Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Falujące obroty 2.4 JTD

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Mandziel
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    147 & 166
    Postów
    658

    Domyślnie

    Witam, u mnie podobny problem (2.4 jtd 10v 140KM 2002r.), który pojawia się tylko na zimnym silniku przy porannym uruchomieniu. Klima, dmuchawa wyłączona aby wykluczyc obciążenie silnika załączaniem się tych sprzętów .
    Odpalam auto i silnik pracuje nie równo, obroty rosną do 1200 i spadają na 1050 i tak cały czas. Jak przejadę ok 1km wszystko wraca do normy. Dziś zauważyłem też, że po ponownym odpaleniu silnik się uspokoił. Mechanik twierdził, że to wina czujnika paliwa na listwie, czujnik wymieniony i sprawdzony kompem, dalej jest to samo.


    Ponadto oprócz opisanego objawu zdarza się, że po "bucie" wrzuceniu na luz obroty lecą w ok. 700-800 obrotów czyli poniżej jałowych i po jakiejś chwili wracają do prawidłowych, nie wiem czy obie rzeczy maja ze sobą wspólną przyczynę.

    Możecie coś podpowiedzieć co to może być ?
    Ostatnio edytowane przez Mandziel ; 28-04-2014 o 08:02






  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Do sprawdzenia regulator ciśnienia paliwa na pompie. Zrób najpierw logi z ciśnienia paliwa i otwarcia regulatora.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Mandziel
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    147 & 166
    Postów
    658

    Domyślnie

    No tak też właśnie myślę, bo gdyby to była padnięta pompa to by wogóle nie latała wydaje mi się. Czy ten regulator byłby też odpowiedzialny za ten spadek obrotów po "bucie" ?






  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jeśli źle reguluje ciśnienie paliwa na listwe to wahania ciśnienia paliwa będą ci mieszały obrotami.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Mandziel
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    147 & 166
    Postów
    658

    Domyślnie

    Ok czyli mamy winowajcę, tak się jeszcze zastanawiam czym może skutkować jazda z takim regulatorem uszkodzonym ? Ciężko to wymienić, gdzie on się znajduje ?
    Ostatnio edytowane przez Mandziel ; 28-04-2014 o 09:16






  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Regulator masz na pompie wysokiego ciśnienia. Przykręcony na dwie śrubki na ampul. Wymiana łatwa bo dostęp dobry.
    Była ALFA ROMEO 166 2,4jtd
    Jest ALFA ROMEO 166 3,0V6 FL http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rafal0717.html

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Nie koniecznie uszkodzony. Równie dobrze może byc zabrudzony lub oring się rozleciał. A jazda będzie skutkowała niepełnymi osiągami i takimi wariacjami jak masz teraz.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Michael
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Merc w202
    Postów
    142

    Domyślnie

    Cytat Napisał cin1 Zobacz post
    Po odpaleniu zimnego silnika, obroty szaleją i silnik wibruje
    U mnie to samo ale dodatkowo puszcza dymka raz większego raz mniejszego, do tego na zewnątrz auta czuć spaliny.

    Czy u mnie może być ten sam winowajca co u innych?

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Mandziel
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    147 & 166
    Postów
    658

    Domyślnie

    Ja będę wiedział w poniedziałek co było przyczyną u mnie (też puszcza dymka, a dolot był sprawdzany więc przypuszczam, że może to być powodem dymka, za bogata mieszanka i puszcza, tak to sobie tłumaczę choć nie wiem czy dobrze). Dam znać co i jak.






Podobne wątki

  1. [156] Falujące obroty
    Utworzone przez piter_alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post / autor: 16-09-2014, 18:28
  2. [164] Falujące obroty
    Utworzone przez jary17 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 22-07-2014, 13:53
  3. Falujące obroty V6
    Utworzone przez jendger w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-01-2014, 16:28
  4. [146] falujące obroty
    Utworzone przez Sylweksko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 21:54
  5. [145] Falujące obroty
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-12-2011, 14:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory