu osłony rozrządu okazało się że łańcuch wyważający jest w dobrym stanie. Natomiast łańcuch rozrządu okazał się rozciągnięty o dobre pół ogniwa na całej długości (dla sprawdzenia zrobione znaki markerem. W kiepskim stanie było również kółko napędzające na wale korbowym. Ślizgacze jeszcze nie wydarte do znaczników. Kółka na wałkach bez widocznych objawów zużycia. Ze względu na koszty zrezygnowałem tym razem z części oryginalnych. Zdecydowałem się na kompletny zestaw FAI TCK5. I trochę o tym zestawie. Łańcuch OK, kółko napędzające OK, ślizgi OK (mimo pewnych obaw, bo ktoś wcześniej pisał że jeden ślizg mu nie pasował). Mimo że zestaw jest dedykowany do tego silnika, zupełnie inne są koła zębate wałków rozrządu. Rozmiar się zgadza, natomiast jak zresztą było widać na zdjęciu są one bez wariatorów, co w moim przypadku było do zaakceptowania. To czego się nie spodziewałem, to nieco inny napinacz hydrauliczny, nieco dłuższy z cieńszą końcówką a co najgorsze bez sprężyny. W związku z tym napinacz również pozostał stary. Elektrozawory sprawdzone. Sam montaż stosunkowo prosty, dzięki znakom na kółkach, kolorowym ogniwom na łańcuchu (pasującym do znaków) oraz zdjęciom z Autodaty. Miłą niespodzianką był zawarty w zestawie uszczelniacz wału oraz uszczelka pokrywy rozrządu. Dokupić więc trzeba było tylko uszczelkę pokrywy zaworów. Auto złożone i uruchomione. Ciekawe tylko jaka będzie trwałość zmienionego łańcucha, ale i oryginał nie zwala z nóg wytrzymałością. Na razie zalane starym olejem dla wypłukania ewentualnych zanieczyszczeń. Jutro jeszcze zmiana oleju i wczesną niedzielą ruszam w trasę. Kolejna uwaga dotyczy blokad Beta1461/C12A. Pospieszyłem się z ich zakupem (bo okazały się niepotrzebne). Ponadto nie pasują do tego silnika. Ich założenie w sposób wskazany w instrukcji i na zdjęciach jest niemożliwe.
    I jeszcze uwaga dotycząca oleju. Dotychczas jeździłem na dedykowanej SELENII STAR 5W/40. Zmiana maksymalnie co 20kkm, no i oczywiście częściej niż co 2 lata (wcześniej to samo u poprzedniego właściciela (krajowa książka serwisowa). No i po zdjęciu obudowy rozrządu oczom ukazał się wielki syf. Ścianki oblepione sadzą. Nie tego spodziewałem się po syntetycznym oleju zalecanym przez producenta. W związku z powyższym zdecyduję się na zmianę oleju na inny (właśnie czytam forum zastanawiając się nad wyborem).
    Mam jeszcze jedno pytanie. Z tego względu że nowe koła wałków rozrządu w zestawie naprawczym były i tak inne, nie przymierzałem się do tego ale czy wariatory dadzą się zdemontować z kół i czy da się kupić koła bez wariatorów. Moje pytanie wynika z faktu, że zdjęcia oryginalnych kół występują razem z wariatorem a na stronie eper.fiatforum.com gdzie jest możliwość podejrzenia części według danych katalogowych widać gołe koła zębate.

    Na szybko
    w oryginale kola są zintegrowane z wariatorami i nie idzie tego przeskoczyć. Do dostania w ASO only.
    Co do olejow było wielokrotne pisane ze trzymanie się zaleceń producenta jest dobre może u Opla ale nie w silniku zmodyfikowanym przez AR.
    Dochodzi do tego jeszcze specyfika wtrysku bezpośredniego który bardzo szybko wpływa na degradacje oleju. W watku o 1.9 jts były podawane linki w tym temacie jak i o olejach.
    Ogolnie selenia nie jest zla i jest wystarczajaca tylko zmieniaj ja co rok i nie więcej niż 10-15k a jak jeździsz po miescie to jeszcze częściej. Do tego trzymanie poziomu oleju na maks i gra gitara

  2. #142
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał kac1per Zobacz post
    Podzielę się swoimi doświadczeniami z wymianą rozrządu w alfie 1,9JTS (niecałe 70kkm). Po demontażu osłony rozrządu okazało się że łańcuch wyważający jest w dobrym stanie. Natomiast łańcuch rozrządu okazał się rozciągnięty o dobre pół ogniwa na całej długości (dla sprawdzenia zrobione znaki markerem. W kiepskim stanie było również kółko napędzające na wale korbowym. Ślizgacze jeszcze nie wydarte do znaczników. Kółka na wałkach bez widocznych objawów zużycia. Ze względu na koszty zrezygnowałem tym razem z części oryginalnych. Zdecydowałem się na kompletny zestaw FAI TCK5. I trochę o tym zestawie. Łańcuch OK, kółko napędzające OK, ślizgi OK (mimo pewnych obaw, bo ktoś wcześniej pisał że jeden ślizg mu nie pasował). Mimo że zestaw jest dedykowany do tego silnika, zupełnie inne są koła zębate wałków rozrządu. Rozmiar się zgadza, natomiast jak zresztą było widać na zdjęciu są one bez wariatorów, co w moim przypadku było do zaakceptowania. To czego się nie spodziewałem, to nieco inny napinacz hydrauliczny, nieco dłuższy z cieńszą końcówką a co najgorsze bez sprężyny. W związku z tym napinacz również pozostał stary. Elektrozawory sprawdzone. Sam montaż stosunkowo prosty, dzięki znakom na kółkach, kolorowym ogniwom na łańcuchu (pasującym do znaków) oraz zdjęciom z Autodaty. Miłą niespodzianką był zawarty w zestawie uszczelniacz wału oraz uszczelka pokrywy rozrządu. Dokupić więc trzeba było tylko uszczelkę pokrywy zaworów. Auto złożone i uruchomione. Ciekawe tylko jaka będzie trwałość zmienionego łańcucha, ale i oryginał nie zwala z nóg wytrzymałością. Na razie zalane starym olejem dla wypłukania ewentualnych zanieczyszczeń. Jutro jeszcze zmiana oleju i wczesną niedzielą ruszam w trasę. Kolejna uwaga dotyczy blokad Beta1461/C12A. Pospieszyłem się z ich zakupem (bo okazały się niepotrzebne). Ponadto nie pasują do tego silnika. Ich założenie w sposób wskazany w instrukcji i na zdjęciach jest niemożliwe.
    I jeszcze uwaga dotycząca oleju. Dotychczas jeździłem na dedykowanej SELENII STAR 5W/40. Zmiana maksymalnie co 20kkm, no i oczywiście częściej niż co 2 lata (wcześniej to samo u poprzedniego właściciela (krajowa książka serwisowa). No i po zdjęciu obudowy rozrządu oczom ukazał się wielki syf. Ścianki oblepione sadzą. Nie tego spodziewałem się po syntetycznym oleju zalecanym przez producenta. W związku z powyższym zdecyduję się na zmianę oleju na inny (właśnie czytam forum zastanawiając się nad wyborem).
    Mam jeszcze jedno pytanie. Z tego względu że nowe koła wałków rozrządu w zestawie naprawczym były i tak inne, nie przymierzałem się do tego ale czy wariatory dadzą się zdemontować z kół i czy da się kupić koła bez wariatorów. Moje pytanie wynika z faktu, że zdjęcia oryginalnych kół występują razem z wariatorem a na stronie eper.fiatforum.com gdzie jest możliwość podejrzenia części według danych katalogowych widać gołe koła zębate.

    Czolem,
    Pisze jeszcze raz bo wczoraj byl database error i nic z tego nie wyszlo

    Wariatory sa niestety zintegrowane z zebatkami i nie idzie ich dostac poza ASO, niestety
    Ze slizgami jest chyba problem z zestawem z intercarsu, cos tak mi swita ale ty miales inny zestaw. Natomiast co do oleju to po raz kolejny widac ze wymiana co 20k to i tak za duzo dla tego oleju (i pewnie kazdego innego w przypadku jts). Zreszta pisalem juz o tym w watku odnosnie 1.9 jts wiec nie chce mi sie powtarzac.

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...adczen-35.html

    zreszta i nagarze tez bylo juz pisane wiekokrotnie w jts. Zreszta widzialem wpisy na forum bmw ze kolesie pisali ze olej zlewany po przebiegu 30k przypominal smole a nie olej

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...adczen-36.html

    http://www.forum.alfaholicy.org/pora...ancucha-4.html

    W Kazdym badz razie masz nowy lancuch wiec zmieniaj olej nie rzadziej niz co rok i nie wiecej niz po przebiegu 10-15k a jak jezdzisz po miescie to nawet czesciej, dbaj o pelen poziom oleju i bedzie cacy. Wydaje sie ze w przypadku jts sprawdzenie poziomu oleju przy kazdym tankowaniu to nie jest glupia sprawa. Mininalny poziom to wg Tomka Twarodwskiego to 3/4 ponizej tego zle sie wariatory chlodza olejem a jak to sie konczy to juz wiesz. Szerokiej drogi ogolnie

  3. #143
    ZBANOWANY Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    159 1,9 JTS + 146 1,6 TS
    Postów
    226

    Domyślnie

    Ponieważ temat jest dosyć poważny i wygląda na to, że dotyczyć będzie, prędzej, czy później, większości użytkowników JTS-ów, czy dałoby się zrobić oddzielny wątek, z jakimś kompendium wiedzy i co najważniejsze, z przejrzysta informacją na temat części, koniecznych do naprawy rozrządu - bo tutaj zrobił się trochę bałagan - części z IC, pasują, koła nie pasują...
    Może dałoby się to zrobić w pierwszym postcie tego wątku?

  4. #144
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    ja tam nie wiem, watki sa dwa ten i 1.9 jts wymieniony wyzej i jak przeczytasz to wiesz prawie wszystko. To nie watek ar159/brera porady przy zakupie ktory ma ponad 500 odslon ogolnie

  5. #145
    ZBANOWANY Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    159 1,9 JTS + 146 1,6 TS
    Postów
    226

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    wiesz prawie wszystko
    Jak, w znanej reklamie "prawie... robi wielką różnicę"

  6. #146
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    alfa 159 1,9JTS 2006; alfa 146 1,4TS 1998
    Postów
    27

    Domyślnie

    No i miałem się okazję przejechać po wymianie rozrządu do Zakopanego i z powrotem (550 km w jedną stronę). Jest widoczna różnica w przyspieszeniu, nieznaczna w spalaniu (8,5l/100km przy jeździe w okolicach 140km/h, oczywiście w miarę możliwości (trasa przez Warszawę). Ogólnie jestem zadowolony. Ktoś pytał o koszty wymiany. W moim przypadku okazały się niskie. Zestaw rozrządu niecałe 700zł, uszczelki, filtr, olej. Robocizna w zaprzyjaźnionym warsztacie (po kosztach). Ale jestem świadomy że przy następnej wymianie nie będzie tak miło (oryginalne koła z wariatorami) + drugi zestaw łańcucha wyważającego, no ale to mam nadzieję za kilka latek. Jeżeli chodzi o wątki dotyczące tematu rozrządu, to 1,9 i 2,2 ma taki sam rozrząd (te same numery katalogowe części) i rzeczywiście w tym wątku znalazło się wszystko co było dla mnie ważne.

  7. #147
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał kac1per Zobacz post
    8,5l/100km przy jeździe w okolicach 140km/h, oczywiście w miarę możliwości (trasa przez Warszawę)
    Średnia z trasy? Bo w takie chwilowe przy 140 km/h nie uwierzę

  8. #148
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    alfa 159 1,9JTS 2006; alfa 146 1,4TS 1998
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Napisał kac1per
    8,5l/100km przy jeździe w okolicach 140km/h, oczywiście w miarę możliwości (trasa przez Warszawę)
    Średnia z trasy? Bo w takie chwilowe przy 140 km/h nie uwierzę
    Oczywiście że średnia z trasy liczona po zatankowaniu (jazda nocą)

  9. #149
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał kac1per Zobacz post
    Oczywiście że średnia z trasy liczona po zatankowaniu (jazda nocą)
    Nie strasz ludzi Moja średnia z komputera idzie w stronę 10 litrów, ostatnio sporo autostrad było. Po mieście jeżdżę minimalnie, na szczęście do biura mam 10 minut piechotą

  10. #150
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Nie strasz ludzi Moja średnia z komputera idzie w stronę 10 litrów, ostatnio sporo autostrad było. Po mieście jeżdżę minimalnie, na szczęście do biura mam 10 minut piechotą
    U mnie spalanie na trasie Warszawa - Olecko oscyluje wg. komputera między 8,5 a 9,5. Najniższe spalanie wg. dystrybutora wyszło mi 8,3.
    Na trasie jest kilka odcinków expresowych więc miejscami jest gdzie przycisnąć...

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. [159] jts P0014
    Utworzone przez noel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-04-2017, 20:29
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  4. [159] Brak mocy i błąd p0016
    Utworzone przez daffi0808 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 12:21
  5. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory