Jaki pomiar bicia taki wydruk chciałoby się powiedzieć.
Jaki pomiar bicia taki wydruk chciałoby się powiedzieć.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
20zł nie majątek. Teraz juz wiem, że to o kant d.![]()
Kupię ten miernik i tyle.
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
Znalazłem warsztat z odpowiednim sprzętem gdyby ktoś był w potrzebie.
Siemianowice Śląskie, Szafrański się koleś nazywa.
Właśnie jestem po rozmowie. Rzeczowe porady. Pytałem co i jak. Po świętach wymieniam tarcze i jadę na pomiar![]()
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
Jak się wjedzie na rolki i siła hamowania pulsuje to jedynie może być spowodowane przez wadliwe tarcze. Gość zmierzył na rolkach pulsację siły hamowania, po co mu znać dokładną odchyłkę tarcz żeby stwierdzić, że jest bicie? Czemu po wymianie tarcz miało by być "nie ok"? Skoro czuć pulsowanie przy hamowaniu to znaczy że tarcze biją. Skoro po wymianie przestają, to znaczy że wszystko jest ok.
PS. Może nie być bicia, a hamulce będą pulsowały przez niejednorodność materiału tarczy. Również to można stwierdzić na rolkach i również to usuwa się przez wymianę tarcz.
Grzesiek - żuwik
What happens if you give an Italian a pencil and paper...
żuwik, pewnie masz racje. Popadam w paranoje chybaNic nie poradzę już taki jestem, że chce być przekonany na 100%, że po wymianie na nowe odchyłki będą mieściły się w normie.
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
mialem to samo kazdy gadal ze mam tarcze krzywe ale nie wierzylem w to, pojechalem na stacje diagnostyczna koles sprawdzal hamulce i gada ze mam krzywe tarcze. Po powrocie do domu dalej nie moglem w to uwierzyc, kilka dni wczesniej ustawiali panowie zbierznosc. Wiec wchodze pod auto i szukam czego by sie uczepic i znalazlem przegrzane koncowki drazka w ktorych byl dos duzy luz. Po wymianie koncowek problem znikl.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Obawiam się, że nie ma normy bicia tarcz na pojeździe. Jest ona wypadkową wszystkich innych tolerancji. Szkoda kasy, szkoda czasu. Jeśli po 1000-2000 km hamulce znów zaczną bić, skocz na toczenie tarcz, koszt z 30zł na oś, pół godziny roboty, facet zbierze malutką warstewkę tarczy i masz spokój. Takie mamy czasy, że procesy obróbki są za szybkie a hamulce samochodów bardzo mocne. Reklamacja nic nie zmieni, bo dostaniesz drugie takie same. Natomiast póki nic się z nowymi tarczami nie dzieje - jeździj, ciesz się
GoNiuS - z tego co zrozumiałem, gonzo miał bicie, wymienił tarcze, a teraz chce sprawdzić "na wszelki wypadek", choć nic się nie dzieje.
PS. Co do Twojego problemu, nie napisałeś jaki był objaw, ale możesz przekazać gorące pozdrowienia ode mnie panom od ustawiania zbieżności na luźnych końcówkach![]()
Ostatnio edytowane przez żuwik ; 18-04-2014 o 14:04 Powód: Dodano
Grzesiek - żuwik
What happens if you give an Italian a pencil and paper...
Normy są. 0,05mm dla tarczy, 0,02mm dla samej piasty.
Nowego kompletu jeszcze nie założyłem, brak czasu.
żuwik tylko jaki jest sens założyć nowe tarcze i za chwile je toczyć? Przetocze i za 1000km znowu się pokrzywią... Znowu toczenie? Chodzi o to żeby wyeliminować przyczynę. Jeśli założe nowe tarcze i klocki wszystko będzie w normie, będę spał spokojnie. Jeśli bicie będzie wieksze niż normy przewidują będę szukać dalej.
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
bicie biciem, a podstawa to dokładne oczyszczenie powierzchni styku tarczy i piasty przed montazem, zawieszenie bez luzu, proste felgi,
w zależnosci w którym miejscu sie mierzy bicie tarczy nie powinno przekraczac 0,05-7mm, do pomiaru potrzebny czujnik zegarowy z podstawa magnetyczną.
pzd.