Strona 9 z 135 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617181959109 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 1341

Temat: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silniku

  1. #81
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Gdy uruchamiasz zimny silnik, na początku obroty powinny być nieco wyższe. U mnie od razu wskazówka zatrzymywała się na 750 rpm i silnik miał wyraźnie ciężej. Wskazania MES "na oko" były w normie. Ale objaw nieco inny niż w przypadku pierdolnięcia przy rozruchu. Niektórzy forumowicze twierdzą, że wymiana bendiksu rozrusznika znacznie ułatwia rozruch.

    U mnie bendiks leży już na półce, ale na razie czasu brak (i ogólnie podjazdu/kanału ).
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #82
    Użytkownik Rowerzysta Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Gdy uruchamiasz zimny silnik, na początku obroty powinny być nieco wyższe. U mnie od razu wskazówka zatrzymywała się na 750 rpm i silnik miał wyraźnie ciężej. Wskazania MES "na oko" były w normie. Ale objaw nieco inny niż w przypadku pierdolnięcia przy rozruchu. Niektórzy forumowicze twierdzą, że wymiana bendiksu rozrusznika znacznie ułatwia rozruch.

    U mnie bendiks leży już na półce, ale na razie czasu brak (i ogólnie podjazdu/kanału ).

    ale jakie sa dokladnie przeklamania tego czujnika . i wymiana czujnika w twoim przyoadku pomogla. Skoro jak jest zimny xzy rozgrzany wystarczy ze wsjaziwka sie podniesie powyzej 50 pali na dotyk jwst problem tylko jak sie wystudzi czyli ponizej 50 na zegarku ale jeszcze nie jest calkiem zimny. i wtedy to wlasnie lapie nie lapie lapie nie lapie tak jakby wtryski otworzyly sie i zamknely az wkoncu zaskoczy

  3. #83
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Z tego co ja zaobserwowalem to jeśli temp. Dochodzi do 90 i podczas jazdy potrafi spaść to śmiało możesz wymieniać. Nawet samemu

    puszczone smarkiem z nosa
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  4. #84
    Użytkownik Rowerzysta Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Z tego co ja zaobserwowalem to jeśli temp. Dochodzi do 90 i podczas jazdy potrafi spaść to śmiało możesz wymieniać. Nawet samemu

    puszczone smarkiem z nosa
    hmmm... temperatura rosnie dosc szybko i utrzymuje sie doslownie 2mm przed 90 w fesie dokkadnie 87 stopni. gdy silnik zimny takze wskazania sa prawidlowe tempetatura powietrza i cieczy prawie sie pokrywaja w garazu oczywiscie o ile sie nie myle ostatnio temp powietrza 15 a silnika 18

  5. #85
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał hubert.janowski Zobacz post
    hmmm... temperatura rosnie dosc szybko i utrzymuje sie doslownie 2mm przed 90
    A powinna po rozgrzaniu silnika trzymać twardo 90 st na zegarze. Śmiało możesz wymienić komplet (termostat + czujnik).
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #86
    Użytkownik Rowerzysta Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Postów
    302

    Domyślnie

    niestety ale to nie to termostat sprawny czujnik także. na nowym były takie same wskazania więc oddałem i założyłem to co było. i teraz nie mogę go odpowietrzyć. jest między max a min a po zagrzaniu przekracza dużo max po odkręceniu korka mocno syknie i stan się lekko podniesie czuć nawet przed odkreceniem ze węże twarde ewidentnie powietrze w układzie. Jak dobrze odpowietrzyć ma ktoś jakąś radę cenną???

  7. #87
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Może to głupie pytanie, ale czy używałeś odpowietrzników? Duże ciśnienie w układzie to nie jest dobry znak.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #88
    Użytkownik Rowerzysta Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Może to głupie pytanie, ale czy używałeś odpowietrzników? Duże ciśnienie w układzie to nie jest dobry znak.
    odpowietrzałem i na zimnym i na cieplym silniku. jak nicisne na weza to slychacz w gornej czesci chlodnicy powietrze. moze sam sie odpowietrzy bede co jakis czas odkrecal korek

  9. #89
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159, '07, 1.9 JTDM, 120KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    ja właśnie wymieniłem czujnik i zobaczymy jak furka przejdzie test z odpalaniem przy temperaturach zewnętrznych w okolicach kilkunastu stopni

  10. #90
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zwoli
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Jest AR166 3.2V6 2006R Była AR 159 1.9 8V BYŁA alfa romeo 156 1,6 16v, 1998r
    Postów
    368

    Domyślnie

    i jak odpala ?? Kolego ricoh?

Podobne wątki

  1. Biały dym na nierozgrzanym silniku
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 22:28
  2. Ciężko pali na zimnym silniku przerywa szarpie
    Utworzone przez murzyncannaba w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 11:37
  3. [159] Alfa 159 1.9 jTDm - nie odpala / ciężko pali / kontrolka świec żarorowych
    Utworzone przez gresko1982 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 13:36
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Ciężko odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Wolfer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 20:04
  5. Ciężko odpala na zimnym silniku 1.9 jtdm
    Utworzone przez mike87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory