Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 51

Temat: czy jest sens lac Pb98?

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Lałem ULTIMATE i było spoko. Potem lałem zwykłe i też było spoko... a teraz dolewam olej 2T i też jest spoko
    Wydaje mi się, że z 2T równiej chodzi. Niedługo będzie 4 bak to podłączę kompa i sprawdzę czy się korekty poprawiły choć trochę.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrek_inf Zobacz post
    Ja przez cały rok dolewam przy tankowaniu Skydd'a, a we wcześniejszym silniku benzynowym stosowałem http://www.strefakierowcy.pl/18721,s...-oktanow-.html

  3. #33
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    e500 w211
    Postów
    264

    Domyślnie

    nie wiem jak u was ale w 3city to jedynie bp zdaje egzamin.czuc ze 98to jest lepsze paliwo od np 95 z orlenu.na orlenie nie ma roznicy czego nalejesz,jedzie tak samo,maja kijowe dodatki.moj diesel na paliwie z bp ozywia sie ijezdzi prawie tak jak a czasow gdy mieszkalem poza tym barlogiem,nie w uk -zaznaczam.benzyna te jest spoko,sprawdzone na silniku bi turbo jak i na wolnossacym.ale najlepsze doznania sa jak sie zatankuje shela vpower a potem u niemcow na np aralu zwykla 95 haha.wrazenie jak by conajmniej jeden cylinder dolozyli nie wspominajac juz o 103oktanowej to zupelnie inny swiat

  4. #34
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  5. #35
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    e500 w211
    Postów
    264

    Domyślnie

    nie no spoko tylko w polsce to nie dziala ha bo to paliwo z dupy chyba biora.wystarczy zatankowac u naszych sasiadow z zachodu a od razu czuc roznice,ba nawet ruskie paliwo jest lepsze i co najciekawsze wraz z zwiekszeniem tzw mocy silnika kurczy sie bak hehe to sa czary i nikt mi nie wcisnie ze ze jest inaczej bo sam tankowalem roznymi autami w roznych krajach i bylo to samo.dziekuje

  6. #36
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Ja w benzyniaku mam taki dinks pod maską do przełączenia na PB 98 lub 95. Rodzaj paliwa naprawdę robi różnicę. Paliwo to nie placebo tylko realne osiągi.


    Nasze paliwo w większości przypadków jest do bani. Jak kolega niżej napisał wystarczy zatankować nawet 95 w Niemczech i już widać różnicę.

  7. #37
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Ris- zgodze sie z Toba, ale nie do konca.
    Samo w sobie paliwo nie robi roznicy tylko ustawienie silnika. Oczywiscie lepsze nastawy silnika wynikaja z zastosowania paliwa, dzieki ktoremu mozemy wyprzedzic kat zaplonu.
    Jezeli komputer potrafi dostosowac sie do aktualnej liczby oktanowej paliwa to osiagi beda rosnac- nie ma zadnych watpliwosci. Jezeli jednak komputer nie reguluje takich rzeczy (lub nie ma "dynksa" to przelaczania recznego) to stosowanie 98 jest bezcelowe.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Ris- zgodze sie z Toba, ale nie do konca.
    Samo w sobie paliwo nie robi roznicy tylko ustawienie silnika. Oczywiscie lepsze nastawy silnika wynikaja z zastosowania paliwa, dzieki ktoremu mozemy wyprzedzic kat zaplonu.
    Jezeli komputer potrafi dostosowac sie do aktualnej liczby oktanowej paliwa to osiagi beda rosnac- nie ma zadnych watpliwosci. Jezeli jednak komputer nie reguluje takich rzeczy (lub nie ma "dynksa" to przelaczania recznego) to stosowanie 98 jest bezcelowe.
    Owszem bezcelowe w tej konfiguracji, o której napisałeś jeśli faktycznie PB95 ma tyle oktanów, a nie jest okantowana. Jak nie masz pewności czy benzyna 95 jest OK ( nie znasz stacji, jesteś w trasie ) to lepiej zalać 98.

  9. #39
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 159 JTDM 16V 150 KM
    Postów
    178

    Domyślnie

    Ja akurat leję lepszą ropę; Vervę, V-Power, czasem zwykłą ropę; porównywalnie powiem tak, ja nie czuję więcej koni, większego zrywu itp. itd. Jedyne co widzę to przy rozgrzanym silniku i zatankowaniu auta do pełna, że... wskaźnik paliwa się podniósł i to mnie cieszy. Jedyną różnicę co serio widzę na komputerze to tylko niby większą ilość kilometrów możliwą do przejechania, ale nie liczyłem czy faktycznie tak jest, a zauważam różnicę około 100-150 km we wskazaniach. W większości biorę lepszą ropę ale to raczej na zasadzie, że łudzę się że jest lepsza i ma lepsze właściwości, choć ich nie czuje.

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar macminik
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer, Alfa Romeo 147 2.0 TS
    Postów
    306

    Domyślnie czy jest sens lac Pb98?

    Cytat Napisał taczka464 Zobacz post
    A paliwa premium do diesli ? Leje tylko takie bo różnica na baku tylko 10zł a jakiś spokojniejszy jestem. Warto, nie warto? Plusy minusy , według waszej wiedzy i doświadczeń?
    Nie wiem czy to ma znaczenie ale w żadnym w swoich aut lejąc tylko paliwo premium na jednej stacji nigdy nie miałem problemu z wtryskami, a filtr paliwa przy wymianie nie przerażał stanem, zasyfieniem.
    Moja zona swoim Mondeo TDCI zrobiła ciekawe doświadczenie, kursowała Kraków Przemyśl. Raz zalała na Shellu (dla niej istnieje tylko Shell) ta ropę Nitro czy jak ja tam zwą. Zrobiła w trasie 850 km. Dolała, tyle ze zwykłej ropy i znowu te same kursy ale musiała dolać prawie o 150 km wcześniej. Wskazówka na tym samym poziomie co wcześniej, znowu wlała nitro i zrobiła prawie 800. Tak wiec moim zdaniem ma to wymierne znaczenie tylko trzeba przekalkulować czy warto.


    Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez macminik ; 19-05-2014 o 22:10

Podobne wątki

  1. [156] Kupić i zrobić - jest sens?
    Utworzone przez Blurey w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-12-2015, 13:53
  2. EGR czy jest sens zaślepiać?
    Utworzone przez Dariush w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-10-2010, 11:48
  3. Czy jest sens robić?
    Utworzone przez kilu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 12:54
  4. [146] Czy jest sens
    Utworzone przez Voyager_1988 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-06-2009, 22:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory