Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 50

Temat: Półsyntetyk>Syntetyk = Co grozi ?

  1. #31
    Użytkownik Embrion Avatar Ozzy.
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    10

    Domyślnie

    Wiele zależy od tzw. kultury jazdy. Jak będziesz więcej deptał to więcej zużyje oleju i jego barwa będzie ciemniejsza przy wymianie i odwrotnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    No właśnie jestem ciekaw jak będzie wyglądał. W mojej poprzedniej 2.5 olej (10W40) po 10tys. podczas wymiany był zawsze ciemno-pomarańczowy. Nigdy nie był czarny, jak w innych autach które miałem. Zawsze mnie to dziwiło. Podobno syntetyk lepiej płucze silnik, więc jestem ciekawy jaki będzie miał kolor ten obecny 5W40. Swoją drogą pamiętajcie, że jeżeli dolewam 500ml co powiedzmy 2 tys km to jednak nie jest to bez znaczenia

  2. #32
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    No widzisz, i tu się waham. Millers podaje interwał 20tys. Ja zmieniam co 10tys. Z tego co wyczytałem z sieci, oleje takie jak Millers sporo dłużej trzymają swoje parametry, poza tym one już na starcie są lepsze od np. Mobila 3000 którego mam teraz. Wniosek z tego taki, że Millers może mieć nawet lepsze parametry po tych 20tys. niż Mobil3000 po 10tys.

    Jeżeli miałbym zmieniać tego Millersa co 10tys. to raczej mnie nie stać. Ale co 20tys. to już nie tak dużo dokładam i warto rozważyć
    Co prawda mobil to w sumie jeden z najgorszych jaki możesz lać ale z kolei millers to druga skrajność. Nic do niego nie mam. Sam leję lepszy olej.Ale nie dajmy się zwariować. Widzę na forum ostatnio taką propagandę że jak nie lejesz oleju za 2-3 stówki to jesteś złem. Nie przesadzajcie panowie. Są oleje kiepskie, dużo dobrych i te najdroższe, niekoniecznie warte ceny. To jak z garniakiem. Oczywiście możesz wydać całą wypłatę (albo dwie) na pradę ale uwierz że to nie ma sensu. Poza szpanem nic nie uzyskasz. Tak samo z olejem. Chcesz mieć lepszy to kup lepszy i dalej zmieniaj co 10tys.
    Przecież jest tyle na prawdę dobrych olei za rozsądne ceny.

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    marek - co do porównania Dobrze to porównałeś bo teorytycznie każdy garniak wyglada identycznie
    Sam leję elfa i sobie chwalę nic się nie dzieje, a przecież to też jest olej


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  4. #34
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Tutaj jeśli komuś się przyda (tak jak mi)

    10W 40 to klasyfikacja lepkościowa oleju silnikowego.

    Na opakowaniu każdego oleju silnikowego można znaleźć oznaczenie lepkości według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 12 klas lepkości:

    6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W,
    6 klas letnich: 20, 30, 40, 40, 50, 60.
    Klasy zimowe ustalone są według następujących cznników:

    maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej minusowej temperaturze
    graniczna temperatura pompowalności
    minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
    Klasy letnie natomiast wg.:

    minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
    maksymalna lepkość w temperaturze 100°C
    minimalna lepkość w temperaturze 150°C i obciążeniu ścinającym równym 106/sec (HTHS)

    W przypadku olejów całorocznych muszą być spełnione kryteria dotyczące części letniej i zimowej. Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z lepkością oleju.

    Liczba „W"

    0W..., 5W..., 10W..., 15W..., 20W...

    Pierwsza liczba - a więc np. 0 lub 5 czy 10, 15 ...itd., mówi o tym jak płynny jest olej przy zimnym silniku („Liczba W" = Winter czyli zima) czym niższa liczba „W", tym bardziej płynny jest olej w niskiej temperaturze. Tym lepiej dla silnika. Szybciej zaczyna wędrować po zimnym silniku a tym samym smarować zaraz po „uruchomieniu". Jednym słowem chroni go przed zatarciem w lodowate dni.

    Przy opisie lepkości możemy stwierdzić, czym liczba oznaczająca lepkość jest większa, tym olej jest mniej płynny = bardziej lepki np. 15W, 20W (w ostrą zimę o konsystencji miód, smoła) Poruszenie współpracujących części w silniku np. w -20 jest mocno utrudnione
    Druga liczba...po liczbie „W"

    np 30, 40, 50 lub 60 podaje płynność oleju przy wysokiej temperaturze.

    Także tu obowiązuje zasada - czym niższa liczba w oznaczeniu, tym lżej pracuje silnik, jednak także - czym wyższa ta liczba - tym bardziej może być obciążony silnik. Jest to warstwa chroniąca silnik przed zatarciem (film olejowy)

    Oleje, które pokrywają tylko jedną klasę lepkości SAE nazywamy olejami jednosezonowymi (monograde) np. SAE 30, 40 albo SAE W30, SAE 40 albo SAE W40 itd.

    Oleje, które pokrywają kilka klas lepkości nazywamy olejami całorocznymi albo wielosezonowymi - wspomniane wcześniej SAE 10W-40. Znaczone są zarówno: klasa lepkości przy zimnym starcie (pierwsza liczba W), jak i klasa lepkości przy wysokiej temperaturze (druga liczba po liczbie W). Te dwie klasy dzielone są litera W, z tego wynikają oznaczenia jak np.:

    SAE 15W40, SAE 0W30 albo 10W60

    Pozdrawiam!


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  5. #35
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ozzy. Zobacz post
    Wiele zależy od tzw. kultury jazdy. Jak będziesz więcej deptał to więcej zużyje oleju i jego barwa będzie ciemniejsza przy wymianie i odwrotnie
    Sęk w tym, że jak jeździłem 2.5 to mi nieco mocy brakowało, więc praktycznie co dzień silnik zaliczał wycieczkę na 6500
    Ale z drugiej strony.. nie przeciążałem go na niskich obrotach
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #36
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Takie wciągnięcie oleju 300ml na 1000km chyba złe nie jest ?
    To wina oleju czy po prostu delikatnego przedmuchu gdzieś ?
    Ale to jak mu konkretnie deptałem po mieście


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    U mnie w jtd na bagnecie nie widać ubytków między wymianami, więc te 0,3l/1000km to nie mało. W benzynowym silniku bym się nie przejmował ale w turbodieslu przyglądnął bym się turbinie dla świętego spokoju, szkoda aby dostał choroby szalonych diesli.

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    viader, ale moja Alfina często jeździ po mieście i często widzi 4tyś rpm


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  9. #39
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To co się dziwisz? Popatrz przy tych 4rpm w lusterko to będziesz wiedział gdzie ten olej nic tylko pogratulować butowania gruźlika na mieście

  10. #40
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    marek230482, auto nagrzane, jazda bardziej wieczorkiem nie w tych temp co teraz w ciągu dnia to po pierwsze i stary bez urazy, ale ja jestem zapewne młodszy niż TY i TY swoje już pewnie ZAORAŁEŚ służbowymi

    A jak ma mój dieselek być zamulony krótkimi dystansami po mieście emereycką jazdą to podziękuje.

    Bo jeździe zawsze czekam dokładnie 4 minuty i dopiero fure gasze obojetnie jak jest na dworze cieplo

    P.S Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą bo obficie leciała i teraz przez ten tydzień nic nie zaobserwowałem w ubytkach, a robię dużo km


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

Podobne wątki

  1. Czym grozi zerwanie paska wielorowkowego 2,4 JTD 136 KM
    Utworzone przez bigneno w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-12-2013, 13:09
  2. [GTV] Syntetyk czy półsyntetyk
    Utworzone przez Oktan w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 21:45
  3. Selespeed - wyładowanie akumulatora, co mi grozi?
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 00:35
  4. olej mineralny na półsyntetyk??
    Utworzone przez dududs w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-09-2009, 14:43
  5. [156] Wyjmowanie akumulatora - czyms grozi?
    Utworzone przez alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-01-2008, 19:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory