Strona 97 z 158 PierwszyPierwszy ... 4787888990919293949596979899100101102103104105106107147 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 961 do 970 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #961
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    dlatego zrobiłem sobie sniffera dla Can, mam dość walki z can analizatorem....
    sniffera zrobiłem na Arduino R3 oraz shield CAN, cena 53 zł + 33 zł + program....
    jednak ten malutki arduino bez maski to cienko przędzie....
    no i są efekty, ściągam eeprom z licznika, bsi, klimatyzacji....
    a tyle sie pitoliłem z tym can analizatorem....

  2. #962
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    po co autor Can analizatora dodał log, co ten log loguje do pliku tekstowego?
    Zakładam, że po to, aby wybrać na com-ie interfejs i aby logował z MESa. Ponieważ, nie mogę się połączyć z modułami poprzez MES to nawet jak wybiorę na com interfejs to nic nie loguje. Nie mogę tego sprawdzić. Ale jak wybiorę com == analizator, to oczekiwałabym, że pokaże to co sobie przefiltruję, a nie można jednocześnie logować i oglądać w monitorze. Jakby całą historię. Tak, by nie trzeba było kopiować do schowka. Jeśli dołącza do 7, tzn.: że idzie jedną nitką, że wcześniej określone wiadomości CAN konweruje na K-line, a wtedy to chyba się nie da rzeczywiście wykorzystać analizatora CAN. Nawet jak wybiorę com intefejsu, to i tak nic z tego nie będzie. Jedyna chyba nadzieja na obwodzie, że coś zobaczę, ale wpierw muszę się połączyć poprzez interfejs, aby wymusić przepływ danych z węzłów do BC i patrzeć na węzłach i na złączu, monitorując oscyloskopem inne linie. Może być jednak tak, że to się nie da... Poza tym mam tylko dwa chwytaki cęgowe, a potrzebuję 4, aby podczepić się pod piny we wtyku interfejsu. Taki mam pomysł. I weekend mi wypadł. Nie wiem też, czy autoscope 1 pokaże C-CAN, a bez oscyloskopu, to nie będę wiedzieć, gdzie podłączyć analizator. Kluczowe jest, czy się połączę, nie mam wykluczonego interfejsu, ani programu.

    To mnie zaciekawiło. Nawet jak się łączyłam to tam był pewien bałagan. Niby na 120001 odpowiada negatywnie, ale nie wiem. Może to całkiem niepotrzebne działania, motywem wiodącym w GT jest układ korbowodowo-tłokowy.

    A co mnie jeszcze nurtuje, to, to jak taki programista generuje ramki, bez testera? Musi to być jakoś możliwe. Oraz jak logować analizatora pod MES, czy alfaOBD?

    No gdybym mogła połączyć się z modułami, pewnie nie korzystałabym z analizatora CAN. Chodzi o to, żeby ustalić przyczynę tego stanu rzeczy, z użyciem oscyloskopu i analizatora. Na razie idzie mi tak sobie, ale wierzę, że to ma sens. Jak nie w tym przypadku, to kiedyś indziej.

    Ale czy ja wiem, wiemy przynajmniej, że jest łączność między licznikiem, a BC i ECU oraz licznikiem, a sterownikiem klimatyzacji. Licznik ma łączność ze wszystkim. NCL odbiera dane z licznika, czy z węzła drzwi odbiera - nie wiem. Powinien zmienić parametry temp. na klimatroniku np.: przy otwartej szybie. Nie sprawdzałam co się dzieje wtedy. Zobaczę. Nigdy się nie zastanawiałam, czy klimatronik działa poprawnie, po prostu działa. A czy NCL coś powinien wysyłać do BC, to nie wiem. Nie wysyła, bo nie ma reakcji na działania na klimatroniku. Zakładałam, że to jest komunikacja dwustronna i że każdy węzeł CAN B, będzie się ze sobą komunikował poprzez BC. I że poprzez BC będzie możliwa wymiana danych między CAN C i B. I ona jakaś jest, bo licznik odbiera dane. Tylko my C widzimy na linii K, na złączu. Wiemy też, że linie szeregowe funkcjonują poprawnie, możemy się poprzez nie komunikować. Nie możemy ich na ten moment dekodować. Jest problem z komunikacją z magistralą CAN BUS, na złączu diagnostycznym. CAN nie zobaczymy tam. Nie wiem, dokąd lub skąd idzie linia K do NCL, bo piszą, że diagnostyka poprzez B CAN. Nie mogę tego ustalić. Słabym punktem nadal jest interfejs i program. Muszę to pewnie sprawdzić.

    Piszą, że jak jest zwarcie H i L lub A i B, to interfejs sieciowy traci komunikację. Piszą też, że awarie bramki nie powodują żadnych objawów w samochodzie oprócz braku komunikacji z magistralą. Ale tego nie umiem sobie wyobrazić. Kluczowa jest ta oporność, ale nie mogę znaleźć protokołu jak zmierzyć między liniami i gdzie, a Wy nie chcecie mi powiedzieć.

    Łączenie z ABS, wszystko ważne info idą po 7, po 6 i 14 idą info z licznika. Test kontrolek – na 7, na 6 i 14 tylko załączenie kontrolki na liczniku + sygnał dźwiękowy. Tak więcej to na razie nie patrzyłam, ale można cofnąć, np.: poziom paliwa, do stanu z poprzedniego badania. Robiłam testy w jeździe, ale nie patrzyłam, czy zmieni wskazania na liczniku vss. Jest taki parametr z CAN – rpm. Tego nie widzę. To co można zrobić, to zidentyfikować wszystkie ramki, aby wiedzieć, co która powoduje. Po co – jeszcze nie wiem. Ale to jednak jest jakiś obraz funkcji elektrycznych, w postaci logicznej.

    Maksymalnie 5 ramek do sieci CAN udało mi się wysłać z jakimś efektem, tyle ile jest filtrów. W tym układzie – nie ma co wrzucać do nadajnika za dużo, ponieważ i tak sieć nie zareaguje, bez nałożenia filtra? Wam działa bez filtrów?

    Chciałam zobaczyć analizę UART w autoscope linii K, ale nie ma panelu dla tych skryptów. Kończy analizę, a nic nie można zobaczyć. W jakiejś ich instrukcji widziałam, że na dole powinien wskakiwać panel stosowny. Jak go uruchomić? Nawet jak źle pokaże, to chciałam zobaczyć.
    - trochę szkoda, że picoscopa nie wykorzystałam w pełni, w tym zakresie.

    PS) A nie możecie pomierzyć napięć w Julce na pinach złącza i mi podać? To bym sobie mogła lepiej wyobrazić różne rzeczy?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 01-04-2014 o 01:51

  3. #963
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    dlatego zrobiłem sobie sniffera dla Can, mam dość walki z can analizatorem..
    - mi tez po woli nerwy wysiadaja z tym analizatorem.
    - co podpięcie do auta to wszystkie moduły sie odzywają, can je blokuje.
    - 1 sekunda pracy analizatora i juz program jest zapchany.
    - autor chyba sie skupia na golfach, volksagenach i licznikach na stole, to tyle z youtuba.
    - a potem naturalnie kasuj błędy we wszystkich modułach.
    - jakis potencjał ten analizator ma ale to raczej wersja beta na dzisiejsze czasy.
    - sniffer fajma rzecz, jak działa.
    - tylko Arduino to taka mała zabaweczka, jak ECAN nie dał rady z analizatora to co może zrobić R3 ?
    - do licznika to chyba nie można się dostać aby zczytać jego eeprom, nawet oprogramowanie Smok tego nie robi.

    A nie możecie pomierzyć napięć w Julce na pinach złącza i mi podać? To bym sobie mogła lepiej wyobrazić różne rzeczy?
    - pomierzyć można tylko to całkiem inny samochód, nie ma linii K, wszystko na CAN B i C.
    - tez czasami nie mam dostępu do pewnych modułów w aucie, np. teraz nie mam dostępu do radia po linii CAN i nie wiadomo dlaczego.
    - osobno radio działa, bo tak to zostało zaprojektowane.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 02-04-2014 o 06:48
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #964
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Jak można, to może po prostu zmierz, te co są w Julce. Chciałam zobaczyć B-CAN i C-CAN.

    Klimatronik nie ma raczej łączności z węzłem drzwi - po otwarciu okna w jeździe nic się nie zmienia.

    Gdy podałam mu log z jazdy z jednego ID – ECU wywaliło komunikaty VDC i EBD i to może i słusznie, bo koła stały w miejscu.

    Z tym, że wywołałam także komunikat z disla… a to nie wiem czemu… ECU uznało, że zmienił się silnik.

    Nie wygląda, żeby robił zwarcie linii. Z pozycji kluczyka - MAR.

    http://youtu.be/2x2kBLNNE6M
    http://youtu.be/OL6TY5fQXu8
    http://youtu.be/72rDwn23PVY

    FF 00 też mu dawałam i też odpowiadał negatywnie. 0600 tam coś było.

    Nie wiem, ale wydaje mi się, że jeśli zbagatelizuję brak komunikacji, to nie będzie słuszne. Muszę spróbować to wyjaśnić, najlepiej przed otwarciem silnika. Czy zdążę, nie wiem.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	can_anal_1.jpg
Wyświetleń:	237
Rozmiar:	58.8 KB
ID:	126947   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	can_anal_2.jpg
Wyświetleń:	70
Rozmiar:	52.9 KB
ID:	126948   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	can_anal_3.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	51.7 KB
ID:	126949   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	can_anal_MAR-RUN.jpg
Wyświetleń:	56
Rozmiar:	32.7 KB
ID:	126950  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 02-04-2014 o 00:19

  5. #965
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po pierwsze należy wyczyścić odstojnik wody w torze paliwa.
    - po drugie chyba masz uszkodzoną jedną lub dwie świece żarowe, tak wynika z komunikatu.
    - po trzecie ten skrypt do sprawdzania licznika przekaż autorowi programu can analizator, niech dołączy do zestawu emulatorów.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #966
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki.
    Masz jednak niezwykły dar sprowadzenia mnie na ziemię, jak sobie latam w obłokach.

    Raczej może moduł świec żarowych. Albo sekwencja „zimowa” disla. Kłopoty z odpaleniem na zimnym silniku… z powodu zamarzającej wody w filtrze paliwa. Można różnicować poprzez EI-Power, jak odpali. Z tym, że jest ciepło, a ja nie mam disla… ani też filtra paliwa… Mam za to komunikaty stosowne, co oznacza, że liczydło jest uniwersalne.

    No, na to wygląda, że to moduł wyświetlacza. Moduł wyświetlacza pracuje poprawnie, podobnie jak zestaw wskaźników. Wykonały się niektóre diagnostyki aktywne wyświetlacza i panelu instrumentów. Tylko czemu akurat się wywołały te absurdalne komunikaty? Myślałam, że BC odpowiada za kontrolki, a za komunikaty ECU. Że bez ich wiedzy nie pokażą się na liczniku. Myślałam, że ECU odebrało informacje i nakazało załączenie komunikatów, ponieważ wrzuciłam ramki z jazdy i to mu nie pasowało.

    Wywołał się chyba moduł ABS, bo pojawiła się kontrolka EBD, a ona jest w testach aktywnych ABSu. To zresztą mogę sprawdzić. Można zobaczyć co się dzieje na linii K w tym samym czasie. Gorzej z linią C-CAN. Tak samo, jak odpowiedź na FF 00. Aktualnie mam błąd światła pozycyjnego i błąd silnika. Błąd światła pozycyjnego powinien być w BC chyba. Zobaczę, co odpowie.

    Jeśli można to załączyć poza kontrolą ECU i BC, tzn.: że nie odpowiedziały - BC, węzeł drzwi, węzeł silnika, węzeł klimatyzacji, węzeł bagażnika oraz węzeł hamulców. Nie wiem, jak je wywołać. Jeśli uda mi się ruszyć analizatorem funkcję TRIP, to będzie znaczyło, że odezwał się węzeł silnika i może hamulców. Tylko, że to linie C-CAN. Jeśli uda mi się uda wyzerować podświetlanie LEDowe klimatronika wywołam sterownik klimatronika. Nie wiem jak wywołać parametry widoczne w panelu instrumentów w MES?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 03-04-2014 o 02:23

  7. #967
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    EBD to chyba nie ma po prostu w MES w panelu instrumentów tego testu, bo linia 1 ze złącza diagnostycznego na oscyloskopie nie pokazała żadnej ramki. Chyba, że trzeba patrzeć oscyloskopem w innym miejscu, poza złączem. Czy licznik załączyłby też kontrolki i komunikaty w czasie jazdy? Bo mnie nurtuje, że jednak nieprzypadkowo załącza kontrolki. W jeździe jak zbierałam ramki kontrolki się jednak nie włączały.

    Tylko spowodowałam stopniowe przygaszanie podświetlania ledowego wyświetlaczy klimatronika i jego włączanie i wyłączanie. Brakło mi ranki jednej z modułu wyświetlacza. Gdyby była to chyba po prostu sprawdziłabym działanie modułu wyświetlacza oraz tą linię B-CAN. Parametrów tego węzła i innych testów to nie mogę wywołać.

    TRIP, to też nie tak jak myślałam, bo wciąż byłam w module wyświetlacza. Owszem zmieniał spalanie chwilowe (bo ramek chyba było mało, by zmienił inne) oraz zwiększał przebieg km. To test modułu wyświetlacza. Gdyby nie działało TRIP i tak, by wyszło można by wykluczyć moduł wyświetlacza i skoncentrować się na uszkodzeniu linii C-CAN lub może BC. Tylko, że nie wiem, jak funkcje niektóre aktywować, te co się ustawia?

    Były jednak wcześniej parametry niektóre z BC, otwarte/zamknięte drzwi. Nie udało mi się testów wywołać z BC, ani innych węzłów, jak na razie.

    Mam chyba trochę za krótkie logi z jazdy.

    http://youtu.be/9Mj1qob9a3g
    http://youtu.be/Q6ag0daWeho
    http://youtu.be/raV1SUiQmYE

    PS) Na terminalu na pytanie FF 00 daje odpowiedź negatywną, nawet dla błędu silnika. A miał w ten sposób sprawdzać wszystkie moduły. Chyba, że coś pokręciłam? Może muszę doczytać. Tak, więc nie wiem jak wywołać kod błędu żarówki światła pozycyjnego na terminalu?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	terminal_1.jpg
Wyświetleń:	58
Rozmiar:	48.8 KB
ID:	127094   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	terminal_2.jpg
Wyświetleń:	58
Rozmiar:	54.0 KB
ID:	127095  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 04-04-2014 o 00:08

  8. #968
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Winny okazał się interfejs. Teraz mam odpowiedni. Łączę się z modułami CAN jak wcześniej, tymi programami co miałam.

    Wrzuciłam sekwencję startową dla jednej ramki – OFF-MAR-ON-OFF, ale dwa razy, trzy razy. I wtedy wyrzucił komunikaty z disla. Ta sama sekwencja na jałowym powoduje wyrzucenie komunikatu niskiego ciśnienia oleju. Tak myślę, że już chyba za dużo komunikatow po CAN nie wyrzuci. Może jeszcze info o tym, że kończy się paliwo i komunikat przy skrajnie niskim napięciu aku w jeździe, gdy potem odłącza pewne rzeczy. bo o ile pamiętam, to chyba odłącza te po CAN.

    Więcej nie sprawdzałam, wczoraj dopiero odebrałam samochód. Miałam pewne problemy z GT innej natury, ale zostały wyeliminowane.

    Nad patrzeniem na linie C-CAN w węźle silnika (ECU) to się jeszcze zastanawiam, bo idą dwie linie C. A nie do końca mogę dojść jak one funkcjonują, dlatego, że są tylko na jednym schemacie. Chyba czujnik skrętu i pompa paliwa elektryczna –czujnik poziomu paliwa. Silnik i układ paliwowy (zasilania) są poza jakąkolwiek kontrolą magistrali. Inaczej pewnie udałoby mi się unieruchomić GT poprzez CAN. I może by można odłączyć wtrysk eletronicznie do Px. Chyba, bo większość danych w tym zakresie – to dane niedostępne.
    - z tego wszystkiego nie działa chyba poprawnie TRIP, bo TRIP == TRIPB i za wyjątkiem tego, że TRIP B można zresetować niezależnie, to tam się nic nie dzieje. TRIP B nie resetuje się sam, ani po dłuższym postoju, ani po dniu. To jakoś nie widzę za bardzo sensu, aby były dwa TRIP.
    - same wyniki po połączeniu, to nie wiem. Bo za wyjątkiem ksenonów i radia, to nie wiem, czy powinno być, aż tyle węzłów nieaktywnych. Które powinny być aktywne, a które nie?
    - reszta to zobaczę teraz, kiedy mogę się połączyć.

    Nie mogę, nic wysłać do producenta, ponieważ on, owszem powiedział mi, że chce ramki, ale że muszą być wszystkie i dokładnie opisane. A nie wiem jak je opisać. Poza tym mam tylko kilka ramek pojedynczych co wiem, co robią. Większość, to wrzuty całych sekwencji. W sumie nie wiem, co mu wysłać.

    Jeszcze czytam i zastanawiam się nad jakimiś dodatkowymi testami na wykluczenie układu paliwowego, albo potwierdzenie układu korbowodowo-tłokowego. Obydwa układy chyba będą najsłabsze w dłuższym teście na wysokich rpm. Jak na razie za wyjątkiem nieprawidłowego wykresu prądowego pompy paliwa, wydaje się, że wszystko w układzie paliwowym funkcjonuje poprawnie. Tylko, że o tym wykresie nie ma z kim porozmawiać. Błąd p1173 wyrzuca podczas swobodnego opadania rpm na biegu, zazwyczaj w momencie (rpm) zmianu loop lambda. I teraz jest jakoś bezsensownie, bo usterka jest na tyle dziwna, że nie ma p030x, a zarówno usterce układu paliwowego, jak też silnika powinien on towarzyszyć.

    Układ korbowodowo – tłokowy. Ta teoria nie znajduje uznania wśród mechaników. A ja innej nie potrafię znaleźć.

    Mam wyrzuty sumienia, że nie udało mi się zbadać spalania stukowego. Tylko, że nie wiem jak to zrobić, a to ma kluczowe znaczenie. Nie że sam czujnik, bo korekty rozjeżdża bankami. Ale, gdyby ECU uważało, że jest spalanie stukowe, bo popychacz kłapie, zawory, korbowody pracują nierówno? to wtedy nie potrafiłoby „wykalibrować wtryskiwaczy”. Tylko, że jak to się ma akurat do rozjechanych korekt i do tego obrazu głowicy po 2 otwarciu? Chyba, że jest tak, że nie umie inaczej pokazać braku kalibracji jak rozjazdem banków, bo ECU kontroluje banki, a nie cylindry. CSS i obraz głowicy – przyczyna, czy skutek tego, że ECU nie ma kontroli nad układem zasilania w moim samochodzie? Za mało powietrza, tylko, że za mało powietrza, to znowu kompresja. Przeciekający wtryskiwacz, bo zatkany. Ale nowy, zaraz na starcie, po złożeniu silnika? Gdyby udało się w testach ocenić, kiedy i czy ECU zmniejsza moment obrotowy.


    modułuCAN_MES.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-04-2014 o 11:43

  9. #969
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na stronie oscyloskopu USb pojawiła sie długo zapowiadana wkładka do Help, rozmiar pliku 670 MB.
    --
    http://injectorservice.com.ua/forum/...hp?f=15&t=5343
    --
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1028.jpg
Wyświetleń:	90
Rozmiar:	54.1 KB
ID:	127792  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 09-04-2014 o 12:16
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #970
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Tylko, że tam nie ma jak uruchomić skrypt UART, aby działał. Pokazują czujnik spalania stukowego, tylko, że na czujniku to wiadomo, który pin, a w dBx, to niekoniecznie widziałam takie szumy. Czujnik jest tak zlokalizowany, że nie dam rady, aby badać łączówkę. Zrobiłam już testy silnika, zapłonu, wtryskiwaczy i wielu innych oscyloskopem, ale nie wiem, czy widzę to wszystko w logach. Nie mam tylko tego czujnika. Może jednak faktycznie już nie ma sensu, ani badać, ani pisać, ani pytać.

    Patrzyłam VDO, laptop mi się rozładował. Ale to zmienia postać rzeczy, bo MES testuje po zupełnie innych adresach czy ID, niż ja wywoływałam efekty na liczniku. Testuje po ID i adresach, które są napisane w alfaOBD. To są chyba komunikaty na terminal. I poprzez, np.: MES aktywację prędkościomierza, lata tylko wskazówka, nie można zmienić TRIP, a moduły nie łapią błędów. W takim razie przeprowadziłam inny rodzaj aktywacji komunikatów. Zrobiłam zupełnie inne testy.
    - Jak ustawię na com interfejs w can.exe to nie inicjalizuje się program analizatora,
    - Gdy ustawię na com analizator w can.exe to mogę wywoływać ramki z węzłów poprzez MES. I wtedy mam ramkę z interfejsu (pytanie) i z ECU (odpowiedź). Te ramki pojawiają się dodatkowo.
    ---- logowanie w can.exe nie mogę używać, ponieważ pokazuje tylko ramki te co zawsze, nie pokazuje ramek VDO mimo, że jestem połączona.
    - tylko parametry VDO zapisałam i niektóre testy
    - Mogłam z nadajnika analizatora aktywować test, np.: alternatora, ale musiałam wrzucić całą sekwencję – połączenie + test. Nie próbowałam samych ramek „pozytywnych” nadawać.
    - z adresu i ID VDO
    ----– testy na ABS, VDC oraz łączne – to zapala tylko kontrolki na liczniku, komunikatów nie pokazuje.
    ------ nie mogłam aktywować komunikatów dla disla – MES pisał, że test nieudany.
    - poprzez to, że analizator przestawia pierwszą ramkę na koniec, po wysłaniu z monitora do nadajnika, to pierwsza musi być taka jak ostatnia.

    CAN_analizator_MES_VDO.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-04-2014 o 23:49

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory