Strona 14 z 114 PierwszyPierwszy ... 45678910111213141516171819202122232464 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 1137

Temat: Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.

  1. #131
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    No proszę - dostałem w końcu odpowiedź z Sędziszowa (po delikatnym przypomnieniu telefonicznym...) i fakt, że jestem pod wrażeniem deklarowanych parametrów wkładu do naszych Julek (WO1528X):

    Dokładność filtracji: 20um
    Skuteczność filtrowania: 95%

    Ja już zaczynam szukać tego w sklepie i pójdzie na kolejną wymianę a potem testy
    Jeśli wyniki badania oleju potwierdzą w praktyce te parametry jakościowe to czapki z głów... bo wszystkie ww. marki wtedy będą przy Sędziszowie niczym tania masówka

  2. #132
    Użytkownik Świeżak Avatar ipIV
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Punto Evo 1,4 Multiair Turbo 135KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    http://allegro.pl/nowy-oryginalny-fi...179137385.html

    Nie sądzę

    Prędzej machnęli się o rząd wielkości:

    Dokładność filtracji: 200um
    Skuteczność filtrowania: 95%



    To samo dotyczy filtrów powietrza. Fakt w porównaniu z OEM czy MANN-a (wcześniejsze jakie miałem) dają dużo więcej tej całej fizeliny czy co to jest ale jakość wykonania i faktura papieru wskazuje na to, że filtr dużo więcej drobinek przepuści.

    Sędziszów vs. Vasco:



    I jeszcze oleju:




    Trudno kupiło się i trzeba pojeździć ale ja prędzej MANNa, albo BOSCHa następnego kupię :>

    I OE czy Mann wyglądały jak Vasco (faktura papieru, ilość tej fizeliny) z tym że stalowej siatki nie miały, a zamiast niej dużo więcej kleju trzymającego harmonijkę w porównaniu z Sędziszowem. Tam pasek kleju miał fi 5mm.

    Mam tylko nadzieję że się nie rozsypie jak tutaj:

    http://megane.com.pl/topic/40966-fil...-wf-sedziszow/


    Nie wiem zobaczymy :> Sędziszów na pewno dużo mniejsze opory stwarza przez co spadek ciśnienia na nim jest mniejszy co pozytywnie wpływa na uszczelnienia olejowe części sprężarkowej turbosprężarki. Ale tak namacalnie patrząc na całość myslę że będzie gorzej filtrować.

    Zobaczę jak będę wymieniać rozrząd w maju, to filtr powietrza tez wymienię. Jestem ciekawy jak sędziszów po 10 000km wygląda
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3074.jpg
Wyświetleń:	650
Rozmiar:	67.4 KB
ID:	129262   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3075.jpg
Wyświetleń:	656
Rozmiar:	122.0 KB
ID:	129263   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3076.jpg
Wyświetleń:	645
Rozmiar:	159.0 KB
ID:	129264   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3077.jpg
Wyświetleń:	649
Rozmiar:	90.7 KB
ID:	129265   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3078.jpg
Wyświetleń:	660
Rozmiar:	71.6 KB
ID:	129266  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3079.jpg
Wyświetleń:	642
Rozmiar:	69.6 KB
ID:	129267   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3081.jpg
Wyświetleń:	637
Rozmiar:	60.0 KB
ID:	129268   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3082.jpg
Wyświetleń:	682
Rozmiar:	119.9 KB
ID:	129269   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3083.jpg
Wyświetleń:	636
Rozmiar:	69.3 KB
ID:	129270   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3084.jpg
Wyświetleń:	636
Rozmiar:	79.3 KB
ID:	129271  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3085.jpg
Wyświetleń:	656
Rozmiar:	63.4 KB
ID:	129272   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3086.jpg
Wyświetleń:	639
Rozmiar:	68.7 KB
ID:	129273   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3087.jpg
Wyświetleń:	674
Rozmiar:	57.2 KB
ID:	129275   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3088.jpg
Wyświetleń:	643
Rozmiar:	51.0 KB
ID:	129276   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3090.jpg
Wyświetleń:	650
Rozmiar:	66.5 KB
ID:	129277  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3092.jpg
Wyświetleń:	639
Rozmiar:	54.3 KB
ID:	129278  
    Ostatnio edytowane przez ipIV ; 24-04-2014 o 20:25

  3. #133
    Użytkownik Świeżak Avatar ipIV
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Punto Evo 1,4 Multiair Turbo 135KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Nie doszukalem sie, czy dostales odpowiedz od fiata-prosba o info.
    Czy ustaliliscie ktory filtr jest na zasilaniu turba olejem?
    Oddzwoniło jedno aso że mam do nich podjechać to wszystko wytłumaczą. Ale nie chciało mi się i nie podjechałem :>

    Zasilanie olejem to ta Śruba która wymieniamy w turbo

  4. #134
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał ipIV Zobacz post
    Oddzwoniło jedno aso że mam do nich podjechać to wszystko wytłumaczą. Ale nie chciało mi się i nie podjechałem :>

    Zasilanie olejem to ta Śruba która wymieniamy w turbo
    Czyli sruba nr 7.
    Bylem wczoraj w Ganineksie w kat, sprzedali mi info, ze Pol-Car w poznaniu ma na sztuki. Kupilem dwie.

    Przy okazji, ktore ASO Cie zapraszalo?
    Bede w Bielsku w przyszlym tygodniu jakby co..

  5. #135
    Użytkownik Świeżak Avatar ipIV
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Punto Evo 1,4 Multiair Turbo 135KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Przy okazji, ktore ASO Cie zapraszalo?
    Ganinex z Gliwic.



    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Bylem wczoraj w Ganineksie w kat, sprzedali mi info, ze Pol-Car w poznaniu ma na sztuki. Kupilem dwie.
    Trans auto z Zabrza mi własnie z Pol-Car-u ściągnęło tą która mam. 10zł dodatkowo za wysyłkę zapłaciłem.

    A ten jeszcze jedno MANN i OE u mnie wyglądały dokładnie jak ten:

    http://www.motointegrator.pl/produkt...ofima-s-3297-a

  6. #136
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Dzieki za info, w Gliwicach mnie jeszcze nie widzieli.
    A podsumowujac filtr oleju-na jaki sie upierac przy wymianie?
    Wiemy juz czy sa rzeczywiscie roznice?

  7. #137
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał ipIV Zobacz post
    Nie sądzę
    Prędzej machnęli się o rząd wielkości
    Więcej wiary... no ale zobaczymy jak w praktyce - ja zaryzykuję Sędziszów. Odnośnie ilości materiału to znam filtry, które mają go 30-40% mniej a skuteczność mają rekordową bo materiał z górnej półki a to że jest go mniej pozwala jeździć na nich duuuużo dłużej niż na innych bez przytkania i otwierania by-pass'u ale niestety nie ma do naszych Julek.

    BTW: nowy AlfaOBD pokazuje już temp oleju i to całkiem realnie ale opis nadal 'estimated'... Sprawdzi ktoś czy MES pokazuje to samo i jest to rzeczywista temp oleju czy tylko 'szacowanie' bardzo urealniono?
    Z góry dzięki

  8. #138
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Sprawdziłem- teraz AlfaOBD juz dobrze pokazuje temp. oleju zarówno w wersji na PC jak i andka. Praktycznie te same wartosci co MES

  9. #139
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Nie wiem zobaczymy :> Sędziszów na pewno dużo mniejsze opory stwarza przez co spadek ciśnienia na nim jest mniejszy co pozytywnie wpływa na uszczelnienia olejowe części sprężarkowej turbosprężarki. Ale tak namacalnie patrząc na całość myslę że będzie gorzej filtrować
    .
    skąd taki wniosek od razu że bedzie gorzej filtrować? Miałeś ten filtr oleju w rece? Chciałem w sumie dziś zrobić zdjecia własnie tego WO1528X ale myśle że to bez sensu bo z takich zdjęć nic nie wynika, ten sedziszów wygląda dokładnie tak jak ten Bosch na powyższym zdjęciu a co do materiału filtrujacego i skuteczności filtrowania to tego się ze zdjęć nie dowiemy. Klej jest bardzo mocny-twardy jak kamień , nic sie nie giba- trzymając obiema rękami i przekręcając lekko w przeciwnych kierunkach za obie plastikowe boki konstrukcja jest bardzo sztywna, dużo bardziej niż OEM ktory kiedyś wkładałem (nie chciał "wskoczyć" na swoje miejsce i mialem wrażenie że sie zaraz cały pognie i bedzie po zawodach- tak cała ta harmonijka pracowała że ciężko to było włożyć). Dużo tych wkładów w rece nie miałem ale moim zdaniem ten sedziszów wyglada bardzo solidnie, a co do filtracji czy zachowa parametry takie jak podali to się okaże może za jakiś czas jak kol. włyszkow przestuje i podzieli się wynikami z próbek olejowych

  10. #140
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    Sprawdziłem- teraz AlfaOBD juz dobrze pokazuje temp. oleju zarówno w wersji na PC jak i andka. Praktycznie te same wartosci co MES
    Super, dzięki za info - tym bardziej ciekawe dzisiejsze moje wyniki bo jakieś 2x 30 min jazdy (+20*C) z niedługą przerwą - oba z dość dynamicznymi momentami łącznie ze wspólnym warkotaniem z pewnym GTRem i temp wody na koniec zabawy 95*C a oleju 91*C... tylko? Olej 5W-30 w dodatku 'rozrzedzony' czyścikiem.

Podobne wątki

  1. [159] Czyszczenie odmy - 2.4 JTDm
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-10-2024, 19:50
  2. Czyszczenie odmy olejowej
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-01-2016, 18:55
  3. Czyszczenie odmy jak ?
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 11:23
  4. Czyszczenie odmy w JTD - pytanie
    Utworzone przez bastan w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 07:57
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 08:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory