W sumie też racja.... Nie wiem pożyjemy zobaczymy.
W sumie też racja.... Nie wiem pożyjemy zobaczymy.
materiał jest delikatny ale pewnie bali się dać cokolwiek mocniejszego żeby łożyska nie zabić jak się oderwie ;-(
Tu pytanie czy śruba nie musi być odpowiedniej długości i doszczelniona w głębi - jeśli będzie zbyt krótka to olej z 'kulki' nie będzie tłoczony przez boczne otwory śruby -> sitko -> w dół tylko pod śrubą i wprost do łożyska..
Ja myślę o połamaniu tego plastiku wewnątrz śruby i wyjęciu ale bez rozwiercania czy piłowania (opiłków też wolę uniknąć).
- przypominam się o p/n tych śrub. - czyli zmieniamy śruby 7, 8 z podkładkami.
Ostatnio edytowane przez euroscan ; 05-04-2014 o 09:24
no jak było widać moje po 40kkm było takie samo jak u kolegi , a kiedy padło ciężko powiedzieć, ale nie wiem czy nie jest dobrym pomysłem wymieniać go co 20kkm a co 2 wymianę chociaż wyciagnąć i sprawdzić (tzn co 10kkm lub raz w roku jak ktos dużo jeździ ) w jakim jest stanie,kwestia tylko nowych podkładek- w końcu dostęp do niego jest wymarzony
bez piłowania ciężka sprawa,połamać też nie bardzo bo to pieroństwo cholernie twarde , długo próbowałem to wytargać , wiertło na początek ale ono nie wystarczy właśnie z uwagi na te zwężenie. Dopiero palnik kuchenki gazowej dokończył sprawę ale nie polecam tego robić jak żona w domu
Jeśli chodzi o piłowanie to nie jestem pewien czy właśnie ten stożek na końcu śruby nie pełni też roli uszczelnienia
p.s. odpisali Ci coś odnośnie skuteczności filtrowania fabrycznych filtrów oleju?
Ostatnio edytowane przez tx555 ; 04-04-2014 o 22:54
Nadeszło info od Hengsta odnośnie wkładu filtra oleju Hengst E60H D110 do naszych TB MA - dokładność filtrowania to 50% dla 24um i jest to poziom OEM. Jeśli Garrett rzeczywiście oczekuje filtrowania 20um to bez sitka w śrubie turbo ryzyko wzrostu zużycia łożyska turbiny rośnie bo sam filtr oleju nie da rady - przy 20um dokładność tego filtra oleju może być o wiele niższa np. 20-30% tylko.
Niestety pewnie więcej od papierowego wkładu filtrującego wymagać nie można bo 99% dla 15-20um osiągają filtry z wkładem syntetycznym - znam takie ale nie oferują wkładu do naszych silników.
Ja mam teraz założony OEM u siebie więc przy okazji badania próbki oleju zlecę również test "Particle count" który pokazuje jaki jest rozkład % zanieczyszczeń w rozbiciu na przedziały rozmiarowe - to pokazuje jak filtr oleju sobie radzi w boju
Tak wygląda u mnie separator po 40kkm głównie miejskiej jazdy na krótkich odcinkach
jak widać głównie to jest "masełko" w środku-może by starczyło na jedną kanapkę . Jako że nie miałem drugiego separatora musiałem go rozbierać tak aby dało się go poźniej złożyć.
Na szczęście pokrywka nie jest z tak twardego plastiku na jaki wyglądał , wystarczy podważyć 3 zaczepy (podkładając pod nie blaszki aby się nie zatrzasnęły z powrotem) i reszta puści. Dla pewności aby nic nie połamać przed podważaniem zaczepów podgrzewałem je suszarką-wtedy plastik jest bardziej elastyczny
Ostatnio edytowane przez tx555 ; 13-04-2014 o 20:08
Była jakaś płukanka stosowana w tym okresie czy nic?
U mnie po płukance i 93kkm separator lepiej wyglądał imho..
Dodano po 3 minutes:
Była jakaś płukanka stosowana w tym okresie czy nic?
U mnie po płukance i 93kkm separator lepiej wyglądał imho..
Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 13-04-2014 o 17:08 Powód: Dodano
Nie, nic nie było wcześniej, tzn przed wymianą oleju teraz ale myślę że te 15 min to żadnego wpływu nie miało na odmę. Może gdybym to ściągał zaraz na ciepłym silniku po jeździe to chyba by nie było tyle masła tylko było by więcej brazowej mazi (którą u Ciebie też zresztą widać) ale auto stało 2 dni i jeszcze do tego było tylko +3st jak to ściągałem . Wydaje mi się że nie było tego aż tyle żeby zatkalo układ ale fakt faktem co jakiś czas czyścić trzeba. Do tego wymieniłem też uszczelkę na pokrywie aluminiowej bo była strasznie twarda i nie uszczelniała dobrze separatora.
Swoją drogą zastanawiam się co płukanka może z tym zrobić? Bo gdzieś to dziadostwo musi się przecież podziać i chyba od tego jest ten separator żeby to sie gromadziło tam a nie szło dalej w układ/dolot itd. Wydaje mi się że konstrukcja tego jest tak pomyślana aby to właśnie zatrzymywało cały ten syf , ale może się mylę.
Po moich zdjecach widać że w zimie faktycznie może być problem kiedy ta biała maź sie gromadzi może przytkać układ jeśli bedzie tego zbyt wiele
Ostatnio edytowane przez tx555 ; 13-04-2014 o 20:17