Dobrze pooglądaj otwory w zwrotnicach bo mogą być wyrobione i w tedy wymiana wahacza nie wiele zmieni.
Dobrze pooglądaj otwory w zwrotnicach bo mogą być wyrobione i w tedy wymiana wahacza nie wiele zmieni.
Ale w zeszłym roku wymienialem zwrotnice. Fakt że na używana ale wygladała bardzo dobrze
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Można to w łatwy sposób sprawdzić na podnośniku, trzeba podważyć zwrotnicę na wahaczu i obserwować czy jest luz choć minimalny.
Jak tego nie można zauważyć sprawdzając zawieszenie na kanale!!!!!!
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
u mnie też tłukło ostatnio w zawieszeniu okazało się że drążek stabilizatora był walnięty, ale po wymianie dalej stukało i okazało się że gwint w uchwycie wachacza do sanek był wyrobiony i mało śruba mocująca nie wypadła, po zrobieniu kontry i dokręceniu wszystkich śrub przestało stukać
Typowy objaw jak kowal od starych VW bierze się za alfowe zawieszenie, tulejki dociąga się z 70Nm, a nie 130Nm jak w starych passatach, a to jest naprawdę duuża różnica.
Na pewno masz dobry wahacz? Przypadkiem mogłeś kupić taki od starszego Tipo/Tempra (przed 93) ze sworzniem 15mm, a do 145/146, 155,delty, potrzebne są takie ze sworzniem 17mm.
A dlaczego mieli by uznać winę wahacza skoro masz luz na mocowaniu wahacz-zwrotnica?Tu winny jest ten który montował,nie koniecznie teraz.Możliwe że już było wcześniej wyrobione a montując teraz nie zwróciłeś na to uwagi że sworzeń wchodzi zbyt luźno w zwrotnicę.I to raczej nie wahacz a zwrotnica jest do wymiany.Możliwe też jest to co pisze kolega GrimlocK.
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.