Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy 123456
Pokaż wyniki od 51 do 56 z 56

Temat: 1.9 JTS spalanie oleju

  1. #51
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jest to ilość "programowań" sterownika silnika. W Twoim przypadku ktoś grzebał przy nim raz.
    Magil a reset ustawień silnika też wchodzi w grę i traktuje to jako programowanie silnika czy tylko zmiania softa? Tak swoją drogą do czego służy ten reset?

    Dodano po 5 minutes:

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Jakiego rodzaju to jest puknięcie? U mnie ostatnio coś się odzywa (odgłos jest taki, jakby się coś przewróciło w bagażniku i pojawia się w momencie całkowitego zatrzymania + przy przyspieszaniu na niskich prędkościach, ewidentnie zmiana obciążenia osi to wywołuje), ale podejrzewam, że to raczej coś w zawieszeniu (nie miałem jeszcze czasu przejrzeć wątku o odgłosach, bo mnie wyjazd dopadł).
    Wojtekf jest to taki nie metaliczny dźwięk, nie dźwięczny (nie słychać go w środku a na zewnątrz tylko jak przystawisz ucho do prawego koła albo uniesiesz maskę), pusty, ciężko nazwać . Słychać go tylko na wolnych obrotach i zanika po kilkukrotnym wciśnięciu sprzęgła. Gdzieś tu na forum jest właśnie temat odnośnie pukania i właśnie nasz kolega się wypowiedział że jeśli zanika po wciśnięciu sprzęgła to wygląda na dwumasę. Jest tam niby jakaś guma, która się wyrabia i przez to puka, czy stanowi to o samym uszkodzeniu dwumasy czy tylko gumy, nie wiem, nie wiem jak to wygląda .
    Ostatnio edytowane przez Dejvvv ; 07-05-2014 o 17:15 Powód: Dodano

  2. #52
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    Magil a reset ustawień silnika też wchodzi w grę i traktuje to jako programowanie silnika czy tylko zmiania softa? Tak swoją drogą do czego służy ten reset?
    Jeśli masz na myśli zerowanie parametrów autoadaptacyjnych, to nie jest to samo. Po takim zerowaniu żaden wpis nie zostaje.
    Programowanie sterownika to np. wyłączenie EGR, DPF bądź chip. Ale Twojego auta to nie dotyczy
    Może miałeś aktualizację oprogramowania ECU w ASO, bo to się zdarza.

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    że jeśli zanika po wciśnięciu sprzęgła to wygląda na dwumasę. Jest tam niby jakaś guma
    Nie ma tam gumy Może masz na myśli koło pasowe napędu urządzeń pomocniczych? Czytałem tutaj, że zużyte koło pasowe wydawało dźwięki bliskie stukaniu. Gdy wciskasz sprzęgło, pedał gazu lub skręcasz kierownicą to obciążenie silnika się zwiększa i wtedy stukanie może zanikać.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 07-05-2014 o 17:52
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #53
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jeśli masz na myśli zerowanie parametrów autoadaptacyjnych, to nie jest to samo. Po takim zerowaniu żaden wpis nie zostaje.
    Powiedz mi proszę z ciekawości co wnosi takie zerowanie? Kiedy się je stosuje?

    Dodano po 4 minutes:

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nie ma tam gumy Może masz na myśli koło pasowe napędu urządzeń pomocniczych? Czytałem tutaj, że zużyte koło pasowe wydawało dźwięki bliskie stukaniu. Gdy wciskasz sprzęgło, pedał gazu lub skręcasz kierownicą to obciążenie silnika się zwiększa i wtedy stukanie może zanikać.
    .

    Niestety sprzęgła i silnika jeszcze nie rozbierałem, a chciałbym umieć do ostatnie śrubki rozebrać i złożyć .
    A więc to może subiektywne odczucie że puka u mnie właśnie z okolić sprzęgła. Trzeba i temu się przyjrzeć.
    Nie wiedza nie jest grzechem, wiedza natomiast błogosławieństwem . A im więcej pytań i odpowiedzi tym lżej mi się robi hehe.
    Ostatnio edytowane przez Dejvvv ; 07-05-2014 o 18:44 Powód: Dodano

  4. #54
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Wuoh
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    ALFA ROMEO 159 1.9 JTS Distinctive, Blu Oltremare, 17". 07.2008 Lifting
    Postów
    32

    Domyślnie

    Przebieg 72000, olej wymieniany co 15 kkm (Selenia). Nie ubyło nigdy ani kropli. Charakter jazdy różny. Czasem "dziadek", czasem "Schumi" ale oleju ten silnik nie tyka. Mógłby jedynie palić trochę mniej (trasa 8, miasto krótkie odcinki 12) ale coś też żreć musi
    PozdrAll !!!

  5. #55
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    Powiedz mi proszę z ciekawości co wnosi takie zerowanie? Kiedy się je stosuje?
    Na przykładzie Common Rail w wielkim skrócie (nie mam większego pojęcia o silnikach JTS) - ECU uczy się sterowania silnikiem wraz z jego zużyciem. Wiadomo, im starsza maszyna tym gorzej pracuje, ma też słabsze osiągi. Sterownik stara się to skorygować poprzez zmianę parametrów pracy silnika.

    Również na przykładzie mojego Diesla po czyszczeniu wtrysków (w tym regeneracji jednego), zerowanie parametrów autoadaptacyjnych nic w kulturze pracy silnika nie zmieniło
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #56
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wuoh Zobacz post
    Przebieg 72000, olej wymieniany co 15 kkm (Selenia). Nie ubyło nigdy ani kropli. Charakter jazdy różny. Czasem "dziadek", czasem "Schumi" ale oleju ten silnik nie tyka. Mógłby jedynie palić trochę mniej (trasa 8, miasto krótkie odcinki 12) ale coś też żreć musi
    PozdrAll !!!
    Dzięki za koment .
    Niestety tej miłości można wybaczyć apetyt . Popatrzę na zużycie oleju w swoim i jak będzie konieczność doprowadzę do tego że i u mnie nie tknie kropli

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Na przykładzie Common Rail w wielkim skrócie (nie mam większego pojęcia o silnikach JTS) - ECU uczy się sterowania silnikiem wraz z jego zużyciem. Wiadomo, im starsza maszyna tym gorzej pracuje, ma też słabsze osiągi. Sterownik stara się to skorygować poprzez zmianę parametrów pracy silnika.
    To tak na chłopski rozum biorąc nie powinno się robić tego resetu skoro auto "uczy" się właściciela i dopasowuje parametry do zużycia i wieku

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Również na przykładzie mojego Diesla po czyszczeniu wtrysków (w tym regeneracji jednego), zerowanie parametrów autoadaptacyjnych nic w kulturze pracy silnika nie zmieniło
    Magil po prostu masz taki zaj...sty silniczek że nie wykazuje oznak czasu i degradacji

Podobne wątki

  1. spalanie oleju co zrobić?
    Utworzone przez lokuss w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 08-06-2016, 21:10
  2. Spalanie oleju w 156 1.8 T.S.
    Utworzone przez monomach w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-07-2013, 19:59
  3. Spalanie OLEJU!
    Utworzone przez Piotrek156Sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 11:09
  4. Duże spalanie oleju 1.8 TS
    Utworzone przez kriskros89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-01-2012, 20:01
  5. spalanie oleju :/
    Utworzone przez JaGGeR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-06-2007, 06:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory