Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Pomiar bicia tarcz hamulcowych

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Jaki pomiar bicia taki wydruk chciałoby się powiedzieć.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,006

    Domyślnie

    20zł nie majątek. Teraz juz wiem, że to o kant d.
    Kupię ten miernik i tyle.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,006

    Domyślnie

    Znalazłem warsztat z odpowiednim sprzętem gdyby ktoś był w potrzebie.
    Siemianowice Śląskie, Szafrański się koleś nazywa.
    Właśnie jestem po rozmowie. Rzeczowe porady. Pytałem co i jak. Po świętach wymieniam tarcze i jadę na pomiar
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    Ma ktoś namiary na warsztat, w którym zmierzą mi bicie tarcz na samochodzie?
    Stary komplet mi się pokrzywił. Mam nowy i wolałbym być pewny, że po wymianie wszystko jest ok.
    Jak się wjedzie na rolki i siła hamowania pulsuje to jedynie może być spowodowane przez wadliwe tarcze. Gość zmierzył na rolkach pulsację siły hamowania, po co mu znać dokładną odchyłkę tarcz żeby stwierdzić, że jest bicie? Czemu po wymianie tarcz miało by być "nie ok"? Skoro czuć pulsowanie przy hamowaniu to znaczy że tarcze biją. Skoro po wymianie przestają, to znaczy że wszystko jest ok.

    PS. Może nie być bicia, a hamulce będą pulsowały przez niejednorodność materiału tarczy. Również to można stwierdzić na rolkach i również to usuwa się przez wymianę tarcz.

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,006

    Domyślnie

    żuwik, pewnie masz racje. Popadam w paranoje chyba Nic nie poradzę już taki jestem, że chce być przekonany na 100%, że po wymianie na nowe odchyłki będą mieściły się w normie.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    mialem to samo kazdy gadal ze mam tarcze krzywe ale nie wierzylem w to, pojechalem na stacje diagnostyczna koles sprawdzal hamulce i gada ze mam krzywe tarcze. Po powrocie do domu dalej nie moglem w to uwierzyc, kilka dni wczesniej ustawiali panowie zbierznosc. Wiec wchodze pod auto i szukam czego by sie uczepic i znalazlem przegrzane koncowki drazka w ktorych byl dos duzy luz. Po wymianie koncowek problem znikl.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    żuwik, pewnie masz racje. Popadam w paranoje chyba Nic nie poradzę już taki jestem, że chce być przekonany na 100%, że po wymianie na nowe odchyłki będą mieściły się w normie.
    Obawiam się, że nie ma normy bicia tarcz na pojeździe. Jest ona wypadkową wszystkich innych tolerancji. Szkoda kasy, szkoda czasu. Jeśli po 1000-2000 km hamulce znów zaczną bić, skocz na toczenie tarcz, koszt z 30zł na oś, pół godziny roboty, facet zbierze malutką warstewkę tarczy i masz spokój. Takie mamy czasy, że procesy obróbki są za szybkie a hamulce samochodów bardzo mocne. Reklamacja nic nie zmieni, bo dostaniesz drugie takie same. Natomiast póki nic się z nowymi tarczami nie dzieje - jeździj, ciesz się

    GoNiuS - z tego co zrozumiałem, gonzo miał bicie, wymienił tarcze, a teraz chce sprawdzić "na wszelki wypadek", choć nic się nie dzieje.

    PS. Co do Twojego problemu, nie napisałeś jaki był objaw, ale możesz przekazać gorące pozdrowienia ode mnie panom od ustawiania zbieżności na luźnych końcówkach
    Ostatnio edytowane przez żuwik ; 18-04-2014 o 14:04 Powód: Dodano

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Obawiam się, że nie ma normy bicia tarcz na pojeździe. Jest ona wypadkową wszystkich innych tolerancji. Szkoda kasy, szkoda czasu. Jeśli po 1000-2000 km hamulce znów zaczną bić, skocz na toczenie tarcz, koszt z 30zł na oś, pół godziny roboty, facet zbierze malutką warstewkę tarczy i masz spokój. Takie mamy czasy, że procesy obróbki są za szybkie a hamulce samochodów bardzo mocne. Reklamacja nic nie zmieni, bo dostaniesz drugie takie same. Natomiast póki nic się z nowymi tarczami nie dzieje - jeździj, ciesz się

    Dodano po 2 minutes:



    Z tego co zrozumiałem, gonzo miał bicie, wymienił tarcze, a teraz chce sprawdzić "na wszelki wypadek", choć nic się nie dzieje.

    PS. Co do Twojego problemu, nie napisałeś jaki był objaw, ale możesz przekazać gorące pozdrowienia ode mnie panom od ustawiania zbieżności na luźnych końcówkach
    Z tego co uczyli mnie w szkole to są normy bicia tarczy hamulcowej.

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,006

    Domyślnie

    Normy są. 0,05mm dla tarczy, 0,02mm dla samej piasty.
    Nowego kompletu jeszcze nie założyłem, brak czasu.

    żuwik tylko jaki jest sens założyć nowe tarcze i za chwile je toczyć? Przetocze i za 1000km znowu się pokrzywią... Znowu toczenie? Chodzi o to żeby wyeliminować przyczynę. Jeśli założe nowe tarcze i klocki wszystko będzie w normie, będę spał spokojnie. Jeśli bicie będzie wieksze niż normy przewidują będę szukać dalej.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  10. #20
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    bicie biciem, a podstawa to dokładne oczyszczenie powierzchni styku tarczy i piasty przed montazem, zawieszenie bez luzu, proste felgi,
    w zależnosci w którym miejscu sie mierzy bicie tarczy nie powinno przekraczac 0,05-7mm, do pomiaru potrzebny czujnik zegarowy z podstawa magnetyczną.

    pzd.

Podobne wątki

  1. [156] wymiana tarcz hamulcowych
    Utworzone przez Kosiar w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 05-12-2010, 20:48
  2. [155] rozmiar tarcz hamulcowych
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 21:08
  3. [155] Osłony tarcz hamulcowych
    Utworzone przez fiveseven w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2010, 18:48
  4. [145] bx- Wymiana tarcz hamulcowych
    Utworzone przez kaes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-03-2009, 18:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory