Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 94

Temat: Turbo padło, zawór overboost ?

  1. #51
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Jakby ktoś był zainteresowany to 2 filmik na playliście pokazuje w bardzo zrozumiały sposób jak pracuje turbosprężarka ze zmienną geometrą.
    http://www.youtube.com/watch?v=AmASU...90AspMrbdvWyXf

    - - - Updated - - -

    Najbardziej zależało mi na zrozumieniu jak działają w praktyce łopatki zmiennej geometrii.

  2. #52
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    czujnik tylko mozna moczyc czy moge go potrzec jakas szczoteczka??Wlasnie go mocze ale jeszcze troche zostalo na nim syfu

  3. #53
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Lepiej tylko płukać. Łatwo to uszkodzić.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    dzieki @sdero.Mocze go od 12.Wymienialem benzynke juz 3 razy.Jutro go zaloze i zobacze co bedzie.

  5. #55
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Podepnę się do tematu choć nie wiem czy nie powinienem założyć nowego.
    Otóż podczas jazdy auto nagle straciło moc, nie chciało się wkręcać na obroty. Po podpięciu do FESa wyszedł błąd P0402 więc myślałem że to EGR i zaślepiłem go pełną blaszką. Nic to nie dało. Po odpięciu przepływomierza auto odzyskało moc ale nie w 100%. Wskazówka doładowania dochodzi do drugiej kreski.
    Kilka dni wcześniej skasowałem błąd P0401.
    Może ktoś rzucić okiem na logi? Wydaje mi się że mam przepływomierz do wymiany ale zanim wywalę kilka stówek wolę się upewnić.
    Dwa pierwsze logi są z podłączonym przepływomierzem (na postoju bo nie bardzo chciała jechać), ostatni z odłączonym przepływomierzem.
    logi.rar
    Aha, gdy odłączę prepływkę nie pojawia się błąd EGR.




  6. #56
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    To są błędy związane z nadmiernym lub niewystarczającym przepływem. Winny jest EGR. Jego trzpień zawiesza się w różnych pozycjach, a jego pozycje odczytuje ECU. Odczytuje też dane z przepływomierza i wie, że np. jest za dużo czystego powietrza, a więc należy wywalić błąd 401. Albo naprawisz lub wymienisz EGR albo usuniesz go programowo.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #57
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Najlepiej więc wywalić go całkiem.
    Gdybym mieszkał w Krakowie nie byłoby z tym problemu, póki co spróbuję go jeszcze rozebrać i wyczyścić.
    Zastanawiało mnie też to, że w logach EGR stoi cały czas na 4%.
    Rozumiem że zaślepienie (bez usuwania programowo) działa tylko przy sprawnym EGR?
    I jeszcze jedno, jak sprawdzić czy kable dochodzące do EGR są ok, jakie powinno być napięcie na pinach, jak się zmieniać?
    Ostatnio edytowane przez jusci ; 23-02-2014 o 09:37




  8. #58
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Nie musisz mieszkać w Krakowie http://www.forum.alfaholicy.org/raba...te_filter.html

    EGR stoi na 4%, bo po prostu się nie porusza. 0-4% oznacza, że EGR jest zamknięty. I w tym przypadku dla ECU masy powietrza i spalin nie będą się zgadzały. Jeśli dostaniesz powietrza np. 800 mg/w, to ECU chce mieć otwarty EGR na 30%. Tymczasem ECU ma informacje o EGR w pozycji 4%. I masz błąd.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #59
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    No dobrze ale czy total muł to mogą być objawy tego o czym piszesz?
    Zastanowię się jeszcze nad korespondencyjnym wyprogramowaniem EGR. Nie ma zagrożenia że coś spapram?




  10. #60
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    Zalozylem czujnik i lipa,wskazowka dalej wychylona na pierwsza kreske wiec musze dziada wymienic i tyle.Pytaniedo kolegi @sdero kupic jakis zamiennik czy tylko oryginal Bosha bedzie sprawowal sie najlepiej??

Podobne wątki

  1. Pęknięta rurka do EGR a zawór overboost
    Utworzone przez rafik. w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-11-2017, 22:51
  2. [159] Zawór overboost
    Utworzone przez MichałAR156 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 14:23
  3. Zawór overboost
    Utworzone przez BB85 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 06-04-2014, 15:25
  4. Zawór overboost
    Utworzone przez kompot w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-05-2013, 22:22
  5. [156] [JTD 16V] Przepływomierz, zawór overboost
    Utworzone przez Huber w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-03-2013, 20:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory