Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 45

Temat: Głuche pukanie na wolnych obrotach na zimnym silniku

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar Tomaszzz
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Berlina 159, 06, 2.4 Turboklekot
    Postów
    131

    Domyślnie

    U mnie słychać cały czas na zimnym(nawet jak wskazowka od temp troche się podniesie to dalej puka) dopiero jak jakoś czas pochodzi, z 20minut to przestaje, albo jak złapie wyższa temp, tzn powyżej polowy.
    Jak było zimniej to mocniej pukalo, a teraz jak juz jest ciepło to i tak puka i to od razu po odpaleniu. Jak sprawdzałem korekty wtryskow to były dobre(ale na ciepłym silniku)

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Mam taki sam problem. Przy zimnym silniku słychać takie stukanie jak opisujecie. Tylko Panowie.... piszecie że to może być dwumass a ja wam powiem że to mało prawdopodobne ponieważ ci którzy maja z tym problem na zimnym silniku dodając minimalnie gazu stukanie znika, jak by coś wypadało z rezonansu, tak samo dzieje się przy szybszym albo może mocniejszym ruszeniu kierownicą w prawo lub lewo, dzwięk chwilowo ustaje. Słychać go z kabiny i dla tego jest problematyczny w lokalizacji.

  3. #23
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,791

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frryk Zobacz post
    piszecie że to może być dwumass a ja wam powiem że to mało prawdopodobne ponieważ ci którzy maja z tym problem na zimnym silniku dodając minimalnie gazu stukanie znika,
    Pod większym obciążeniem łatwiej silnik wyważyć, czyli dwumas ma mniej "do roboty". Dotyczy to również sytuacji skręcania kierownicą - zauważ, że obroty na tą chwilę się podwyższają. Zdiagnozować można łatwo - wciśnij sprzęgło, jeśli dźwięk nie ucichnie, to wtedy masz pewność, że to nie koło dwumasowe.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #24
    Użytkownik Świeżak Avatar Tomaszzz
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Berlina 159, 06, 2.4 Turboklekot
    Postów
    131

    Domyślnie

    No dokładnie, a ze nie cichnie to mi się wydaje ze to może być to koło pasowe, zajrze tam robiąc kolektor

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

  5. #25
    Użytkownik Świeżak Avatar Tomaszzz
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Berlina 159, 06, 2.4 Turboklekot
    Postów
    131

    Domyślnie

    Kolo pasowe jest w idealnym stanie wizualnym, zadnych spekan gumy, nic, teraz czas na sprezarke klimatyzacji. A im cieplej się robi tym słabiej stuka.

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Dalej mam ten sam problem co Ty. Wymieniałem rozrząd kompletny i przy okazji koło pasowe, napinacz alternatora i pasek. Jedynie co mi pomogło to podczas odpalania nie słychać pisku paska i tego szarpnięcia. A stukanie pozostało ;/ tyle że ono znika u mnie przy ruszeniu kierownicą albo wciśnięciu sprzęgła.

  7. #27
    Użytkownik Świeżak Avatar Tomaszzz
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Berlina 159, 06, 2.4 Turboklekot
    Postów
    131

    Domyślnie

    Może 2masa w takim razie albo maglownica Oo
    U mnie jest teraz taki problem, że padla mi sprezarka klimatyzacji, nie mogę jej włączyć, bo wyje tak jakby jej koła się zatrzymywały paski się po nich slizgaly Oo

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

  8. #28
    Użytkownik Świeżak Avatar Tomaszzz
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Berlina 159, 06, 2.4 Turboklekot
    Postów
    131

    Domyślnie

    Wyłączyć*

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Ja zlokalizowałem ten dźwięk u mnie w aucie. Dochodzi on z prawej strony od kierowcy. Jak otwierasz maskę to między nadkolem a pompą na samej ściance grodziowej jest taka jak by czarna nakrętka z której wychodzą dwa przewody. Jeden z nich jest metalowy a drugi chyba w oplocie. U mnie to te g***o wydaje ten dźwięk ;/

  10. #30
    Użytkownik Świeżak Avatar Tomaszzz
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Berlina 159, 06, 2.4 Turboklekot
    Postów
    131

    Domyślnie

    Przecież kierowca siedzi po lewej, przynajmniej w Polsce

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-12-2014, 12:48
  2. Głuche stukanie na zimnym silniku...
    Utworzone przez konkret_2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-06-2014, 19:02
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-05-2014, 23:34
  4. Bella gaśnie na wolnych obrotach przy zagrzanym silniku:(
    Utworzone przez mati9201 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-05-2014, 18:23
  5. [159] Na zimnym silniku brak mocy na wolnych obrotach. Diagnostyka - błąd 5 cylindra w 1.9?
    Utworzone przez Smigi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-01-2010, 08:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory