Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 50

Temat: 1.9 JTDm - podczas powolnego przyśpieszania, koło 2000 obr/min występuje szarpnięcie

  1. #31
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał daniell162 Zobacz post
    Zostaje chyba tylko zmienna geometria?
    A jak zachowuje się wskaźnik czujnika ciśnienia doładowania?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A jak zachowuje się wskaźnik czujnika ciśnienia doładowania?
    Podczas delikatnego przyspieszania idzie w górę i w momencie tych nieszczęsnych 2tyś czyli jest wtedy w okolicach 0,8 albo trochę wyżej i wtedy występuję nagły spadek na wskaźniku i zaraz wraca do góry. Przy pełnym bucie idzie na tą przedostatnią kreskę, na chwile delikatnie zafaluje i potem jest już cały czas w jednym miejscu.
    Jaki wniosek?

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Ja tez czasem mam delikatne szarpniecie... EGR zaslepiony, klapy wywalone, czujnik doladowania podmieniony, VGT czyszczony i nasmarowany.

    Sprawdzilbym i wyczyscil turbo... przydalby sie jakis manual dla 2.4 "JAK WYCIAGNAC TUBRO"
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    Ty masz czasami, a ja mam zawsze na każdym biegu z tym, że na 4 już nie czuje się szarpnięcia no ale wskazówka opada. Chyba pozostaje właśnie ta nieszczęsna sprężarka powodem tego poszarpywania.
    Na logach jak dawno temu robiłem to przy spokojnej jeździe ciśnienie doładowania było dużo większe od oczekiwanego właśnie w tym momencie, wtedy nastąpiło zbicie i od nowa się pokrywało, następny bieg i to samo w tym samym momencie dużo większa wartość niż oczekiwana.

  5. #35
    Użytkownik Świeżak Avatar lukosław
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio 2.0 280KM
    Postów
    104

    Domyślnie

    Miałem dokładnie ten sam problem i rozwiązanie okazało się bardzo proste. Kupiłem zaślepkę EGR (z dziurkami) i zabrałem się za montaż. Okazało się, że był już zaślepiony przez poprzedniego właściciela o czym nie wiedziałem. Jak już jednak miałem zdemontowany EGR to go dość dokładnie wyczyściłem, wypłukałem benzyną ekstrakcyjną itp. Wnętrze było pokryte tylko niewielką warstewką nagaru. Po zmontowaniu problem całkowicie ustąpił. Już prawie rok jeżdżę i nie stwierdziłem ani jednego szarpnięcia.

  6. #36
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tak, ale Kolega wyżej ma zaślepiony EGR.
    daniell162 jak zdecydujesz się na regenerację turbiny to daj znać czy pomoże
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #37
    Użytkownik Świeżak Avatar lukosław
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio 2.0 280KM
    Postów
    104

    Domyślnie

    Jak już wspomniałem, też miałem zaślepiony EGR a mimo to problem występował. Pomogło najzwyklejsze czyszczenie. TO tylko wskazówka, bo wiele pracy przy tym nie ma, a może się okazać dość pomocna w niektórych przypadkach.

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    @daniel i reszta.
    Falowanie wskaźnika doładowania będziecie mieli. Większość turbin w samochodach na rynku jest "kiepska". Po drugie nagłe przyspieszenie od niskich obrotów jeszcze bardziej wzmaga amplitudę pierwszej górki. Jedno przebicie (wahnięcie wskazówki) to nic strasznego, ważne żeby szybko się ustabilizowało. W sytuacji nie pomaga również niezbyt dobrze napisane mapy sterowania overboostem.

    Dwa przykłady w załącznikach, obydwa jak najbardziej akceptowalne. Taki gładki przebieg doładowania to "biały kruk"
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	turbo akceptowalne.png
Wyświetleń:	209
Rozmiar:	26.0 KB
ID:	122835   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	turbo ideal.png
Wyświetleń:	228
Rozmiar:	18.2 KB
ID:	122836  

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #39
    Użytkownik Embrion Avatar Tomek998
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    AR 159 1,9 JTDm 16V
    Postów
    21

    Domyślnie

    Właśnie wróciłem z serwis fiata w suwałkach, chłopaki chyba zdiagnozowali problem - to klapy wirowe! Będę pisał jak laik bo nie mam nic wspólnego z mechaniką i nie znam się na tym wogóle. Odłączyli kostkę i klapy teraz nie działają z tego co zrozumiałem, wyskoczył błąd na wyświetlaczu ale auto nie szarpie i idzie jak burza. Teraz chyba muszę wogóle usunąć te klapy bo chyba nie powinienem tak jezdzić z odłączonymi?
    Może wiecie kto w okolicach Olecka, Olsztyna czy Białegostoku robi taki zabieg chodzi mi o profesjonalny zabieg a nie jakies chałupnictwo. Wiem, że słynny Tomek z Krakowa sprawę załatwia ale to ode mnie ponad 600km.

  10. #40
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Ja znam ale to 150km od ciebie

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. [159] drgania nadwozia podczas przyśpieszania ar 159
    Utworzone przez Yoshi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-03-2021, 13:08
  2. JTDM 16V przeciąganie obrotów podczas przyśpieszania
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 15:21
  3. Wybracje samochodu podczas przyśpieszania
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 23-07-2015, 13:10
  4. [156] Szarpanie podczas przyśpieszania
    Utworzone przez Jerol w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 19:49
  5. Drgania podczas przyśpieszania i temperatura
    Utworzone przez mariuszmanek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-10-2010, 19:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory